Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Har i dag fått henvisning til fysioterapi pga bekkenløsning. Forstår det slik at jeg kan ringe til hvilken som helst klinikk da eller? Ringte f.eks til en i nærheten som jeg har hørt mye bra om mtp gravide med bekkenløsning. Der sa hun at hun som er god på det området skulle ringe meg tilbake (gudene må vite når) fordi hun da samlet mange gravide med samme problem til gruppetime/samtale?! Så da var det bare for meg å vente til hun tok kontakt med meg. Men altså, skal krg bare sitte her å vente med de smertene jeg har da? Og gruppetime!? Trodde man fikk behandling hos fysio ogikke "terapitime"?!? Litt forvirret nå. Skal jeg ringe rundt til flere klinikker kanskje!? Håper noen har erfaringer med fysioterapi som gravid og vil dele;) Anonymous poster hash: 810f9...15a
Mars17 Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Ring rundt! :-) du kan jo Google litt først og se om du finner noen som er anbefalt for gravide der du bor.. Jeg går til fysio annenhver uke, alene, pga bekken :-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 fysioterapi er jo ofte øvelser og 'trening' - sikkert derfor hun gjør dette i grupper Jeg gikk til behandling for bekkenløsning og ryggproblemer ETTER fødsel, og det var utelukkende fokus på trening Anonymous poster hash: a4fcf...1d0
Vildemora Skrevet 7. oktober 2013 #4 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg hadde definitivt ringt til andre også. Det kan jo ta litt tid før hun kommer igang med en gruppe... Søk gjerne på nettet etter flinke terapeuter i ditt område, eller sjekk hjemmesiden til fysioterapiforbundet www.fysio.no :-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #5 Skrevet 7. oktober 2013 Er jo ikke sånn at massasje hjelper på bekkenløsning, så det fysioterapeuten kan gjøre er å lære dere hvordan dere skal bevege dere, hvordan dere best reiser dere, setter dere osv, forteller hva dere kan gjøre og hva dere ikke kan gjøre. Hvilke bevegelser som gjøre dere verre, hva som kan hjelpe osv. Går fint an å gjøre dette i grupper. Man blir ikke frisk av bekkenløsning, det er om å gjøre å ikke bli verre enn nødvendig, og det er det fysioterapeuten skal hjelpe deg med. Anonymous poster hash: faf48...460
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Takk for svar alle jeg har null erfaring med fysioterapi, så dette blir jo helt nytt for meg.aner ikke hva man kan forvente/hva som skal skje. Ringer nok rundt til flere i morgen Anonymous poster hash: 810f9...15a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #7 Skrevet 7. oktober 2013 Du kan bare få time hos de fysioene som har avtale med kommunen. Da får du dekket en god del/alt avhengig av hva henvisningen sier. Dersom du går til noen uten avtale må du dekke alt selv. Det er hele poenget med henvisningen. Anonymous poster hash: 3b4a3...8ca
Mars17 Skrevet 7. oktober 2013 #8 Skrevet 7. oktober 2013 Mange fysioen tar i mot henvisninger, men bare ett visst antall, så det kan være en del ventetid.. Dersom du har veldig vondt og vil ha time fort, så kan det være en ide og høre om du kan betale feks første timen selv uten henvisning og så ta resten med henvisning.. :-) Når du er gravid og det er svangerskapsrelatert er det i utgangspunktet gratis.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #9 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg fikk også henvisning, men var jo måned med ventetid hos de offentlige her i byen, så endte opp hos en veldig flink privat fysio. Hvor i landet du bor? Anonymous poster hash: 90029...f6b
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2013 #10 Skrevet 21. oktober 2013 Hi her Bor i Bergen! Ble oppringt dagen etter dem jeg ringte til å fikk komme til felles gruppetime for gravide 17 okt så den har jeg vært på der vi fikk masse info og gjennomgang av ulike øvelser etc! Då satt hun opp pribat timer.fikk ikke før i midten av november men får gjøre øvelser og slikt så jobber jeg nå 50% med halve dager.har jo en fysisk tung jobb så der blir jeg forsåvidt ødelagt, men klarer så vidt det er å komme gjennom en halv dag!! Så var vel "heldig" med den gruppetimen Anonymous poster hash: 810f9...15a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå