Salvador Skrevet 7. oktober 2013 #1 Del Skrevet 7. oktober 2013 Nå begynner dette å gå virkelig på nervene løs! Når sønnen min var 3 mnd hadde han gode natterutiner og sovnet kl 19.00 og våknet 2 ganger om natten for mat. Helt himmelsk! Men helt plutselig rundt 4 mnd begynte det. Hver 2. time for å få mat! Han er ikke stor, så det var jo nødvendig, og jeg trodde bare det var for en periode for å øke mengden. Men det ga seg aldri!!! Var på kontroll på hs og fikk beskjed om at han hadde gått opp lite i vekt, og jeg knakk jo fullstendig sammen, han har jo ikke gjort annet enn å spise!!! Også på dagtid! Puppene er fulle hele tiden, og jeg hører tydelig at han svelger, og etterpå raper han masse og noen ganger kommer det litt gulp. Så fikk jeg råd om å starte med grøt. Var litt skeptisk til å starte med, og det tok noen dager før jeg startet. Følte litt separasjonsangst til å begynne med, men så tenkte jeg at søvn var viktig, så derfor var det viktig å begynne med grøt... Nå har han fått kveldsgrøt 4 kvelder, og alle 4 nettene har han nesten IKKE sovet!!!!!! :`( Nå har han våknet oftere enn før. Tidligere var det bare 5 ganger i løpet av natten (fra 19.00-05.30) Nå er det 7-8 ganger........ Sønn er sutrete og mor er grinete... Disse forbanna h****etes nettene!!! trodde vi hadde funnet en løsning, men den gang ei.... Føler meg som en zombie om dagen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ett til! Skrevet 7. oktober 2013 #2 Del Skrevet 7. oktober 2013 hm...allergisk reaksjon mot grøt? Vondt i magen pga grøt?Gir du han for mye i gangen? Om han ikke er vant til fast føde må du begynne saaakte sakte... Er det noe annet da?Våt bleie? Bæsjebleie?Er han kald?Er det noe annet som kan være ubehagelig?bleien, nattdrakten,madrassen etc? rart han ikke legger på seg om du har fulle pupper... Noen ganger er det dessverre ikke noe svar,det bare "går seg til"... Tuppa mi på 4,5 mnd tuller også mye på natta.I går var første dag med full posjon grøt og så tømte hun begge puppene. NÅ!tenkte jeg, nå skal hun ENDELIG sove litt lenger!!nei...2,5 time senere var hun som vanlig våken igjen og tømte begge puppene igjen...fatter ikke at det kan være så mye plass i en så liten mage!SÅ fortsatte det natta igjennom,som vanlig, hver 2-2,5 time pupping...så to bæsjebleier,så å gi smokk tjue ganger... Trøtt?? Det er mitt nye mellomnavn... Fint det,med to andre barn i hus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 7. oktober 2013 hm...allergisk reaksjon mot grøt? Vondt i magen pga grøt?Gir du han for mye i gangen? Om han ikke er vant til fast føde må du begynne saaakte sakte... Er det noe annet da?Våt bleie? Bæsjebleie?Er han kald?Er det noe annet som kan være ubehagelig?bleien, nattdrakten,madrassen etc? rart han ikke legger på seg om du har fulle pupper... Noen ganger er det dessverre ikke noe svar,det bare "går seg til"... Tuppa mi på 4,5 mnd tuller også mye på natta.I går var første dag med full posjon grøt og så tømte hun begge puppene. NÅ!tenkte jeg, nå skal hun ENDELIG sove litt lenger!!nei...2,5 time senere var hun som vanlig våken igjen og tømte begge puppene igjen...fatter ikke at det kan være så mye plass i en så liten mage!SÅ fortsatte det natta igjennom,som vanlig, hver 2-2,5 time pupping...så to bæsjebleier,så å gi smokk tjue ganger... Trøtt?? Det er mitt nye mellomnavn... Fint det,med to andre barn i hus... han har bare fått i seg 4-5 t-skjeer med grøt om gangen, pluss at han tømmer en full pupp før han legger seg. Kan søvnmangel være symptom på allergi mot grøt? Hvor lenge har du gitt grøt? Han sparker av seg dynen noen ganger på natten, og mister smokken. Men hvis det er det som er problemet så sovner han nesten med en gang han får på dyne eller får smokken. Men når ikke det hjelper er det amming som må til. Hs sa at jeg ikke kunne nekte han bryst på grunn av liten vektøkning. Han har hele tiden vært slank, og langt under nederste kurven, men han har fulgt sin egen kurve inntil nylig. Han er jo 5mnd, men bruker str 56, ryddet bort str 50 for en uke siden. Jeg hadde en plan om å "holde ut" på natten, heller gi smokk, evt. vann i stedenfor å amme, men fikk streng beskjed om å ikke gjøre det.... Så da må jeg heller holde ut med lite søvn en periode til.