Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #26 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har en gutt på 9 år som har det legen kaller infeksjonstyrt astma. Legen har anbefalt oss å vaksinere han mot influensa. Jeg føler det kanskje er unødvendig, men sammtidig er jeg redd for at noe skal skje gutten min. Han blir veldig tett ved forkjølelser/infeksjfoner osv. og da må vi bruke astmaspray. Jeg er skeptisk til vaksiner, men lurer nå på om jeg må legge fra meg prinsippene mine og bare la han få dene vaksinen. Hva ville du gjort om det var ditt barn? Anonymous poster hash: 55057...fb2 Hver så inderlig snill og ikke vaksiner! De usynlige bivirkningene av vaksine og langtidsvirkninger er umulig å finne ut av, hva om astmaen blir verre ettersom man tuller med immunforsvaret? Før du velger å få han vaksinert råder jeg deg virkelig til å sjekke ut en gruppe på facebook med masse linker. Vaksineaksjon.no Jeg ville heller fokusert på bedre kosthold og kosttilskudd enn en vaksine. Anonymous poster hash: 73cab...6ec Hvordan kan du anbefale noe sånt når det er dokumentert at folk med blant annet astma er blan de som risikerer å dø ved influensasmitte? Disse antvaksinesidene på nettet er bare svada, propaganda og konspirasjonsteorier. Anonymous poster hash: b351d...df8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #27 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har en gutt på 9 år som har det legen kaller infeksjonstyrt astma. Legen har anbefalt oss å vaksinere han mot influensa. Jeg føler det kanskje er unødvendig, men sammtidig er jeg redd for at noe skal skje gutten min. Han blir veldig tett ved forkjølelser/infeksjfoner osv. og da må vi bruke astmaspray. Jeg er skeptisk til vaksiner, men lurer nå på om jeg må legge fra meg prinsippene mine og bare la han få dene vaksinen. Hva ville du gjort om det var ditt barn? Anonymous poster hash: 55057...fb2 Hver så inderlig snill og ikke vaksiner! De usynlige bivirkningene av vaksine og langtidsvirkninger er umulig å finne ut av, hva om astmaen blir verre ettersom man tuller med immunforsvaret? Før du velger å få han vaksinert råder jeg deg virkelig til å sjekke ut en gruppe på facebook med masse linker. Vaksineaksjon.no Jeg ville heller fokusert på bedre kosthold og kosttilskudd enn en vaksine. Anonymous poster hash: 73cab...6ec Hvordan kan du anbefale noe sånt når det er dokumentert at folk med blant annet astma er blan de som risikerer å dø ved influensasmitte? Disse antvaksinesidene på nettet er bare svada, propaganda og konspirasjonsteorier. Anonymous poster hash: b351d...df8 Hvordan kan du si at det er svada, propaganda og konspirasjonsteorier når du muligens ikke leser ulike forskningsrapporter som er gjort av uavhengige forskere? Ikke kom med den om at det er pga at det er alternative bedrifter som er ute etter å tjene penger! Er det noe medisinselskapene er ute etter er det også å tjene penger, tror du de gjør det gratis? Hvis du gir meg litt tid skal jeg finne deg en link om en kreftforsker ved universitetet i Arizona som fant en kreftmedisin som fjernet svulster på få uker. Han sendte en fantastisk nyhet til medisinselskapene om medisinen, medisinselskapene ville ikke røre med medisinen ettersom det kostet kun 9 cent å produsere en enkel dose! Anonymous poster hash: 73cab...6ec
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #28 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har en gutt på 9 år som har det legen kaller infeksjonstyrt astma. Legen har anbefalt oss å vaksinere han mot influensa. Jeg føler det kanskje er unødvendig, men sammtidig er jeg redd for at noe skal skje gutten min. Han blir veldig tett ved forkjølelser/infeksjfoner osv. og da må vi bruke astmaspray. Jeg er skeptisk til vaksiner, men lurer nå på om jeg må legge fra meg prinsippene mine og bare la han få dene vaksinen. Hva ville du gjort om det var ditt barn? Anonymous poster hash: 55057...fb2 Hver så inderlig snill og ikke vaksiner! De usynlige bivirkningene