Gå til innhold

Dere som har hatt babyer som skriker mye - når roet det seg???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en urolig gutt på snart 7 uker, og han gråter mye på kveld og når vi tar han med ut. Ellers snill og har det bra. Andre som har hatt det slik? Og når roet det seg?

Anonymous poster hash: 1be69...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies visst at de fleste babyer (både urolige og rolige) har en "skriketopp" mellom 6-8 uker og så roer det seg gradvis derfra og fra ca uke 12 er det meste av den uforklarlige gråten borte. Så mest sannsynlig er du midt i det verste nå og snart blir det bare bedre og bedre.

Mye som løsner rundt 3mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også si av erfaring at ukene mellom 6-8 var ille her!

Jeg var rimelig svett og stresset de første månedene med datteren min, mest fordi hun ofte var så urolig ute og da var det med høye skuldre jeg beveget meg utendørs :wacko:  Det gikk greit nå hun sov, men så fort hun våknet var det bare å sprinte hjem igjen. Uff...

Rundt tre måneder ble ting litt bedre, og kveldsuroen (som nok egentlig skyldtes overtrøtthet) forsvant da hun var ca fire måneder.
Men for å være helt ærlig var det ikke før hun var seks måneder det ble atskillig mer ro.
Heldigvis utkrystalliserte det seg noen rutiner underveis, så uroen kunne vi ganske lett linke til spesielt søvn og evt sulten. Men hun var og er en rastløs og aktiv jente, og det var ganske slitsomt å gjøre ting ute med henne før hun ble stor nok til å sitte selv og sitte i høystol. Ble mye uro og hyl når hun måtte sitte på fang eller - Gud forby- ligge i bagen, så grunnene til det forandrer seg jo, men slitsomt er det, uansett!

Hun er snart 10 måneder, og nå sutrer og gråter hun av helt andre grunner, og det er sånt som er lett å ordne opp i (vil noe hun ikke får til, får ikke putte ledning i munnen, skifte bleie...).

Hold ut! Som hun over skriver så blir det ofte bedre rundt tre måneder. Om ikke på dagen tre måneder, så blir det i alle fall bedre, på et eller annet tidspunkt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket at jenta mi ble urolig da vi forlot huset. Ikke å sove i vogna,det elsket hun,men om hun da våknet en annen plass enn hjemme var hun veldig urolig.Hun skreik mye da vi var borte,kanskje for mange nye inntrykk? Ga seg rundt 2,5 mnd.

De fleste barn er urolige på kveldstid i den alderen,det var mine to første iallefall. Men det går over snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takk for svar :) det har faktisk allerede begynt å roe seg littegrann :) så, satser på det bare blir bedre og bedre :)

Anonymous poster hash: 1be69...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann ga det seg rundt 10 uker. Med andremann har det ikke gitt seg helt enda og hun er 5 mnd....

Anonymous poster hash: e5f7e...435
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...