Gå til innhold

Nakenhet i forhold til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig å slutte med at barn ser de voksne naken, og omvendt?

Anonymous poster hash: e96df...b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ungene synes det er pinlig?

Skrevet

I hvert fall når de når de nærmer seg puberteten!

Skrevet

Aldri? Greit nok at man slutter å smøre barna med zink salve og at barna slutter å løpe bukseløs rundt om i stua. Men de skal da tåle å se nakne kropper i svømmehallen, så jeg vil fortsette med det jeg gjør nå - ikke låse døra når jeg dusjer, ikke bli hysterisk om ungen kommer inn på badet mens jeg smører meg med fuktighetskrem osv.

Da kan barnet selv 'velge' når det blir for flaut å se mamma naken. Og hun bestemmer selv over sin kropp. Dersom hun ikke vil bli sett naken er det helt greit. Men jeg kommer ikke til å endre på MIN rutine selv om hun blir eldre. Men så går jeg sjelden naken rundt omkring i huset, så jeg tviler på at hun tar skade av det.

Skrevet

Jeg nekter å endre på mine turer naken fra soverom til bad osv. Hvis 12 åringen min ikke vil se meg naken så får han snu seg eller la vær å brase inn på badet når jeg dusjer. Her er det helt naturlig, har alltid sett min mor naken, aldri tenkt at det er rart?!

Anonymous poster hash: e6317...7dc

Skrevet

Når er det vanlig å slutte med at barn ser de voksne naken, og omvendt?

Anonymous poster hash: e96df...b17

Jeg har ikke tenkt å slutte med det. Er oppvokst med et naturlig forhold til kropp, og her hjemme dekker vi oss ikke til for hverandre. Har ingen planer om å forandre på det. Vil jo selvsagt ta hensyn om barna på ett eller annet tidspunkt syns det blir pinlig. Men vi løper ikke naken rundt bare for å være naken altså. Husker faren til en i klassen alltid gikk i trusen hjemme. Hun syns det var dritpinlig å ha besøk...

Anonymous poster hash: 1c742...449

Skrevet

Jeg sover naken, og turen til badet blir naken også. Ingen planer om å slutte med det.

Nskenhet er helt naturlig og oppvokst i ett hus der vi aldri låste døra til badet, så var noen nakene der så var de det. Ingen stor sak, ville vi ikke se fikk vi la vente. Aldri brydd meg heller. Og det gjør ikke ungene mine heller.

Anonymous poster hash: 66385...d7b

Skrevet

I min familie har vi aldri sluttet med det. Er over 30, og synes det er helt greit om lillebror på 18 eller andre i familien kommer inn på badet om jeg er i dusjen. Dette går begge veier, og har alltid vært helt naturlig for meg, selv om jeg ikke bor hjemme lenger så er det slik om jeg er der på besøk. Det er ikke slik at de går nakne rundt i huset. Med mine barn har jeg vel tenkt at vi er på badet samtidig, og ingen låser når vi dusjer etc, og så får der være opp til dem om de ikke synes det er greit.

Anonymous poster hash: 8bad3...dee
Skrevet (endret)

Ja, vi er nakne på badet sammen hjemme hos mine foreldre enda vi... Med voksne brødre og det hele, ingen som synes det er noe flaut eller ekkelt med det.

Kommer ikke til å gjøre det noe annerledes her hjemme, jeg synes det er superviktig at barna får ett naturlig og sunt forhold til kroppen sin og nakenhet.

:)

Endret av Myrsnipa1♂&snart2♀
Skrevet

Hmm, jeg trodde jeg hadde et naturlig forhold til nakenhet og kropp, men jeg er ikke naken med foreldrene mine eller broren min lenger. Gjør ikke noe med mamma, men helt greit at hun ikke kommer inn mens jeg dusjer allikevel.

Hjemme ble det brått slutt på naturliggorhold til kropp da eldstejenta ble 12. Hun kan tåle at jeg ser henne naken og småbrødrene også, men hun vil helst ikke. Nå er hun 14 og dekker seg til fra badet til rommet sitt f eks. Selv går jeg naken fra senga til badet, de to yngste hopper gjerne rundt uten blygsel.

I

Skrevet

Huff, mamma har alltid sovet naken med åpen dør, gått naken på vei til og fra badet osv, og jeg syntes det var kjempepinlig. Ble skikkelig ille til mote, men strevde med å oppføre meg naturlig selv om jeg bare ville stikke av når jeg traff på henne naken.

Jeg kommer til å se an om det virker som mine barn synes det er pinlig å se meg naken, og i såfall kommer jeg til å ta hensyn til det og dekke meg til.

Anonymous poster hash: 7b74f...890
Skrevet

Vil tru barna kler på seg når dei ikkje vil bli sett naken lenger. Vil også tru dei seier frå når dei ikkje synes det er greit at mamma og pappa går naken mellom soverom og bad.

Nakenhet er naturlig, men ikkje noko ein tvinger på folk.

Skrevet

Aldri, tenker jeg, når det gjelder at barna/ungdommene ser oss voksne. Men de kommer jo selv i en viss alder der de ikke vil bli sett nakne, så der er det det enkelte barn som styrer.

Mine tenåringer buser gjerne inn på badet selv om jeg står i dusjen - og det er helt ok, mens hvis de selv er nakne, må man pent vente til de har dekket seg til.

Anonymous poster hash: 0b220...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...