Gå til innhold

Trenger man virkelig ansiktskrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer virkelig på om man trenger fuktighetskrem i ansiktet eller ei. Da jeg var yngre pleide jeg å smøre meg inn etter alle kunstens regler. Jeg skjemte bort meg selv, og moren min sa ofte at 'hadde det vært meningen at du skulle brukt fuktighetskrem, så hadde du vært født med ei flaske i hånda'.

Så en dag ble jeg allergisk. Jeg prøvde ufattelig mange merker fra apotekets til creme de la mer, for jeg ville så gjerne. Media er jo full av artikler og reklame for dette, så jeg følte jo absolutt behovet. Til slutt måtte jeg kaste inn håndkleet, for alle de gangene jeg ikke brukte krem (bortsett fra de første dagene inntil huden fant igjen sin egen fuktighetsbalanse), ble huden mye bedre.

Nå har jeg ikke brukt krem i ansiktet på over 20 år (er over 40), og jeg er tilnærmet rynkefri. Får høre kommentarer om det fra andre på min alder. Jeg har beskyttet ansiktet mot solen vha caps/sitte med ryggen til.

Sitter nå og lurer på om det kanskje også har hjulpet ikke å bruke krem i alle disse årene. Huden min har jo fått puste i alle år. Trenger man egentlig fuktighetskrem eller er det funnet på av industrien som vil tjene penger på vår forfengelighet?

Anonymous poster hash: 0a024...551

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bruker det aldri.

Eller, det vil si, jeg brukte det i de glade ungdomsdager, da jeg ikke visste bedre enn å gjøre det alle andre gjorde. Og eksploderte med kviser. Prøvde mange merker, med det ble ikke bedre. Enten ble huden for fet, eller så ble den for tørr. Kviser fikk jeg uansett. 

Da jeg sluttet med kremen forsvant kvisene, og jeg har aldri brukt det siden. Ikke vært plaget med kviser eller tørr hud heller. 

Føler jeg regulerer balansen i huden mye med kosthold, og ved å drikke masse vann. 

Endret av mama foodie
Skrevet

man har nok ulikt behov for å tilføre fuktighet til huden. Jeg har en veldig tørr hudtype, og har god effekt av fuktighetskrem. Bruker fete parfymefrie kremer fra apoteket. Ikke særlig fancy, men godt for huden min :)

Anonymous poster hash: 61322...92a
Skrevet

Jeg bruker så og si aldri krem.. selv om jeg nok kunne brukt det på vinteren for da blir huden min supertørr. Tror ikke behovet hos de fleste er spesielt stort, men at mange er avhengig. Virker som at når man smører seg så slutter huden og "smøre seg selv" og så blir man avhengig. Med andre ord tror jeg at for de fleste så er det bare tull!

Anonymous poster hash: 04f3c...691

Skrevet

Jeg brukte mye hudpleie fra apotek, men ble tørrere i ansiktet av det. Nå bruker jeg bare olivenolje etter dusjen, og får stadig høre hvor fin hud jeg har :) Tror det viktigste er å unngå solen, drikke mye og få i seg riktig type fett osv gjennom kosten + selvfølgelig det man trenger av vitaminer.

Tror nok ikke det skader å bruke ansiktskrem, med mindre man bruker de med mye parfyme, parabener og alkohol, men om man MÅ HA DET er en annen sak. Sverger til olivenolje jeg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...