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 7. oktober 2013 #4 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Jeg ahr det også sånn nå for tiden og har lest at det ikke er uvanlig når babyen er rundt 4 mnd, Her er gutten også potte tett og får tenner så det gjør ikke saken bedre. Den siste uken har jeg fått 1 strekk med 2 timers søvn per natt. Ellers våkner han 1-2-3 ganger per time + at det er 1-2 timer mellom 3 og 5 han har vært våken. En-to sånne netter skal jeg klare men holder det snart ikke ut mer! Du har derfor min fulle sympati og forståelse! Søvnmangel skal ikke undervurderes! Gutten her skal utredes for allergi ++ men dette med søvn er et problem som har oppstått de siste par ukene lik som du besriver. Kan det være at melken din ikke inneholder nok næring? Jeg har hørt om flere som har mye melk, men der melken rett og slett ikke har den næringen barnet trenger. Der vil barnet die ofte ofte, men går ikke opp i vekt uansett. Jeg ville prøvd et par måltider med mme i stedenfor morsmelk i løpet av dagen i en periode for å se om det kan hjelpe på søvn og vektoppgang. Det er ikke så tung for magen som grøt og så vil du gjerne få en raskere effekt enn å vente til du har et par fulle måltider med grøt. Endret 7. oktober 2013 av 2010 Mammaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 7. oktober 2013 #5 Del Skrevet 7. oktober 2013 En ting til: et godt tips til dynesparkere er nattpose, så har du i alle fall et problem mindre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg ahr det også sånn nå for tiden og har lest at det ikke er uvanlig når babyen er rundt 4 mnd, Her er gutten også potte tett og får tenner så det gjør ikke saken bedre. Den siste uken har jeg fått 1 strekk med 2 timers søvn per natt. Ellers våkner han 1-2-3 ganger per time + at det er 1-2 timer mellom 3 og 5 han har vært våken. En-to sånne netter skal jeg klare men holder det snart ikke ut mer! Du har derfor min fulle sympati og forståelse! Søvnmangel skal ikke undervurderes! Gutten her skal utredes for allergi ++ men dette med søvn er et problem som har oppstått de siste par ukene lik som du besriver. Kan det være at melken din ikke inneholder nok næring? Jeg har hørt om flere som har mye melk, men der melken rett og slett ikke har den næringen barnet trenger. Der vil barnet die ofte ofte, men går ikke opp i vekt uansett. Jeg ville prøvd et par måltider med mme i stedenfor morsmelk i løpet av dagen i en periode for å se om det kan hjelpe på søvn og vektoppgang. Det er ikke så tung for magen som grøt og så vil du gjerne få en raskere effekt enn å vente til du har et par fulle måltider med grøt. Hvordan kan jeg vite om jeg har nok næring i melken eller ikke? er det bare vektøkning som viser det? Hvorfor mistenker dere allergi hos gutten deres? Ja, en-to sånne netter hadde jeg klart, var til og med fortsatt positiv etter 5 sånne netter, men etter 4 uker begynte det å tære skikkelig på. Går nærmest rundt i koma.