av vaksine og langtidsvirkninger er umulig å finne ut av, hva om astmaen blir verre ettersom man tuller med immunforsvaret? Før du velger å få han vaksinert råder jeg deg virkelig til å sjekke ut en gruppe på facebook med masse linker. Vaksineaksjon.no Jeg ville heller fokusert på bedre kosthold og kosttilskudd enn en vaksine. Anonymous poster hash: 73cab...6ec Hvordan kan du anbefale noe sånt når det er dokumentert at folk med blant annet astma er blan de som risikerer å dø ved influensasmitte? Disse antvaksinesidene på nettet er bare svada, propaganda og konspirasjonsteorier. Anonymous poster hash: b351d...df8 Hvordan kan du si at det er svada, propaganda og konspirasjonsteorier når du muligens ikke leser ulike forskningsrapporter som er gjort av uavhengige forskere? Ikke kom med den om at det er pga at det er alternative bedrifter som er ute etter å tjene penger! Er det noe medisinselskapene er ute etter er det også å tjene penger, tror du de gjør det gratis? Hvis du gir meg litt tid skal jeg finne deg en link om en kreftforsker ved universitetet i Arizona som fant en kreftmedisin som fjernet svulster på få uker. Han sendte en fantastisk nyhet til medisinselskapene om medisinen, medisinselskapene ville ikke røre med medisinen ettersom det kostet kun 9 cent å produsere en enkel dose! Anonymous poster hash: 73cab...6ec Jeg har lest en god del vitenskapelig artikler og rapporter, jo. Har tilgang til tidsskrifter og databaser som kun forskere får tilgang til uten å betale. Jeg ser også forskjell på hva som er seriøst og ikke så seriøst. Link gjerne til den artikkelen. Det lyder forresten veldig rart at et medisinsk selskap ikke ville produsere den medisinen hvis den var så billig å produsere. Da kan de jo tjene desto mer når de selger den videre. Anonymous poster hash: b351d...df8
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #29 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har en gutt på 9 år som har det legen kaller infeksjonstyrt astma. Legen har anbefalt oss å vaksinere han mot influensa. Jeg føler det kanskje er unødvendig, men sammtidig er jeg redd for at noe skal skje gutten min. Han blir veldig tett ved forkjølelser/infeksjfoner osv. og da må vi bruke astmaspray. Jeg er skeptisk til vaksiner, men lurer nå på om jeg må legge fra meg prinsippene mine og bare la han få dene vaksinen. Hva ville du gjort om det var ditt barn? Anonymous poster hash: 55057...fb2 Hver så inderlig snill og ikke vaksiner! De usynlige bivirkningene av vaksine og langtidsvirkninger er umulig å finne ut av, hva om astmaen blir verre ettersom man tuller med immunforsvaret? Før du velger å få han vaksinert råder jeg deg virkelig til å sjekke ut en gruppe på facebook med masse linker. Vaksineaksjon.no Jeg ville heller fokusert på bedre kosthold og kosttilskudd enn en vaksine. Anonymous poster hash: 73cab...6ec Hvordan kan du anbefale noe sånt når det er dokumentert at folk med blant annet astma er blan de som risikerer å dø ved influensasmitte? Disse antvaksinesidene på nettet er bare svada, propaganda og konspirasjonsteorier. Anonymous poster hash: b351d...df8 Hvordan kan du si at det er svada, propaganda og konspirasjonsteorier når du muligens ikke leser ulike forskningsrapporter som er gjort av uavhengige forskere? Ikke kom med den om at det er pga at det er alternative bedrifter som er ute etter å tjene penger! Er det noe medisinselskapene er ute etter er det også å tjene penger, tror du de gjør det gratis? Hvis du gir meg litt tid skal jeg finne deg en link om en kreftforsker ved universitetet i Arizona som fant en kreftmedisin som fjernet svulster på få uker. Han sendte en fantastisk nyhet til medisinselskapene om medisinen, medisinselskapene ville ikke røre med medisinen ettersom det kostet kun 9 cent å produsere en enkel dose! Anonymous poster hash: 73cab...6ec Jeg har lest en god del vitenskapelig artikler og rapporter, jo. Har tilgang til tidsskrifter og databaser som kun forskere får tilgang til uten å