Gå til innhold

Hvem drikker seg fulle hjemme med barna?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nabo fortalte meg at hun og hennes samboer pleide å drikke seg fulle en gang i blant, i helgene... Barnet er 7.mnd gammel! 

Er det ok?

Vi pleier aldri å drikke oss fulle når vi er hjemme med vårt barn, og hun synes det var rart, at ikke vi gjorde det??! Hmmm... 

Jeg synes det er greit, å ta noen øl, et glass vin o.l, men ikke drikke seg stup fulle når man er hjemme med barn! 

Men folk er forskjellig...  :huh:

Hva synes dere om å drikke seg fulle hjemme med barn i nærheten? 

Anonymous poster hash: 7063e...d32
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke ok!!!!

Vi kan godt drikke noen flasker med champagne med andre foreldre på f.eks. 17. mai etc., mens barna løper rundt og leker. Men vi blir ALDRI fulle! Det er ALDRI ok!!

Skrevet

Vi gjør det innimellom i helgene, hvis vi har middagsgjester ol. Nå er vår 6 år, og sover hele natten osv. Men jeg gjorde det ikke da han var baby, det skal sies.

Anonymous poster hash: e665b...4a0
Skrevet

Mulig det har skjedd, men kan ikke huske det. Men vi setter oss ikke for og "drikke oss fulle" hjemme hos oss selv. Men en og annen fredag/lørdag koser vi oss med bedre mat, drikke og en liten kaffe/avec..og med gjester så kan det bli enda mer...Men jeg har en regel om at Om jeg føler latteren sitter løsere, stemmevolumet blir høyere eller jeg på annet vis endrer meg synlig/hørbart, så stopper jeg opp, så lenge jeg er i mitt eget hus og barna er hjemme..

Mulig jeg har feilberegent en gang, slik at jeg har vært" full" (ut fra ovennevnte definisjon)med barna hjemme,- men det vil jeg si er uhell..Kan ikke komme på at det HAR skjedd,- men mulig ingen har sagt fra til meg, og jeg selv ikke har "reagert" nok....

Høres ut som de du snakker om sitter og drikker for og bli fulle? Det trodde jeg man slutte med når man var i 20 åra...ELER når man får barn.....Som voksen (er man forelder er man det uansett alder, når det kommer til alkohol) bør man drikke alkohol som et tilbehør til maten, og fodri det er GODT,- ikke for rusen...Mener jeg...

VIn eller sjokolade, blir det samme, unødvendig, men godt:) Og hadde hatt vansker med og velge bort det ene fra livet mitt:)

Anonymous poster hash: 57a76...a19
Skrevet

Vi gjør det innimellom i helgene, hvis vi har middagsgjester ol. Nå er vår 6 år, og sover hele natten osv. Men jeg gjorde det ikke da han var baby, det skal sies.

Ehh?! Og da er det liksom ok? Er virkelig mulig...

Anonymous poster hash: 753c3...756

Gjest Julia1984
Skrevet

Seriøst? Det er bedre å drikke seg full med en 6 åring i hus?? Hva hjelper det hvis det bryter ut brann eller andre ulykker...og dere er fulle?

Det er noen viktige ting du ikke har fått med deg i livet....

Skrevet

Nå er vi blitt såpass voksne, at å drikke oss fulle er noe vi har sluttet med. Kan ta oss et par glass vin eller øl, men der stopper det. 

Skrevet

Full og full, blir litt susete i toppen. Drikker ikke så mye at jeg ligger og spyr eller klarer å gå. 5-6 glass vin på det meste og det da i løpet av 4-5 timer. Vi er stort sett i seng innen 11 uansett. Ungen våkner jo tidlig.

Anonymous poster hash: aaac9...306
Skrevet

Nei det er totalt uakseptabelt her! Har derimot en søster som syns det er HELT ok å be inn til fullt hus og fyllefest med 8 og 3 åringen hjemme.. Der alle er fulle, sitter å spiller øl spillet i timesvis også. Røykerom har de også, mens begge barna har sterk astma.

Og før dere sier noe; JA, hun har heldigvis bv som har tatt tak i dette, jeg har sagt min mening og har ingen kontakt med henne. Jeg vill ikke omgås slike uansvarlige folk. Eldste der har sagt til meg tidligere at han ikke liker at mamma og pappa drikker å blir så teite..

Anonymous poster hash: 98a7a...a6a

Skrevet

Nei, det er ikke OK.

Det er helt ok å ta seg et glas svin eller to til maten i helgene, men man bør ikke bli full.

Anonymous poster hash: c2418...9e2
Skrevet

Nei, jeg tolerer ikke alkohol i hjemmet når jenta er hjemme. Det er greit at mannen tar seg noen øl når det er jul eller nyttår, men aldri ellers. Har levd med en stefar som drakk seg av bena i helgene og det var utrolig ekkelt og jeg vil ikke at mine barn skal oppleve det!

Skrevet

Helt uakseptabelt selv om jeg er ung mamma ( virker som om noen tror det henger sammen med unge foreldre..). Tar meg maks tp glass vin eller to cidere. Sjeldent det også egentlig, kanskje tre-fire ganger i året.

Stakkars barn som kanskje våkner på natta og opplever å se mamma eller pappa fulle. Det er ikke greit uansett om barnet er seks mnd eller seks år!

Skrevet

Det er IKKE greit uansett! Herlighet, nok en gang er jeg sjokkert over hva folk mener er greit rundt barn!!!

Anonymous poster hash: 7f4dc...967

Skrevet

vi kan drikke ja, men jeg liker ikke drikke meg full uansett. bli stort sett nok med et glass vin hos meg. mannen kan noen ganger bli brisen sammen med naboen da :) men vi setter oss ikke ned for å bli fulle. den tid er vi ferdige med. :)

Skrevet

Seriøst? Det er bedre å drikke seg full med en 6 åring i hus?? Hva hjelper det hvis det bryter ut brann eller andre ulykker...og dere er fulle?