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 7. oktober 2013 En ting til: et godt tips til dynesparkere er nattpose, så har du i alle fall et problem mindre Hvor kan jeg få kjøpt en slik pose? Går det an å lage en selv, tro? Har masse stoff liggende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 7. oktober 2013 #8 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Nattpose har de blant annet rimelig på IKEA. Du kan nok helt sikkert lage en selv også :-) http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/Textiles/22157/ Det er mangel og vektoppgang kombinert med mye melk som indikerer at melken ikke er næringsrik nok. Tror det vil være veldig vanskelig å få målt næringsinnhold (men det vet jeg ikke nok om). Her har gutten styrt med magen siden han var 5-6 uker og hatt mye slim i avføring, samt luft og smerter relatert til dette. I perioder har han skreket mye også. Symptomene har kommet og gått, men har forværret seg etter 3 mnds alderen. Mye uro og til tider intens skriking. Forrige helg skrek han nesten non-stop i to hele netter og i tillegg mye på dagen. Nå mistenker ikke jeg først og fremst melkeallergi (jeg vet ikke ærlig talt hva det er, men ikke kun mot melk i så tilfelle) men legen som vi snakket med på sykehus mener det kan være det så jeg vil tro at det er en av de tingene de vil undersøke først (ul og røntgen av magen viser ikke noe unormalt). Endret 7. oktober 2013 av 2010 Mammaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 7. oktober 2013 Nattpose har de blant annet rimelig på IKEA. Du kan nok helt sikkert lage en selv også :-) http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/Textiles/22157/ Det er mangel og vektoppgang kombinert med mye melk som indikerer at melken ikke er næringsrik nok. Tror det vil være veldig vanskelig å få målt næringsinnhold (men det vet jeg ikke nok om). Her har gutten styrt med magen siden han var 5-6 uker og hatt mye slim i avføring, samt luft og smerter relatert til dette. I perioder har han skreket mye også. Symptomene har kommet og gått, men har forværret seg etter 3 mnds alderen. Mye uro og til tider intens skriking. Forrige helg skrek han nesten non-stop i to hele netter og i tillegg mye på dagen. Nå mistenker ikke jeg først og fremst melkeallergi (jeg vet ikke ærlig talt hva det er, men ikke kun mot melk i så tilfelle) men legen som vi snakket med på sykehus mener det kan være det så jeg vil tro at det er en av de tingene de vil undersøke først (ul og røntgen av magen viser ikke noe unormalt). JA! skal til IKEA snart, så SÅNN skal jeg ha!!! Supert, takk! Oh, hørtes ut som en slitsom spedbarnsperiode! :s Min har også hatt litt slim og mye luft, men ikke laget så mye bråk av seg. ja, han har gråtet litt, men ikke mer enn normalt sånn jeg ser på det. Lykke til med utredning, håper dere finner ut av det snart så den lille får det bedre i magen sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 7. oktober 2013 #10 Del Skrevet 7. oktober 2013 Slenger meg på her også jeg da Ser det er veldig mange innlegg med at babyene spiser mye på natten så da går jeg ut ifra at dette er ganske normalt for de fleste som ammer. Selv har jeg også slitt med oppvåkninger hver time hele natten men det er bedre nå som hun er 11 mnd. Vi har jobbet mye med innsovingen på kvelden og at hun skal sovne av seg selv i sin egen seng, for da klarer hun å å sovne av seg selv på natten også etterhvert. Hun våkner fortsatt ofte men vi har hatt noen dager nå hvor hun bare har våknet 3 ganger. Men nå ser det ut som om det er en tid med våkne perioder midt på natten hvor hun ikke sovner igjen på noen timer, og det er like slitsomt. Jaja jeg tror vi må ta tiden til hjelp jeg dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna08 Skrevet 7. oktober 2013 #11 Del Skrevet 7. oktober 2013 Høres ut som mellomjenta mi, fra ca 3,5mnd - 6mnd våknet hun hver til annenhver time på natta. Hun også hadde dårlig vektoppgang rundt 4mnd tross hyppig