FruRikstadPfefferkorn Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Etter at det første IVF forsøket var mislykket bestemte vi oss ganske kjapt for å ikke ta en ny runde før vi hadde prøvd å stabilisere kroppen min mest mulig. Så nå har jeg siden forsøket i juni gått på soneterapi, akupuntur og homeopati medisin i håp om at syklusen skulle bli mere stabil og kanskje tilogmed roe ned PCO. Noe vi har lyktes i, men ikke å oppnå svangerskap enda. Vi ser for oss å sette igang med et nytt forsøk evt før jul, eller så blir det rett etter jul. Vi hadde håpet på å få det til på naturmetoden, men dette lar visst vente på seg. Jeg har dog fått litt "tilsnakk" av hun som behandler meg. Hun mener jeg kaster bort tid ved å ikke følge lavkarbo diett. Men fra tidligere erfaringer så var virkelig ikke dette noe for meg. Jeg raste ned i vekt, tiltross for at jeg spiste mye mer enn vanlig og var stadig plaget med hodepine. Denne gangen har jeg valgt å fokusere på de riktige typene lav glykemiske matvarene og spiser til tider grov pasta og grove tortillas sammen med kjøtt og masse grønnsaker. Ikke i nærheten hver dag en gang spiser jeg dette til måltidene. Hun mener at det er dette som evt hindrer at jeg ikke får skikkelig eggløsning. (Jeg får aldri EL-slim) Jeg mener virkelig at det er bedre at jeg opprettholder min vekt og da spiser det som sørger for at jeg klarer å holde vekten oppe. Jeg er 169 høy og veier 64,5 kg pr dags dato. Hva tror dere? Gjør jeg noe feil?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Det som er sikkert m pcos er at d bunner i insulinresistens . Der andre kan kose seg med sjokkis og high-karb og likevel ha flat mage og bli gravid på dagen, må folk med insulinresistens vurdere kosten mer nøye. Kosten får en hormonell virkning. I Norge har vi nå "julaften hver dag", og syns virkelig at det virker som en god idé å satse på så lav karbo som mulig. Hodepine er vanlig den første tiden, men d gir seg. Hør på behandleren din. Vedkommende vet mest sannsynlig mer om fenomenet enn noen her + holder seg oppdatert på forskning og hos kollegaer i inn og utland. Så selv om kroppen viser misnøye med mindre og sunnere mat så betyr d ikke at man gjør den vondt. Tvert i mot - de fleste av oss veier altfor mye og spiser for usunn mat nå. For de fleste påvirker det ikke insulinnivåer og hormoner umiddelbart, men for oss andre betyr det at vi må ta til oss kunnskap og leve etter dette for at kroppen skal fungere som den skal. Anonymous poster hash: ff13d...96b
FruRikstadPfefferkorn Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2013 Takk for svar. Jeg føler bare at jeg ikke har fått god nok oppfølgning i forhold til hva jeg absolutt ikke kan spise. Men nå har jeg vært i kontakt med noen i Danmark som har lagd et perfekt kosthold for meg utifra blodprøver og GU. Så får vi se om det vil hjelpe noe.
wilmus Skrevet 26. oktober 2013 #4 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg har hatt mensen hver mnd i ca ett år nå, og det er pga trening og kosthold. Jeg er ikke så streng som man sikkert skal med karboene, men spiser heller knekkebrød enn brød, og frokost er alltid gresk yoghurt med honning eller cottage cheese. Det hjelper veldig å kutte brødet. Blodsukkertet mitt blir helt på trynet av brød. Også spiser jeg bare godis og drikker brus på lørdag.
Leoliten Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Hei! Jeg er ny her, men tenkte jeg skulle hive meg på. Nå skal jeg skrive noe jeg aldri har skrevet før, men i håp om at det skal gi meg et spark bak, til å fullføre dette og få opp øynene mine også for hva som trengs! Jeg er 34 (snart 35) år. Veier 97 kg og er 170 cm høy. Ønsker å gå ned hvertfall 20 kg, om ikke mer. Syklusene mine er ikke på stell. De kan variere fra flere måneder til 28 dager. Har ikke eggløsning for tiden heller. Fikk påvist lett PCOS for snart tre år siden, men rett etter så ble jeg gravid og tenkte ikke så mye på det. Nå vil vi gjerne ha barn nr 2, og har prøvd litt på dette. Har ikke fungert, så jeg begynte med eggløsningsmonitor. Har da funnet ut at jeg ikke har hatt eggløsning på hvertfall 2 sykluser, så har bestilt meg en legetime. Har surfet litt og kommet på at det er jo kanskje PCOS'en som har blusset opp. Har vært veldig slapp en stund nå, og jeg har lagt på meg. Klarer ikke å gå ned i vekt heller. Så nå skal jeg da hive meg på dette lavkarbotoget!! :-)Er det noen der ute som har fått eggløsning igjen etter å ha begynt på lavkarbo? ev. blitt gravide? Eller bør jeg med om Metformin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå