Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg er sykepleier og jobber turnus. Har 100 % omsorg for barna og pappan ser dem bare et par ganger i året. Mamma er barnevakt(jeg jobber natt, siden det blir minst belastende for barnevakta..) men nå har hun blitt syk og blir kjempesliten etter en helg jeg har hatt nattevakter. Hun er over 70 og hun blir ikke friskere/sprekere med tiden.. Ingen sykepleiejobber i nærheten er kun dagtid, dessuten bor jeg så langt unna at det tar en time å kjøre til jobb og da funker det ikke med barnehage tidene selv om jeg er på dag. Veldig i villrede på hvordan jeg skal gjøre dette..lite andre jobber i nærheten, vil ikke flytte fra familien.. Hvis jeg må si opp jobben, får jeg likvel ardeidsledighetstrygd til jeg finner noe annet?? Har lyst til å jobbe dag og ikke helger/helligdager. Skal jobbe natt i julen og synes det er dumt for barna særlig siden det ikke er en pappa med i bildet som tar seg av dem. Anonymous poster hash: 0a613...b50
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Kanksje du må finne en barnevakt som kan være der om natten? En du betaler. For eksempel en sykepleier-student? De vil jo stort sett kunne sove mens de passer - så det vil være mulig å kombinere en sånn jobb med studier? Anonymous poster hash: f504a...2a7
Kliko Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Om du har snakka med sjefen om tilrettelegging og det ikke lar seg gjøre, så har du ikke noe annet valg enn å begynne å se etter ny jobb (i nytt yrke kanskje?). Jeg var i samme dilemma, men var så heldig at jeg fant dagjobb. Om du sier opp tror jeg du må vente to mnd før du får noe fra nav.. men ikke helt sikker. Vanskelig det med turnusjobbing når man er alene med barn! Lykke til !:-)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #4 Skrevet 7. oktober 2013 Om du sier opp jobben selv kan får du ikke dagpenger de første 8 ukene (karantenetid), men jeg vet det finnes unntak. At du er alene om omsorgen for barna og er nødt til å slutte med turnusarbeid pga mangel av barnepass er kanskje et av unntakene, sjekk med nav du. Om jeg var deg ville jeg satset på etterutdanning tror jeg, hva med å ta pedagogikk og bli lærer på helsefag (videregående), helsesøster eller noe sånt om det ikke er umulig å få slike jobber der du bor. Har en venninne i omtrent samme situasjon, og hun sa opp jobben og tar nå bare løse vakter når det passer med barnepass. Hun jobber faktisk nesten 70% stilling bare på løse vakter og bestemmer da selv når hun vil jobbe... Anonymous poster hash: fce77...761
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #5 Skrevet 7. oktober 2013 Om du sier opp jobben selv kan får du ikke dagpenger de første 8 ukene (karantenetid), men jeg vet det finnes unntak. At du er alene om omsorgen for barna og er nødt til å slutte med turnusarbeid pga mangel av barnepass er kanskje et av unntakene, sjekk med nav du. Om jeg var deg ville jeg satset på etterutdanning tror jeg, hva med å ta pedagogikk og bli lærer på helsefag (videregående), helsesøster eller noe sånt om det ikke er umulig å få slike jobber der du bor. Har en venninne i omtrent samme situasjon, og hun sa opp jobben og tar nå bare løse vakter når det passer med barnepass. Hun jobber faktisk nesten 70% stilling bare på løse vakter og bestemmer da selv når hun vil jobbe... Anonymous poster hash: fce77...761 Ja, der er jo fordelen med å jobbe i helsevesenet..det er alltid jobb å få. Jeg er litt avhengig av fast inntekt da, siden jeg har huslån som skal betjenes. Skal høre litt med nav, kanskje de kan hjelpe. Sykepleier virket så bra som ung og barnløs.. HI Anonymous poster hash: 0a613...b50
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #6 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har samboer da men han er sjeldent hjemme pga jobb. Han er ikke barnefar men barnefar er ikke i bildet lenger. Jeg er også sykepleier og jobber 3-4 dager i uka. Dvs kun dagvakter. Kunne jobbet mer på naboavd. I etg. Over men syns det holder med de dagene. Er en krevende jobb. Poenget var at det går ann å leve på løse vakter. På sykehuset jeg jobber er det alltid ledige dagvakter hver uke. Jeg har utbetalt ca 18 000 i mnd. Mrnjeg kunne jobbet mer og jeg jobber kun dag. Men nå har vi to inntekter da. Vet ikke hvordan arbeidsmarkedet ditt er hos deg men her så river de etter sykepleiere som kan stille på kort varsel. Anonymous poster hash: bcd4a...3ec
LilleBamBam+EnTil Skrevet 7. oktober 2013 #7 Skrevet 7. oktober 2013 Sjekk med fagforeningen, tillitsvalgt, arbeidsmiljøloven og sjefen din. Vet at en kan kreve tilrettelegging til en viss grad (husker ikke helt reglene og alt dette). Dette gjelder tilfeller hvor det ikke lar seg gjøre at mor jobber visse tider. Har faktisk vært en sak hvor mor, som var alene, fikk tilrettelagt arbeidstid gfor å kunne hente og levere i barnehagen. Hør med de først. Og lykke til. Har vært i samme situasjon som deg
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #8 Skrevet 7. oktober 2013 Sjekk med fagforeningen, tillitsvalgt, arbeidsmiljøloven og sjefen din. Vet at en kan kreve tilrettelegging til en viss grad (husker ikke helt reglene og alt dette). Dette gjelder tilfeller hvor det ikke lar seg gjøre at mor jobber visse tider. Har faktisk vært en sak hvor mor, som var alene, fikk tilrettelagt arbeidstid gfor å kunne hente og levere i barnehagen. Hør med de først. Og lykke til. Har vært i samme situasjon som deg Takk for svar. Skal høre men jeg stiller sikkert litt svakt siden jeg bare har vikariat. Anonymous poster hash: 0a613...b50
Appelsinpiken Skrevet 7. oktober 2013 #9 Skrevet 7. oktober 2013 He du råd til au-pair? Det er kanskje en løsning, og kan være en berikelse i barnas liv
NormaJean Skrevet 7. oktober 2013 #10 Skrevet 7. oktober 2013 Har du vurdert om du kan få slippe helgevaktene? Slippe feks fredag og lørdag, men jobbe søndag (da skal barna i bhg uansett mandag morgen)
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #11 Skrevet 7. oktober 2013 I min erfaring er muligheten for å få tilrettelagt jobb sånn at du slipper ubekvemme vakter svært begrenset... Jeg hadde behov for det pga sykdom hos min mann, fikk tilrettelegging en periode men etter et par mnd var det slutt og jeg måtte si opp jobben og finne meg en annen som lot seg kombinere med hjemmesituasjonen med en syk mann som ikke kunne passe barna alene... Kjipt men realitet....Om jeg var deg ville jeg begynt å søke andre jobber med en gang og be om tilrettelegging i oppsigelsesperioden - det burde være mulig så lenge de vet det er for en begrenset periode.... Søk ALT av jobber, det er slettes ikke lett å finne dagjobb men det ER mulig, selv tok det meg 2 år med søking men tilslutt fant jeg en flott jobb som jeg trives godt i.... Lykke til på jobbjakten!!! Anonymous poster hash: 8ede5...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå