Gå til innhold

Hjelp.. Vaske babytøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snart termin å må begynne å vaske babytøyet..

Hvorfor skal man iKKE bruke tøymykner? Hva bruker dere av vaskemidler til babytøy?

Og til slutt, hvorfor skal det vaskes hvis tøyet likevel er nytt?

Anonymous poster hash: d9d3d...353

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Kan vel bruke Neutral tøymykner?

2. Bruker Neutral vaskemiddel.

3. Må vaskes fordi det er kjemikalier i tøyet som barnet kan reagere på.

Anonymous poster hash: 64feb...685
Skrevet

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: d9d3d...353

Skrevet

Du kan bruke Blenda Sensitiv, både vaskemiddel og tøymykner. Bruker du tøymykner kan du skippe trommelen etter vask, å likevel bli mykt og godt etter tørk.

Anonymous poster hash: 6ad70...cb9

Skrevet

Du må vaske det for å få skyllet vekk et evt overskudd av kjemikalier i tøyet etter produksjon.

Ville unngått skyllemiddel med parfyme. Selv bruker jeg ikke skyllemiddel i det hele tatt. Det går helt fint.

Vi bruker neutral vaskemiddel.

Skrevet

Bruker neutral, barnet mitt fikk utslett av blenda. Utover det har nr 2 svart på det jeg ville si :)

Anonymous poster hash: 80b64...92c
Skrevet

Kan man ikke bruke tøymykner? hmm

Jeg vasker alltid nye klær, men med det samma vaskepulveret og tøymykner som jeg bruker på mine klær. Hadde lillemor reagert på det hadde jeg bytter middel tvert!

Skrevet

Du skal ikke bruke tøymykner fordi det er laget for å bli i tøyet. Det skylles altså ikke ut av tøyet slik vadkemiddelet gjør, og kan dermed irritere huden. Bruk av tøymykner øker risiko for allergi, eksem og sensitiv hud.

Mange bruker det allikevel, uten problemer, men jeg ville nok ventet og sett an om babyen har sensitiv hud eller ei.

Det beste vaskemiddelet er blenda sensitiv, FLYTENDE. Neutral er det mange som reagerer på.

Skrevet

Det med skyllemiddel er fordi det er eit kjemikalie som sit att i kleda etter vask, ein kan reagere på det.

Her blir det brukt parfymefritt skyllemiddel på det som blir snortørka, ikkje skyllemiddel på det som blir tromla.

Ellers brukar eg parfymefritt vaskemiddel også, til liten og stor.

Skrevet

Og ja, det anbefales å vaske alle nye klær to ganger før bruk. Dette for å få vekk fargestoffer og kjemikalier (og bakterier og møkk) fra produksjonsprosessen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...