Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg er sykepleier og jobber turnus. Har 100 % omsorg for barna og pappan ser dem bare et par ganger i året. Mamma er barnevakt(jeg jobber natt, siden det blir minst belastende for barnevakta..) men nå har hun blitt syk og blir kjempesliten etter en helg jeg har hatt nattevakter. Hun er over 70 og hun blir ikke friskere/sprekere med tiden.. Ingen sykepleiejobber i nærheten er kun dagtid, dessuten bor jeg så langt unna at det tar en time å kjøre til jobb og da funker det ikke med barnehage tidene selv om jeg er på dag. Veldig i villrede på hvordan jeg skal gjøre dette..lite andre jobber i nærheten, vil ikke flytte fra familien.. Hvis jeg må si opp jobben, får jeg likvel ardeidsledighetstrygd til jeg finner noe annet?? Har lyst til å jobbe dag og ikke helger/helligdager. Skal jobbe natt i julen og synes det er dumt for barna særlig siden det ikke er en pappa med i bildet som tar seg av dem. Anonymous poster hash: 0a613...b50
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Kanksje du må finne en barnevakt som kan være der om natten? En du betaler. For eksempel en sykepleier-student? De vil jo stort sett kunne sove mens de passer - så det vil være mulig å kombinere en sånn jobb med studier? Anonymous poster hash: f504a...2a7
Kliko Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Om du har snakka med sjefen om tilrettelegging og det ikke lar seg gjøre, så har du ikke noe annet valg enn å begynne å se etter ny jobb (i nytt yrke kanskje?). Jeg var i samme dilemma, men var så heldig at jeg fant dagjobb. Om du sier opp tror jeg du må vente to mnd før du får noe fra nav.. men ikke helt sikker. Vanskelig det med turnusjobbing når man er alene med barn! Lykke til !:-)