Gå til innhold

Hva med dette paret og arbeidsfordeling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor starter dagen kl 0530 og leverer barn i barnehagen og kjører på jobb en time unna. Kommer hjem fra jobb/barnehage tidligst 1700. Lager middag og tar seg av barna og legger de for kvelden. Ca 2030 er mor ferdig med alt som har med barna å gjøre (inkl rydding av klær og pakking til neste dag og vask/rydding av kjøkken).

Far står opp 0700(mor har dratt allerede) for å kjøre i motsatt retning på jobb. Kommer hjem 2100 hver kveld.

Når og hvem gjør husarbeid?

Anonymous poster hash: c80e4...1c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et rengjøringsbyrå?

Når det er sagt - stakkars barn! Så lange dager og så lite tid med mamma'n og pappa'n sin :(

Anonymous poster hash: 97b29...c28
Skrevet

Far kan like godt flytte på hotell, for det eneste han får tid til her er å legge fra seg skittentøy.

Anonymous poster hash: b806f...8de
Skrevet

Mor rekker mye mer enn å lage middag og legge frem klær til neste dag på 3,5 time på ettermidagen. Resterende husarbeide kan gjøres sammen i helgene.

Anonymous poster hash: 3a4a6...997
Skrevet

Mor rekker mye mer enn å lage middag og legge frem klær til neste dag på 3,5 time på ettermidagen. Resterende husarbeide kan gjøres sammen i helgene.

Ja, hun rekker vel å si hei til barna også. Eller syns du hun bør bortprioritere det for gulvvasken?

Skrevet

Ja, hun rekker vel å si hei til barna også. Eller syns du hun bør bortprioritere det for gulvvasken?

Vi snakker om 3,5 time her, ikke en halvtime. Begge disse foreldrene har veldig lange dager. Det begrnser selvfølgelig hvor mye husarbeid de får gjort i uka, men det mest nødvendige går ann å gjøre samtidig som man er sammen med ungene. Hvor mye mer husarbeid er det egentlig som er strengt tatt nødvendig å gjøre på hverdagene enn matlaging, rydde kjøkkenet, ordne med klær og gjøre klar til neste dag?

La begge legge bena på bordet og slappe av når ungene er lagt/mannen kommer hjem og ta heller et tak sammen på lørdag når de har fri.

Skrevet

Med så lite tid saman med barna hadde eg gjort husarbeid etter dei var lagt. Ellers er eg tilhengar av å gjere det medan barnet akriviserar seg sjølv litt, men i dette tilfellet kan ein vel ikkje kaste bort verdifull tid.

Kor tid blir barna levert når dagen byrjar 5.30, forresten?

Skrevet

vaskehjelp!!

Det er svaret på alle mine problemer :) Nå får jeg BÅDE tid til å fokusere 100 % på barna om ettermiddagen, og kveldene kan jeg bruke på meg selv (trening, slappe av, og litt jobbing innimellom..)! Alle er fornøyde!!!

Anonymous poster hash: 79c9a...b5f
Skrevet

Det kommer helt an på hva far gjør frem til 21.00 på kvelden. Er det jobb så får man dele på det. Er det hobby syns jeg far skal gjør alt i helga.

Anonymous poster hash: fb5b7...761

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...