Gå til innhold

Når kontakte føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første fødsel gikk ganske kjapt

Har 30 min kjøretid til sykehuset

Har termin om få dager med nr.2 og er veldig usikker på hvor lenge jeg tør vente hjemme etter at riene har startet

Livredd for å måtte føde i bilen fordi vi ikke rekker frem i tide :/

Anonymous poster hash: 485c4...666

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme problemstilling som deg (bare at jeg ligger 9mnd bak deg, og prøver å få til nr to), vi har og 30 min til sykehuset og hadde en kjapp fødsel sist, fra vannet gikk hjemme til ungen var ute tok det 3 timer (halvannen time med pressrier og ungen kom med vakum). På føden dagen etter fødsel sa jordmor til oss at når vi får nestemann må vi ikke drøye, men ringe og så sette oss i bilen å kjøre, uavhengig av vannavgang eller rier.

Så det jeg hadde gjort om jeg var deg, var å sette meg i bilen så fort jeg hadde kjent riene ta tak, det kan ikke være godt å sitte å tenke; hva om vi ikke rekker det?!.

Evt det du kan gjøre er å ringe føden i forkant altså de nærmeste dagene og fortelle om din frykt, slik at de vet om hva som kan skje. Det registrerer de på din fødejournal og får det opp når du ringer å sier fødselen er igang.

Ikke vær redd, det kommer til å gå så bra :D og om du er redd for at du kan føde i bilen sender de ambulanse for å møte dere på veien :D

Skrevet

Hei.Jeg har en 4 uker gammel baby så fødselen er friskt i minnet. Jeg fødte raskt med nummer 1 jeg oxo i tillegg uke 36. Har man først hatt en rask fødsel er det det som skjer neste gang og. Jeg hadde en natt med falske rier hvor det var uregelmessige rier og de ga seg etter en time. Dagen etter ved 18 tiden merket jeg forandring i kroppen. .mer smerter ondter og vondter..ved 23 tiden fikk jeg svake men regelmessige rier. Ringte føden med en gang og sa ifra at nå er situasjonen slik og slik men sist hadde jeg en rask fødsel. .uten overdrivelse av noe slag..ble bedt om å komme inn så fort som mulig. Da jeg ankom sykehus hadde jeg 4cm åpning med fortsatt regelmessige men svake rier,men det var ikke på tale å dra hjem igjen pga forrige fødsel. Og bra var det babyen var ute 2 timer etter på. Så tenk på første fldsel og planlegg hvordan du skal reagere på rier ut i fra det. Lykke til! Litt for lang svar kanskje. ..

Anonymous poster hash: 7e2ad...64a

Skrevet

Fødte i uke 36 i igjen til og med.

Anonymous poster hash: 7e2ad...64a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...