Gå til innhold

Ang dette med overnatting borte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at flere her syns synd på barn som ikke får sove hos besteforeldre når de er ett år, og en mente også at disse barna ble usikre. Vår datter har ikke besteforeldre hun kan sove hos, og mitt spørsmål er derfor: hva skal jeg da gjøre for å få trygge barn ifht dette med å sove borte? Det kan vel ikke være sånn at hvis man ikke har besteforeldre med overnattingsmulighet, så er løpet kjørt?

Anonymous poster hash: 0303f...4d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn har ikke besteforeldre eller annen familie enn meg. Hun er 3 år og har aldri sovet borte så det er sikkert ganske sjokkerende for mange at hun er oppegående, sosial, utadvent og trygg.

Anonymous poster hash: d1406...bc0
Skrevet

Neida trenger ikke å sove borte for å bli trygg. Det er faktisk det  motsatte av det barnepsykologene sier.

Anonymous poster hash: bd5bc...014
Skrevet

Om barn er trygge/sosiale/utadvendte har nok ikke bare med at de har vert på overnatting ;) Har 5 barn og alle er de forskjellige. Flere er veldig utadvendte og sosiale, men jeg har også barn som er beskjedne og forsiktige. Og alle har vert på overnatting :)

Anonymous poster hash: fb9f1...034
Skrevet

forskjell på å si at barn MÅ sove borte for å bli trygge, og at trygge barn fint kan sove borte en natt :)

Skrevet

forskjell på å si at barn MÅ sove borte for å bli trygge, og at trygge barn fint kan sove borte en natt :)

Men også trygge barn kan bli usikre i enkelte situasjoner uten at det er noe galt med barnet eller med foreldrene

Skrevet

Men også trygge barn kan bli usikre i enkelte situasjoner uten at det er noe galt med barnet eller med foreldrene

Og da er det viktig at de er hos andre voksne de er trygge på :)

Skrevet

Slapp litt av og ikke ta alt du leser på dib bokstavelig. Da er du et godt stykke på vei :-)

Skrevet

La henne bli vant til å sove på ulike steder, gjerne sammen med deg og faren de fleste gangene. Det er fint med rutiner, men ikke hvis barna aldri får prøve andre ting innimellom.

Anonymous poster hash: f0b11...7a5
Skrevet

Vi har heller ingen barnet kan sove hos så sant det ikke er helt krise, men jeg tenker at så lenge hun er vant med å ha forskjellige mennesker rundt seg og at vi tar henne med på overnattingsturer, så blir hun vant til litt brudd på rutinene, og da tenker jeg at hun vil takle det bra den gang hun skal overnatte borte (jøss, for en lang setning det ble :P).

Skrevet

De fleste her inne som mener barnet "MÅ" sove borte, gjør det nok ikke fordi barnet skal bli trygt osv. Gjør det nok heller fordi DE trenger fri selv, til å gå på byen osv. Så barnet ditt kommer nok til å klare seg HELT fint :)

Anonymous poster hash: 7be60...b4c
Skrevet

Jeg syns man bør begynne med å snakke for seg selv, og ikke mene noe om hva andre gjør. Gutten min er 17 mnd og kommer ikke til å sove borte før han kan snakke og gjøre seg forstått. Nærmeste besteforeldre bor 5 min unna med bil, men det betyr ikke at han trenger overnatting der. Jeg trives med å ha gutten min mest mulig sammen med meg selv nå som han er såpass liten. Det er jo bare jeg/far som forstår hva han mener. Han har blitt passet kun 1 gang på dagtid av tante og 1 gang av min mor på dagtid i en times tid. Dette er riktig for oss. Om andre mener at han blir mammadalt, ja det driter jeg regelrett i fordi det er mitt barn.

Anonymous poster hash: e87d5...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...