Gå til innhold

Mattips ved kvalme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde kjempebra effekt av tyrkisk pepper, i to dager. Da gikk fordøyelsen over fra å være kjempetreg, til at jeg fikk skikkelig mageknip og kjempesuperrask fordøyelse! Ikke å anbefale, hehe. :rolleyes:

Men ting som har fungert litt uten slike bivirkninger er:

Norske epler

Skive med leverpostei og et berg av agurk og tomat på toppen

Blåbærsaft med isbiter

Solois

Den hjemmelagde pizzaen min fungerte også fint, det første stykket. Men det var så godt at jeg ikke klarte å slutte før jeg lå strak ut på sofaen og var fullstendig overspist.

Annonse

Knekkebrød (wasa havre) med smøreost eller magert kjøttpålegg er det som gir meg mest næring for tida.

Spiser også ferdigmiddagen Spaghetti Bolognese (tomatsaus er lite kvalmende fant jeg ute). Spiser ene halvparten klokka 2 og den andre klokka 3.

Ellers:

Cola (max 2,5 dl pr dag her)

80% kaldt vann + 20% eplejuice

Banan (gjerne oppskåret på brød)

Uff.. du vet du er gravid når du tenker på hva du spiser med tanke på hvordan det blir å kaste opp senere! blæ! Mine stay aways er indisk mat, popcorn og fiskeboller. Tror jeg aldri kan spise disse tingene igjen.. 

Men over til hva jeg føler funker og mat som går greit:

- Bananer! mmm

- Bringebær

- Cola/Pepsi max

- Juice og kaldt vann - gjerne blandet

- Brødskive med leverpostei eller gulost 

- Pasta og det meste med mye karbohydrater funker bra! ingen LFHC herigården! 

Og det jeg drømmer om for tiden er sjokoladepudding med vaniljesaus, men her jeg bor kan jeg desverre ikke få tak i det så må nok vente noen uker til jeg er på ferie i Norge.. åå..det skal bli godt:) :) 

Saltstenger, salt lakris (stupedama!! Salte bjørner var en hit forrige sv skap)

Knekkebrød, (Wasa havre her og) salt kjeks, kavring, fullkorn rugkjeks

Kremost, baconost, skinkeost, litt leverpostei

Druer, Kiwi, fersk ananas

Gul lipton m brunt sukker

Ingefær: te og ingefærgodis fra eksotisk matbutikk

Rooibos, mest fordi den er koffeinfri.

Gulrot faktisk! Sjokomelk funker overraskende bra, har lest det tipset her inne før.

Anonymous poster hash: 07463...e99

Annonse

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

jeg klarer heller ikke noen form for middag. spiste en durum-kebab og ble dårligere enn noen sinne, prøvde forsiktig en liten burger, -samme greia. (dette er de eneste to middagsrettene jeg har hatt lyst på iløpet av ukene jeg har vært kvalm... og det ble med den ene gangen på begge to) Klarer ikke lage middag heller, bare synet/lukta av rått kjøtt/rå fisk, urk. får brekninger bare jeg tenker på det! Det jeg synes er verst med hele kvalmen er at jeg er så SULTEN, men får liksom ikke i meg nok, prøver jeg å spise meg mett så ender det bare med at alt kommer opp igjen. Og jeg spiser lite og ofte, men det hjelper liksom ikke.... Må bare holde ut til det går over! Skal prøve sjokomelk :D

Endret av EnBlåToRosaOgEnTil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...