betale. Jeg ser også forskjell på hva som er seriøst og ikke så seriøst. Link gjerne til den artikkelen. Det lyder forresten veldig rart at et medisinsk selskap ikke ville produsere den medisinen hvis den var så billig å produsere. Da kan de jo tjene desto mer når de selger den videre. Anonymous poster hash: b351d...df8 Hurra, for deg som har tilgang for det har nemlig jeg også! Herregud jeg er virkelig nødt til å finne deg flere linker ser jeg om hvor mye som tjenes på en enkel kreftpasient og hvor "praktisk" det er ettersom svulster gjerne kommer tilbake etter så så mange år med de vanlige behandlingsmåtene. Anonymous poster hash: 73cab...6ec
HvittHus Skrevet 7. oktober 2013 #30 Skrevet 7. oktober 2013 Selvfølgelig bør barnet vaksineres. Har man hatt influensa selv, vet man hvor syk man kan bli, og vet at dette er en sykdom man ikke gjerne vil utsette et astmasykt barn for. Jeg har utviklet infeksjonsutløst astma det siste året og kommer til å vaksinere meg. Jeg tørr ikke ta sjansen på å bli enda sykere enn jeg ble av en helt ordinær forkjølelse for noen uker siden. At noen nevnt vil ta en slik sjanse med et lite barn, er for meg ubegripelig!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #31 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har en gutt på 9 år som har det legen kaller infeksjonstyrt astma. Legen har anbefalt oss å vaksinere han mot influensa. Jeg føler det kanskje er unødvendig, men sammtidig er jeg redd for at noe skal skje gutten min. Han blir veldig tett ved forkjølelser/infeksjfoner osv. og da må vi bruke astmaspray. Jeg er skeptisk til vaksiner, men lurer nå på om jeg må legge fra meg prinsippene mine og bare la han få dene vaksinen. Hva ville du gjort om det var ditt barn? Anonymous poster hash: 55057...fb2 Hver så inderlig snill og ikke vaksiner! De usynlige bivirkningene av vaksine og langtidsvirkninger er umulig å finne ut av, hva om astmaen blir verre ettersom man tuller med immunforsvaret? Før du velger å få han vaksinert råder jeg deg virkelig til å sjekke ut en gruppe på facebook med masse linker. Vaksineaksjon.no Jeg ville heller fokusert på bedre kosthold og kosttilskudd enn en vaksine. Anonymous poster hash: 73cab...6ec Hvordan kan du anbefale noe sånt når det er dokumentert at folk med blant annet astma er blan de som risikerer å dø ved influensasmitte? Disse antvaksinesidene på nettet er bare svada, propaganda og konspirasjonsteorier. Anonymous poster hash: b351d...df8 Hvordan kan du si at det er svada, propaganda og konspirasjonsteorier når du muligens ikke leser ulike forskningsrapporter som er gjort av uavhengige forskere? Ikke kom med den om at det er pga at det er alternative bedrifter som er ute etter å tjene penger! Er det noe medisinselskapene er ute etter er det også å tjene penger, tror du de gjør det gratis? Hvis du gir meg litt tid skal jeg finne deg en link om en kreftforsker ved universitetet i Arizona som fant en kreftmedisin som fjernet svulster på få uker. Han sendte en fantastisk nyhet til medisinselskapene om medisinen, medisinselskapene ville ikke røre med medisinen ettersom det kostet kun 9 cent å produsere en enkel dose! Anonymous poster hash: 73cab...6ec Jeg har lest en god del vitenskapelig artikler og rapporter, jo. Har tilgang til tidsskrifter og databaser som kun forskere får tilgang til uten å betale. Jeg ser også forskjell på hva som er seriøst og ikke så seriøst. Link gjerne til den artikkelen. Det lyder forresten veldig rart at et medisinsk selskap ikke ville produsere den medisinen hvis den var så billig å produsere. Da kan de jo tjene desto mer når de selger den videre. Anonymous poster hash: b351d...df8 Hurra, for deg som har tilgang for det har nemlig jeg også! Herregud jeg er virkelig nødt til å finne deg flere linker ser jeg om hvor mye som tjenes på en enkel kreftpasient og hvor "praktisk" det er ettersom svulster gjerne kommer tilbake etter så så mange år med de vanlige behandlingsmåtene. Anonymous poster hash: 73cab...6ec Da skjønner jeg ikke hvordan du kan ha det synet du har... Anonymous poster hash: b351d...df8
LilleBamBam+EnTil Skrevet 7. oktober 2013 #32 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg ville hørt med legen. Her har jenta vår også infeksjonsutløst astma. Hun ble vaksinert i fjor. I år skal hun ikke vaksineres, for astmaen er i ferd med å bli borte, mener barnelegen. Så hør med legen du og ikke la deg skremme av lekfolk.
smet Skrevet 7. oktober 2013 #33 Skrevet 7. oktober 2013 Ville definitivt vaksinert. Har astma sjølv og tar vaksina kvart år. Sist eg var gravid ville legen min ikkje at eg skal ta den. Fekk influensa og var sjukmeldt i 4 veker. Tok 3-4 mnd til før eg fekk bygd meg opp til det nivået eg var før eg blei sjuk. Og dette uten at eg fikk noko komplikasjoner.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #34 Skrevet 7. oktober 2013 Ca 1400 mennesker i norge dør pga. influensa. Dette tallet kunne vært halvert om alle i risikogruppen lot seg vaksinere. Anonymous poster hash: 55057...fb2
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 7. oktober 2013 #35 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har en gutt på 9 år som har det legen kaller infeksjonstyrt astma. Legen har anbefalt oss å vaksinere han mot influensa. Jeg føler det kanskje er unødvendig, men sammtidig er jeg redd for at noe skal skje gutten min. Han blir veldig tett ved forkjølelser/infeksjfoner osv. og da må vi bruke astmaspray. Jeg er skeptisk til vaksiner, men lurer nå på om jeg må legge fra meg prinsippene mine og bare la han få dene vaksinen. Hva ville du gjort om det var ditt barn? Anonymous poster hash: 55057...fb2 Hver så inderlig snill og ikke vaksiner! De usynlige bivirkningene av vaksine og langtidsvirkninger er umulig å finne ut av, hva om astmaen blir verre ettersom man tuller med immunforsvaret? Før du velger å få han vaksinert råder jeg deg virkelig til å sjekke ut en gruppe på facebook med masse linker. Vaksineaksjon.no Jeg ville heller fokusert på bedre kosthold og kosttilskudd enn en vaksine. Anonymous poster hash: 73cab...6ec Vi mistet en klassekamerat på tidlig ungdomskolen pga astma og influensa. Helt grusomt. Det er veldig bra at det blir anbefalt vaksiner til barn med astma, hadde jeg hatt et barn med astma hadde jeg ikke vært i tvil. At du kan gå ut å anbefale å ikke høre på legens råd i slike tilfeller er helt utrolig! En ting er å spre skitpropagandaen din til folk med friske barn som kanskje vil ha en sjanse uten vaksinene i barnevaksineringsprogrammet, men å fortelle at noen med et barn i risikosonen ikke skal høre på legens anbefaling om å vaksinere fordi influensa kan være dødelig i det barnets tilfelle er uhyrlig! Tenk deg om!! Fysj!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #36 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har infeksjonsutløst astma. Har aldri tatt influensavaksine og legen min sier jeg ikke trenger det. Hvorfor? Fordi jeg med første tegn til forkjølelse eller influensa umiddelbart tar forholdsregeler. Jeg rører ikke sukker eller raske karbohydrater, jeg spiser ikke mat som fører til slimproduksjon i kroppen (f.eks. mel, melk, banan), jeg bruker slimløsende og hostestillende te og tilskudd (Fenumax, te av timian og sitron, drikker sitronvann). Om jeg kjenner det begynner å utvikle seg litt mer så bruker jeg et sånt lite pusteapparat som man får på lungeavdelingen, minipep. Og generelt sett er jeg veldig nøye med kostholdet hele vinteren, tar tilskudd med bl.a. D-vitaminer og Immiflex. Anonymous poster hash: 0111b...e0e
Mamma_til_2 Skrevet 7. oktober 2013 #37 Skrevet 7. oktober 2013 Flott! Kjenner jeg er VELDIG spent på om du blir anbefalt det samme som oss. Anonymous poster hash: 55057...fb2 Ringte astma-legen hennes nå men han var opptatt, skal ringe tilbake i morgen for svar, men om legen din anbefaler det så syns jeg du skal høre på han, kjenner nå selv at det er en "vanskelig" avgjørelse og ta men sier legen at han anbefaler det så blir det nok gjort.
Tauriel Skrevet 7. oktober 2013 #38 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg er skeptisk til vaksiner, men hadde mitt barn vært i risikogruppen hadde jeg vaksinert.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #39 Skrevet 7. oktober 2013 Flott! Kjenner jeg er VELDIG spent på om du blir anbefalt det samme som oss. Anonymous poster hash: 55057...fb2 Ringte astma-legen hennes nå men han var opptatt, skal ringe tilbake i morgen for svar, men om legen din anbefaler det så syns jeg du skal høre på han, kjenner nå selv at det er en "vanskelig" avgjørelse og ta men sier legen at han anbefaler det så blir det nok gjort. Takk Vi har som nevnt tidliger allerede fått time for vaksinering, så vi kommer nok til å gi den. Men bare av nysjerrighet hadde det vært flott om du ville delt hva astmalegen sier om vaksine. Anonymous poster hash: 55057...fb2
Mamma_til_2 Skrevet 14. oktober 2013 #40 Skrevet 14. oktober 2013 Hei hvordan gikk det med vaksinen? Har pratet med astma legen nå og han sa at min datter ikke var anbefalt vaksine pga av alder (2år) og dessuten så skulle de medisinene hun får nå virke så godt at hun ikke trenger vaksine, så er vi flinke med medisiner så holder hun seg frisk og skal ikke bli mere syk enn andre barn
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #41 Skrevet 14. oktober 2013 Hei hvordan gikk det med vaksinen? Har pratet med astma legen nå og han sa at min datter ikke var anbefalt vaksine pga av alder (2år) og dessuten så skulle de medisinene hun får nå virke så godt at hun ikke trenger vaksine, så er vi flinke med medisiner så holder hun seg frisk og skal ikke bli mere syk enn andre barn Vi tok vaksinen. Gikk kjempefint. Litt øm i armen etterpå, men selve stikket var ikke noe problem Anonymous poster hash: 55057...fb2
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #42 Skrevet 14. oktober 2013 Ja, selvfølgelig hadde jeg det. Jeg er jo glad i gutten min, jeg vil ikke risikere at han blir alvorlig syk hvis han får influensa. Skjønner nesten ikke spørsmålet....Anonymous poster hash: b351d...df8 Altså, eg er einig i konklusjonen om vaksinering, men argumentasjonen din krev tilsvar synes eg.Det er hårreisande å implisere at dei som let vere å vaksinere ikkje bryr seg om ungane sine. Vi vil alle det beste for barna våre, uenigheten (og usikkerheten) ligg i kva det beste er. Eg trur du skal slite med å finne nokon som er sikker på at vaksine er til det beste, og som let vere å vaksinere. Jeg tolker det ikke slik som du gjør. Hun har ikke implisert at de som ikke vaksinerer barna sine ikke bryr seg om dem. Tvert imot befinner hun seg på den ene siden av uenigheten, som du nevner. Hun mener at vaksinasjon er best og derfor vil hun vaksinere barnet sitt, det er hennes overbevisning. Det betyr samtidig ikke at hun mener at andre som ikke lar barna vaksineres ikke bryr seg. Nei, dette ble overtolkning på en snusfornuftig måte. Anonymous poster hash: cb66d...fa8
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #43 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg skjønner ikke hvordan så mange, som er uten helsefaglig bakgrunn, kan få seg til å argumentere mot anbefalingene fra helsemyndighetene. Det er ikke klovner som bestemmer retningslinjene, men utdannet fagpersonell. Om mitt barn hadde hatt astma og helsemyndighetene anbefalte vaksinasjon så hadde jeg selvsagt latt barnet mitt vaksineres. Byrden av komplikasjoner ved utelatt vaksinasjon er for foreldre betydelig større enn komplikasjoner ved en anbefalt vaksine. Hadde dere kommet med velbegrunnede argumenter mot vaksinasjon så hadde jeg kanskje forstått dere, men her er det bare synsing. Jeg er selv helsepersonell og selvsagt vaksineres jeg mot influensa. Jeg er ikke interessert i å smitte kritisk syke pasienter hvor konsekvensene kan bli fatale, for ja: konsekvensene kan bli skikkelig store ved smitte av en risikopasient. Anonymous poster hash: cb66d...fa8
Mamma_til_2 Skrevet 14. oktober 2013 #44 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg skjønner ikke hvordan så mange, som er uten helsefaglig bakgrunn, kan få seg til å argumentere mot anbefalingene fra helsemyndighetene. Det er ikke klovner som bestemmer retningslinjene, men utdannet fagpersonell. Om mitt barn hadde hatt astma og helsemyndighetene anbefalte vaksinasjon så hadde jeg selvsagt latt barnet mitt vaksineres. Byrden av komplikasjoner ved utelatt vaksinasjon er for foreldre betydelig større enn komplikasjoner ved en anbefalt vaksine. Hadde dere kommet med velbegrunnede argumenter mot vaksinasjon så hadde jeg kanskje forstått dere, men her er det bare synsing. Jeg er selv helsepersonell og selvsagt vaksineres jeg mot influensa. Jeg er ikke interessert i å smitte kritisk syke pasienter hvor konsekvensene kan bli fatale, for ja: konsekvensene kan bli skikkelig store ved smitte av en risikopasient. Anonymous poster hash: cb66d...fa8 Hva mener du jeg skal gjøre da? helsemyndighetene anbefaler vaksine til alle med astma, men astma legen sier nei!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #45 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg skjønner ikke hvordan så mange, som er uten helsefaglig bakgrunn, kan få seg til å argumentere mot anbefalingene fra helsemyndighetene. Det er ikke klovner som bestemmer retningslinjene, men utdannet fagpersonell. Om mitt barn hadde hatt astma og helsemyndighetene anbefalte vaksinasjon så hadde jeg selvsagt latt barnet mitt vaksineres. Byrden av komplikasjoner ved utelatt vaksinasjon er for foreldre betydelig større enn komplikasjoner ved en anbefalt vaksine. Hadde dere kommet med velbegrunnede argumenter mot vaksinasjon så hadde jeg kanskje forstått dere, men her er det bare synsing. Jeg er selv helsepersonell og selvsagt vaksineres jeg mot influensa. Jeg er ikke interessert i å smitte kritisk syke pasienter hvor konsekvensene kan bli fatale, for ja: konsekvensene kan bli skikkelig store ved smitte av en risikopasient. Anonymous poster hash: cb66d...fa8 Hva mener du jeg skal gjøre da? helsemyndighetene anbefaler vaksine til alle med astma, men astma legen sier nei! Ikke lett når legen sier mot helsemyndihetene sine generelle råd. Du kan jo spør om det er noen spesiell grunn til at ditt barn ikke skal vaksineres. Hvis det ikke er det og du føler deg trygger med vaksine så kan du velge å vaksinere. Hva med å høre med fastlegen for å få en "second opinion". Anonymous poster hash: 55057...fb2
Mamma_til_2 Skrevet 14. oktober 2013 #46 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg skjønner ikke hvordan så mange, som er uten helsefaglig bakgrunn, kan få seg til å argumentere mot anbefalingene fra helsemyndighetene. Det er ikke klovner som bestemmer retningslinjene, men utdannet fagpersonell. Om mitt barn hadde hatt astma og helsemyndighetene anbefalte vaksinasjon så hadde jeg selvsagt latt barnet mitt vaksineres. Byrden av komplikasjoner ved utelatt vaksinasjon er for foreldre betydelig større enn komplikasjoner ved en anbefalt vaksine. Hadde dere kommet med velbegrunnede argumenter mot vaksinasjon så hadde jeg kanskje forstått dere, men her er det bare synsing. Jeg er selv helsepersonell og selvsagt vaksineres jeg mot influensa. Jeg er ikke interessert i å smitte kritisk syke pasienter hvor konsekvensene kan bli fatale, for ja: konsekvensene kan bli skikkelig store ved smitte av en risikopasient. Anonymous poster hash: cb66d...fa8 Hva mener du jeg skal gjøre da? helsemyndighetene anbefaler vaksine til alle med astma, men astma legen sier nei! Ikke lett når legen sier mot helsemyndihetene sine generelle råd. Du kan jo spør om det er noen spesiell grunn til at ditt barn ikke skal vaksineres. Hvis det ikke er det og du føler deg trygger med vaksine så kan du velge å vaksinere. Hva med å høre med fastlegen for å få en "second opinion". Anonymous poster hash: 55057...fb2 stoler på han jeg og han sier pga alder og de medisinene hun allerede tar så skal hun ikke bli sykere enn friske barn fastlegen er ikke astma spesialist så hun rådfører jeg meg ikke med i dette tilfellet
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #47 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg skjønner ikke hvordan så mange, som er uten helsefaglig bakgrunn, kan få seg til å argumentere mot anbefalingene fra helsemyndighetene. Det er ikke klovner som bestemmer retningslinjene, men utdannet fagpersonell. Om mitt barn hadde hatt astma og helsemyndighetene anbefalte vaksinasjon så hadde jeg selvsagt latt barnet mitt vaksineres. Byrden av komplikasjoner ved utelatt vaksinasjon er for foreldre betydelig større enn komplikasjoner ved en anbefalt vaksine. Hadde dere kommet med velbegrunnede argumenter mot vaksinasjon så hadde jeg kanskje forstått dere, men her er det bare synsing. Jeg er selv helsepersonell og selvsagt vaksineres jeg mot influensa. Jeg er ikke interessert i å smitte kritisk syke pasienter hvor konsekvensene kan bli fatale, for ja: konsekvensene kan bli skikkelig store ved smitte av en risikopasient. Anonymous poster hash: cb66d...fa8 Hva mener du jeg skal gjøre da? helsemyndighetene anbefaler vaksine til alle med astma, men astma legen sier nei! Ikke lett når legen sier mot helsemyndihetene sine generelle råd. Du kan jo spør om det er noen spesiell grunn til at ditt barn ikke skal vaksineres. Hvis det ikke er det og du føler deg trygger med vaksine så kan du velge å vaksinere. Hva med å høre med fastlegen for å få en "second opinion". Anonymous poster hash: 55057...fb2 stoler på han jeg og han sier pga alder og de medisinene hun allerede tar så skal hun ikke bli sykere enn friske barn fastlegen er ikke astma spesialist så hun rådfører jeg meg ikke med i dette tilfellet Vaksinen kan gis fra 6 mnd alder, så den med alder forstår jeg ikke, men så er ikke jeg lege. Hvis du føler deg trygg på astmalegen og finner roen med det, så er det flott. De aller fleste tåler jo tross alt en influensa. Anonymous poster hash: 55057...fb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå