Gå til innhold

Mangel på søvn gir meg et vanvittig søtsug! Noen med kostholdsråd til en fullammende mamma?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var sånn under hele graviditeten også. Konstant trøtt og sliten. Har en 3åring som ikke lar meg sove når jeg vil og resultatet blir at jeg får et søtsug når jeg ikke får nok søvn. Har hatt lite jern i svangskapet og det skal jeg måle igjen neste uke på min 6ukers kontroll. Gikk opp 19 kg og 6kg har "satt seg fast".. Redd for å gå opp mer!

Anonymous poster hash: dd765...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg såååå igjen. Har normalt lite problemer med å holde meg unna søtt i ukedagene og spise godteri på lørdagene. Men nå kjenner jeg suget konstant. Utrolig slitsomt å skulle kjempe en kamp med seg selv hele tiden. 

Her prøver jeg i så stor grad som mulig å spise "steinalder-kosthold". Dvs. mest mulig kjøtt, fisk, egg, grønnsaker, litt frukt og nøtter. Holder meg helt unna kornprodukter og poteter, og spiser lite meieriprodukter. Prøver å få i meg mye fett fra gode kilder, og er ikke redd for animalsk fett. Det er ikke hovedsakelig for å slanke meg, men pga et langsiktig helseperspektiv. Både kropp og hode fungerer bedre på et slikt kosthold. Sjokolade og liknende passer jo ikke inn i det hele tatt, men jeg har et avslappet forhold til det, og det er lov å skeie ut på lørdager. 

Nå glipper det som regel daglig med en bit mørk sjokolade. Jeg prøver å ta meg en gulrot dersom jeg kjenner på suget. En kopp te eller kaffe. Men akkurat nå er det vanskelig ass. Jeg trener og beveger meg mye, så skal litt til for at jeg går opp i vekt, men det er så utrolig plagsomt og irriterende lell. Liker best når jeg kan tenke minst mulig på mat og kosthold, spise godt når jeg er sulten og nyte maten. 

Hadde ikke enormt søtsug i graviditeten før helt på slutten, men var kvalm i ni måneder, så småspiste myyyye for å holde det borte, og var mye sulten. Så nå er jeg lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Tenker jeg må få litt mer proteiner inn i kostholdet igjen. Men takk for at du minte meg på gulrøtter! Det hjelper faktisk litt mot søtsug.

Er veldig slitsomt å ha det slik. Jeg forstår at det er lett å bli overvektig! Under forrige svangerskap fristet det ikke med søtt og alle gravidkiloene forsvant etter kun 2 uker. Er spendt på de siste 6 jeg har nå.. :/

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Tenker jeg må få litt mer proteiner inn i kostholdet igjen. Men takk for at du minte meg på gulrøtter! Det hjelper faktisk litt mot søtsug.

Er veldig slitsomt å ha det slik. Jeg forstår at det er lett å bli overvektig! Under forrige svangerskap fristet det ikke med søtt og alle gravidkiloene forsvant etter kun 2 uker. Er spendt på de siste 6 jeg har nå.. :/

Hi

Jeg la ikke på meg like mye denne gangen som de andre gangene, men tror faktisk jeg har gått ned mindre etter to måneder. De sitter liksom veldig fast. Til tross for at jeg er i god form. Jaja. Alt til sin tid, men veldig irriterende som sagt. 

Har kapitulert og kjøpt meg en pose med smågodt i dag :rolleyes: Hjemme alene med minstebarna, og det er vel en anledning god nok....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...