Det er noen viktige ting du ikke har fått med deg i livet....

Nå handler det ikke om å bli spy drita, men godt humør og på en snurr. Aldri når barnet fremdeles er våken.

Heller aldri sånn at man får blackout og slikt. 

I vår omgangskrets har alle barn, og alle disser gjør samme sak, så jeg tror ikke det er så uvanlig. Men kanskje her inne hvor alle er så skinnhellige.

Skrevet

Det hender vi blir fin på vin (sånn lett brisen)en helg i ny og ne, enten med et vennepar, naboer eller alene. Vi drikker oss ikke fulle og vi avslutter kvelden i skapelig tid. 

Men folk har forskjellig definisjoner på hva det vil si å være brisen, "fin på vin" og full. 

Min definisjon på full er at man snøvler og snakker HØYT/skråler, endrer oppførsel, problemer med å gå, mister hemninger og kontroll, kaster opp og til sist, sover tungt! 

Gjest Skofantomet
Skrevet

En hver person med vettet i behold skjønner at man ikke drikker slik at en blir ruset med barn til stede, uavhengig om de sover eller ikke!

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke.

Det er faktisk ansett som omsorgssvikt og verdt en bekymringsmelding til barnevernet synes jeg.

Hva om barnet blir akutt syk midt på natten, omgangssyke, falsk krupp, eller blindtarmbetennelse, også er begge omsorgspersonene som skal passe på dette barnet fulle?

Ærlig talt, har man ansvar for barn drikker man seg ikke full. 

Skal man drikke mer en et glass eller to skaffer man barnevakt så noen andre har ansvaret for barnet imens, så enkelt som det!

Anonymous poster hash: 1fd08...33b
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei. Det stopper seg selv. Jeg kunne sikkert drukket mye, men klarer ikke bli full når unger er i nærheten, mine egne eller andres. Var i 40årslag en gang hvor det var barn med hele kvelden. Var ikke fysisk mulig å bli full, samme hvor mye jeg drakk. Legger litt demper på stemningen!

Skrevet

Full? Aldri!

Jeg er ikke hysterisk på barn og alkohol, er vokst opp i et hjem der foreldrene mine gjerne tok en øl eller vin til maten i helger eller ferier, og pappa et glass whisky til fotballkampen. Nemo problemo, for de var aldri synlig beruset, noengang. 

Og det er det jeg etterlever i mitt hus- kan godt ta et glass vin eller to, men å bli _full_ med barn i hus hører ingensteds hjemme. De skal slippe å forholde seg til endringer hos mamma og pappa, og vi voksne skal dessuten være i stand til å handle rasjonelt dersom det skulle oppstå uhell eller farlige situasjoner.

Skrevet

Nei, vi drikker så og si aldri lengre, og aldri mens ungene er hjemme. Planlegger vi fest hjemme så overnatter ungene hos besteforeldre. Hender at besøkende tar seg et glass vin til maten eller etter ungene er lagt, men ikke så mye at de blir synlig beruset eller høylytte.

Anonymous poster hash: c1b7a...5d4

Skrevet

De jeg kjenner til som jeg vet har gjort det, har det kjennetegnet at de fikk barn ganske tidlig, i hvertfal før de var 24. De jeg kjenner som fikk barn senere drikker ofte litt hvis de har besøk ol, men aldri så de har blitt fulle det jeg har sett.

Anonymous poster hash: 74ce3...238
Skrevet

Jeg er så sær at jeg ikke syns noe om å drikke når barna er hjemme. Et glass er greit, men fyll og at man blir brisen er ikke ok!!

Overrasket over hvor mange som syns det er ok med en besøk og berusede mennesker når barna sover..

(Vi har og besøk etter at de har lagt seg, men ingen drikker)

Anonymous poster hash: 3821f...3e3
Skrevet

Fylle og barn hører ikke sammen. Ok å kose seg med en enhet eller to, men der går min grense.

Diskuterte tema med min tenårings sønn her forleden, han sa at han var glad han vokser opp i et hjem med edruelige foreldre. Han har aldri opplevd oss beruset. Vi er unge foreldre foresten, så alder har lite å si. Var vist noen han kjente som hadde opplevd foreldrene fulle endel ganger, var ikke stas akkurat.

Men hadde jeg vist om noen som drakk seg fulle med spedbarn i hus så hadde jeg ringt inn bekymringsmelding.

Anonymous poster hash: e0883...541

Skrevet

Her i huset er det alltid en edru, om mannen tar seg et glass eller to med noe, drikker ikke jeg noe. Og omvendt. Og den som drikker skal ALDRI bli full så lenge man har barn å ta vare på, da får en heller skaffe barnevakt over natta eller sende dem til besteforeldrene.

Under hele oppveksten har jeg blitt satt til å ta meg av småsøsken, og fra jeg var 11 og min mor ble skilt fra min stefar, ble jeg også satt til å passe på småsøsken ned i ett års alder over natten fordi min mor skulle ut på byen og drikke seg dritings. I ettertid grøsser jeg når jeg tenker på hvor mye som kunne gått galt de nettene!

Innimellom kom min mor hjem langt ut på formiddagen neste dag, og enda pære full. Og det er noe ingen av mine barn skal få oppleve! De skal ikke se noen av oss fulle og skikkelig påvirket av alkohol. Det er for meg fullstendig uakseptabelt. Men at ene parten tar seg noen glass, mens den andre er kjørbar. Det er greit.

Anonymous poster hash: 8938c...4d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...