Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Hvor-mange-ganger-har-du-vart-gravid_-Hareide-7331763.html#.UlK2eoZT5oM Anonymous poster hash: b07df...97e
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Håper jeg får reservasjonsrett mot de legene det gjelder.. Synes det er utrolig alt folk skal nektes henvisning til lovlig helsebehandling, jeg. Reservasjonsrett mot egen gjerning? Nekte å skrive ut prevensjon? Skjønner ikke hvordan folk kan stemme på et parti som ønsker Norge 100 år tilbake i tid. Anonymous poster hash: 59ed9...848
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg fatter heller ikke at de skal få lov til å reservere seg mot _henvisning_! Som om det skulle stride mot så mye! Å ikke ville utføre en abort er greit nok, men da blir man vel heller ikke gynekolog..? Håper de lager store plakater på legekontorene som advarer mot disse legene og en veldig tilgjengelig og enkel liste på nettet. I utkantstrøk med få leger og langt mellom dem burde det i hvert fall være forbudt! Anonymous poster hash: 0feda...b63
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #4 Skrevet 7. oktober 2013 Så flott! Man har i helsepersonelloven rett til å reservere seg mot ting som strider mot eget livssyn, og det skal respekteres. Samtidig skal man huske på, som helsepersonell,at man har plikt til å utføre lovfestet helsehjelp. Det betyr at disse legene må henvise pasienter videre til kolleger som ikke har brukt reservasjonsretten. Jeg er ikke troende, mot abort ellet lignende, men jeg ville aldri utført ting som strider mot mitt livssyn, for eksempel aktiv dødshjelp for uhelbredelig syke, dersom det hadde vært tillatt i Norge. Anonymous poster hash: d5c5a...c9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå