Gå til innhold

Beste tips til vindusvasking. ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vasket vinduene igår, med en dæsj salmiakk i vannet, og jeg er nå at det er striper og fremdeles skitt på vinduene! Dette er STORE vinduer i andreetasje, hvor jeg må bruke langkost med nal... Ser ut til at jeg må opp i stige, og skrubbe dem skikkelig! 

Anonymous poster hash: 77cc0...ac4

Annonse

Har overlatt jobben til mannen. Som menn flest vil han då ha dedikert utstyr. Han kjøpte effekt vindussystem på europris (trur ikkje dei får overbevist ei dame om at bøtta til vindusvask må vere firkanta i motsetnad til støvbøtta), vindua er reine både innvendig og utvendig. I alle fall nokre gongar i året ;)

Endret av ★

Annonse

Har overlatt jobben til mannen. Som menn flest vil han då ha dedikert utstyr. Han kjøpte effekt vindussystem på europris (trur ikkje dei får overbevist ei dame om at bøtta til vindusvask må vere firkanta i motsetnad til støvbøtta), vindua er reine både innvendig og utvendig. I alle fall nokre gongar i året ;)

ja de er faktisk fine! Men de etterlater skjolder på¨speilene mine i alle fall.. så må ta en omgang med avispapir der og:P

Gjest <3Barn&Engler<3

50/50 vann og eddik, spray på glasset, er det flekker ol som ikke går bort av det alene, litt bakepulver (pleier å ta på en t-skje og blåse mot flekkene jeg) vask for over med rent vann med litt sitron, og gni over vinduet med avispapir :) Bruker den både på vinduer, speil og dusjen :-p

Beste tipset kommer her:

Kjøp en liten tube som heter 'Nylon vask'. Klem ut noen cm. i varmt vann, vask rutene med ei fille og bruk nal til å dra av vannet.

Perfekte vinduer på null komma niks!

Anonymous poster hash: 2e886...26f

Beste tipset kommer her:

Kjøp en liten tube som heter 'Nylon vask'. Klem ut noen cm. i varmt vann, vask rutene med ei fille og bruk nal til å dra av vannet.

Funker og fint på flekker i sofa, puter, gulvtepper og mye annet er egentlig ett helt fantastisk stoff :)

Gjest novembertretten

Beste tipset kommer her:

Funker og fint på flekker i sofa, puter, gulvtepper og mye annet er egentlig ett helt fantastisk stoff :)

Takk for tips! Har brukt det til vinduene i alle år, men aldri til noe annet. Det skal jeg huske på, for det er genialt.  :)

Beste tipset kommer her:

Takk for tips! Har brukt det til vinduene i alle år, men aldri til noe annet. Det skal jeg huske på, for det er genialt.  :)

på tekstiler pleier jeg og ta og klemme ut litt rett på flekken og så te en lett vridd klut med vann og gni ;) gjør ingenting om flekken er tørr :)

Vasker vinduene med salmiakk først for å få bort skiten, og tar bort vannet med nal.

Beste husmortriks er å ha en spruteflaske med vindusspylervæske og spraye på og vaske av med en tørr vindusklut når vinduene er rene. Ingen merker og squeeky cleane vinduer!!

Bruker spylevæsken på alt av speil, dusjdørene (etter å ha fjernet kalken med baderomsspray) og på koketopp og rustfritt stål på kjøkkenet (front på ovner og micro). Blir utrolig rent og skinnende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...