amming og vi startet med grøt. Hun fikk mye magevondt (mener å huske at vi endte med å kjøpe Holle babygrøt på helsekost og den fungerte best, etter noen uker gikk det bra med de andre og), men selv når vi var oppe i to grøtmåltider og diverse fruktpureer våknet hun fortsatt. På seks mnd kontroll var jeg helt utkjørt og da sa både hs og lege at vi burde nattavvenne pga tilstanden min. Vi puttet henne inn på eget rom og forventet noen grusomme netter. Første natta våknet hun to ganger og sutret litt (mannen roet i sengen), andre en gang og tredje sov hun igjennom og har gjort det siden! Så her var det eget rom som var løsningen. Angret på at vi ikke hadde prøvd det før. Med eldstemann skiftet vi fra dyne til sovepose ved ca fem mnd og han gikk fra utallige oppvåkninger til 2 Så inn på eget rom, ned til en og tilslutt sov han over av seg selv ved åtte mnd. Etter det har alle mine babyer sovet i pose! Så ville fortsatt med grøt (kanskje prøve noen andre) og når du har nådd et eller to fulle måltider kanskje prøve eget rom? Og ikke minst sovepose! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna08 Skrevet 7. oktober 2013 #12 Del Skrevet 7. oktober 2013 Ja forresten vi ga grøten på formiddagen til vi var sikre på at hun ikke fikk magevondt av det og først da begynte vi med grøt på kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2010 Mammaen Skrevet 7. oktober 2013 #13 Del Skrevet 7. oktober 2013 Takk! Ja, de er super disse posene Ja, det har vært til tider slitsomt, andre dager/uker har vært fine. Men nå vil jeg at lille skal være frisk resten av permisjonen så vi kan kose oss litt. Blir ikke flere barn så det hadde vært fint med en hyggelig avslutning før pappaen skal ta over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 7. oktober 2013 #14 Del Skrevet 7. oktober 2013 Enig med høna. Introduser grøten på dagtid. Da har du bedre oversikt over om det ser ut som om han får vondt i magen av det. Og samtidig unngår du magevondten på natten. Når du er oppi noe som likner en porsjon og du vet at det går greit med magen, så gir du det til kvelds i stedet. Lag hjemmelaget sviskemos og gi litt etter grøten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #15 Del Skrevet 7. oktober 2013 Husker at min også var sånn en periode ved 4-5 mnd. De rører seg mere når de blir så store, og det er gjerne ikke nok næring i melken lengre. Får han lov å suge lenge på hvert bryst? Slik at han får det mest næringsrike av melken før han bytter pupp? Den første melken som kommer er veldig tynn. Først når brystet er "tomt" produseres fløte, så det er lurt å la barnet suge litt lengre enn til "tomt". Ville også testet smaksprøver av ulike matvarer - frukt, grønnsaker og grøt - på dagtid fremfor på kvelden. Når barnet er under seks måneder er ikke tarmsystemet ferdigutviklet, så derfor får barna gjerne magevondt eller uro i systemet når riktig mat introduseres. Mener vi ga første smaksprøven ved 4,5 mnd, og at han var 6 mnd før vi var oppe i noe som lignet på en halv porsjon... Gi mat først og så pupp etterpå. Vi måtte gi vann til maten for å unngå hard mage, det hjalp veldig på magevondten. Samsover dere? For meg var det en stor hjelp å slippe å stå opp hver gang det var det minste galt. Liggende amming gir deg muligheten for så vidt å våkne om minien er sulten. Og nei, barnet får ikke dårlige vaner! .:-) Vet at det er frykelig slitsomt med slike netter, men i økeperioder/vekstperioder er det nok ikke så mye å få gjort med det dessverre. Gjør hellere tingene så enkelt som mulig for deg selv, for eksempel ved å samsove eller sove sammen med barnet på dagtid Anonymous poster hash: 6df69...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 8. oktober 2013 #16 Del Skrevet 8. oktober 2013 Var på kontroll på hs og fikk beskjed om at han hadde gått opp lite i vekt, og jeg knakk jo fullstendig sammen, han har jo ikke gjort annet enn å spise!!! Også på dagtid! Puppene er fulle hele tiden, og jeg hører tydelig at han svelger, og etterpå raper han masse og noen ganger kommer det litt gulp. Ganske så sikker på at gutten din får i seg for mye av den tynne formelka og for lite av den fete ettermelka. Hvis brystene dine er fulle hele tiden så når han jo aldri inn til den fete melka.. Her er info og tips: http://ammehjelpen.no/artikkel/155/fettinnhold-i-morsmelk-formelk-og-ettermelk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madolyn Skrevet 8. oktober 2013 #17 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Her er jeg forresten også veldig tilhenger av sovepose og eget rom Vi har denne soveposen og den er gull verdt, i 100 % pustende merinoull: http://www.mimmis.no/produkt/3205-bambino-merino-ullsovepose-gra.aspx Ekstra kjekk fordi den har glidelås hele veien rundt, veldig kjekt mtp bleieskift og evt lufting. Har hatt to gutter som våknet annenhver time for pupp i over 4 mnd før det begynte å gå seg til. Men vi måtte over på nattflaske i stedet for pupp med begge to før det ble en markant bedring. Grøt er mektig og kan være slitsomt for magen. Hadde ikke gitt grøt på kvelden før etter en uke eller to med tilvenning. Endret 8. oktober 2013 av Madolyn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #18 Del Skrevet 11. oktober 2013 Husker at min også var sånn en periode ved 4-5 mnd. De rører seg mere når de blir så store, og det er gjerne ikke nok næring i melken lengre. Får han lov å suge lenge på hvert bryst? Slik at han får det mest næringsrike av melken før han bytter pupp? Den første melken som kommer er veldig tynn. Først når brystet er "tomt" produseres fløte, så det er lurt å la barnet suge litt lengre enn til "tomt". Ville også testet smaksprøver av ulike matvarer - frukt, grønnsaker og grøt - på dagtid fremfor på kvelden. Når barnet er under seks måneder er ikke tarmsystemet ferdigutviklet, så derfor får barna gjerne magevondt eller uro i systemet når riktig mat introduseres. Mener vi ga første smaksprøven ved 4,5 mnd, og at han var 6 mnd før vi var oppe i noe som lignet på en halv porsjon... Gi mat først og så pupp etterpå. Vi måtte gi vann til maten for å unngå hard mage, det hjalp veldig på magevondten. Samsover dere? For meg var det en stor hjelp å slippe å stå opp hver gang det var det minste galt. Liggende amming gir deg muligheten for så vidt å våkne om minien er sulten. Og nei, barnet får ikke dårlige vaner! .:-) Vet at det er frykelig slitsomt med slike netter, men i økeperioder/vekstperioder er det nok ikke så mye å få gjort med det dessverre. Gjør hellere tingene så enkelt som mulig for deg selv, for eksempel ved å samsove eller sove sammen med barnet på dagtid Anonymous poster hash: 6df69...836 Han får bare fra ett bryst om gangen, som oftest er ikke brystet tomt da.... Har gjort som rutine at jeg skifter bleie etter måltidet og så legger han til samme bryst på nytt. (ikke på natten da..) Men synes fortsatt ikke han tømmer det helt, men han vil ikke ha mer. Vi sover i samme seng, så nattemåltidene blir alltid liggende i sengen. Skal til ikea i morra og kjøpe sovepose, og så skal han over i sin egen seng. Føler litt separasjonsangst, men det er viktigere at han får sovet godt på natten, og ikke minst jeg.. Får prøve å sove på dagen når han sover, er skikkelig dårlig til å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #19 Del Skrevet 11. oktober 2013 Var på kontroll på hs og fikk beskjed om at han hadde gått opp lite i vekt, og jeg knakk jo fullstendig sammen, han har jo ikke gjort annet enn å spise!!! Også på dagtid! Puppene er fulle hele tiden, og jeg hører tydelig at han svelger, og etterpå raper han masse og noen ganger kommer det litt gulp. Ganske så sikker på at gutten din får i seg for mye av den tynne formelka og for lite av den fete ettermelka. Hvis brystene dine er fulle hele tiden så når han jo aldri inn til den fete melka.. Her er info og tips: http://ammehjelpen.no/artikkel/155/fettinnhold-i-morsmelk-formelk-og-ettermelk Ja, har tenkt på det selv. Skal prøve det å ikke bytte bryst til hvert måltid, og heller gi av samme når han vil ha ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #20 Del Skrevet 11. oktober 2013 Høres ut som mellomjenta mi, fra ca 3,5mnd - 6mnd våknet hun hver til annenhver time på natta. Hun også hadde dårlig vektoppgang rundt 4mnd tross hyppig amming og vi startet med grøt. Hun fikk mye magevondt (mener å huske at vi endte med å kjøpe Holle babygrøt på helsekost og den fungerte best, etter noen uker gikk det bra med de andre og), men selv når vi var oppe i to grøtmåltider og diverse fruktpureer våknet hun fortsatt. På seks mnd kontroll var jeg helt utkjørt og da sa både hs og lege at vi burde nattavvenne pga tilstanden min. Vi puttet henne inn på eget rom og forventet noen grusomme netter. Første natta våknet hun to ganger og sutret litt (mannen roet i sengen), andre en gang og tredje sov hun igjennom og har gjort det siden! Så her var det eget rom som var løsningen. Angret på at vi ikke hadde prøvd det før. Med eldstemann skiftet vi fra dyne til sovepose ved ca fem mnd og han gikk fra utallige oppvåkninger til 2 Så inn på eget rom, ned til en og tilslutt sov han over av seg selv ved åtte mnd. Etter det har alle mine babyer sovet i pose! Så ville fortsatt med grøt (kanskje prøve noen andre) og når du har nådd et eller to fulle måltider kanskje prøve eget rom? Og ikke minst sovepose! Skal prøve med egen seng først, er ganske sikker på at det skal hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #21 Del Skrevet 11. oktober 2013 Her er jeg forresten også veldig tilhenger av sovepose og eget rom Vi har denne soveposen og den er gull verdt, i 100 % pustende merinoull: http://www.mimmis.no/produkt/3205-bambino-merino-ullsovepose-gra.aspx Ekstra kjekk fordi den har glidelås hele veien rundt, veldig kjekt mtp bleieskift og evt lufting. Har hatt to gutter som våknet annenhver time for pupp i over 4 mnd før det begynte å gå seg til. Men vi måtte over på nattflaske i stedet for pupp med begge to før det ble en markant bedring. Grøt er mektig og kan være slitsomt for magen. Hadde ikke gitt grøt på kvelden før etter en uke eller to med tilvenning. Den var fin, men veldig dyr.. :s Hvorfor ble det bedre med flaske i stedenfor pupp? Ga dere morsmelk eller erstatning da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #22 Del Skrevet 11. oktober 2013 Slenger meg på her også jeg da Ser det er veldig mange innlegg med at babyene spiser mye på natten så da går jeg ut ifra at dette er ganske normalt for de fleste som ammer. Selv har jeg også slitt med oppvåkninger hver time hele natten men det er bedre nå som hun er 11 mnd. Vi har jobbet mye med innsovingen på kvelden og at hun skal sovne av seg selv i sin egen seng, for da klarer hun å å sovne av seg selv på natten også etterhvert. Hun våkner fortsatt ofte men vi har hatt noen dager nå hvor hun bare har våknet 3 ganger. Men nå ser det ut som om det er en tid med våkne perioder midt på natten hvor hun ikke sovner igjen på noen timer, og det er like slitsomt. Jaja jeg tror vi må ta tiden til hjelp jeg dere oj, 11mnd, ja. Hadde sett for meg at det ikke skulle ta så lang tid. Lykke til med nettene deres! Jeg får vel bare utnytte minuttene på dagtid når han sover til å sove jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 11. oktober 2013 #23 Del Skrevet 11. oktober 2013 Slenger meg på her også jeg da Ser det er veldig mange innlegg med at babyene spiser mye på natten så da går jeg ut ifra at dette er ganske normalt for de fleste som ammer. Selv har jeg også slitt med oppvåkninger hver time hele natten men det er bedre nå som hun er 11 mnd. Vi har jobbet mye med innsovingen på kvelden og at hun skal sovne av seg selv i sin egen seng, for da klarer hun å å sovne av seg selv på natten også etterhvert. Hun våkner fortsatt ofte men vi har hatt noen dager nå hvor hun bare har våknet 3 ganger. Men nå ser det ut som om det er en tid med våkne perioder midt på natten hvor hun ikke sovner igjen på noen timer, og det er like slitsomt. Jaja jeg tror vi må ta tiden til hjelp jeg dere oj, 11mnd, ja. Hadde sett for meg at det ikke skulle ta så lang tid. Lykke til med nettene deres! Jeg får vel bare utnytte minuttene på dagtid når han sover til å sove jeg også... Hehe ja nå har det vært litt ekstremt her da. Ikke sikkert det tar så lang tid med dere, men du burde senke skuldrene og prøve å få så mye hvile som mulig på dagtid ja. Det tærer på kroppen å være så mye våken over lang tid. Det er ikke mye igjen av meg;) Lykke til dere også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #24 Del Skrevet 11. oktober 2013 Slenger meg på her også jeg da Ser det er veldig mange innlegg med at babyene spiser mye på natten så da går jeg ut ifra at dette er ganske normalt for de fleste som ammer. Selv har jeg også slitt med oppvåkninger hver time hele natten men det er bedre nå som hun er 11 mnd. Vi har jobbet mye med innsovingen på kvelden og at hun skal sovne av seg selv i sin egen seng, for da klarer hun å å sovne av seg selv på natten også etterhvert. Hun våkner fortsatt ofte men vi har hatt noen dager nå hvor hun bare har våknet 3 ganger. Men nå ser det ut som om det er en tid med våkne perioder midt på natten hvor hun ikke sovner igjen på noen timer, og det er like slitsomt. Jaja jeg tror vi må ta tiden til hjelp jeg dere oj, 11mnd, ja. Hadde sett for meg at det ikke skulle ta så lang tid. Lykke til med nettene deres! Jeg får vel bare utnytte minuttene på dagtid når han sover til å sove jeg også... Hehe ja nå har det vært litt ekstremt her da. Ikke sikkert det tar så lang tid med dere, men du burde senke skuldrene og prøve å få så mye hvile som mulig på dagtid ja. Det tærer på kroppen å være så mye våken over lang tid. Det er ikke mye igjen av meg;) Lykke til dere også Skjønner godt at du er sliten! Føler virkelig med deg, selv om jeg ikke har vært i den boblen like lenge. Skal prøve å ikke la oppvask og klesvask stresse meg på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostalgia Skrevet 11. oktober 2013 #25 Del Skrevet 11. oktober 2013 Min på 11 mnd våkner fortsatt flere ganger iløpet av natten og får ca 2 runder med pupp. Han har aldri tatt smokk og hyler om han ikke får pupp, og igjen vekker han brødrene som skal på skolen og barnehage. Jeg har innsett at jeg ikke må irritere meg og tenker at dette varer en kort periode i livet nå . Jeg setter han i lekegrind når han våkner 07.00 foran tv og sovner i rommet ved siden av med døren oppe mellom ( pappaen tar brødrene om morningen) når han sutrer etter en time står jeg opp gir han grøt også er han stup trett igjen og da sover vi ett par timer til så jeg får heldigvis nok søvn. Men snart får vi vel ta en kur på ham . Sende brødrene til besteforeldre noen dager og kunn gi ham vann når han våkner på natten. Men er så tiltak og han kan holde dt gående hele natten med oppvåkninger om han ikke får pupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå