Gå til innhold

Hvis du hadde hatt 700 000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde gjort/ investert i for å få mest mulig avkastning?

Anonymous poster hash: a21f7...0a9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville lagt dem i madrassen :o

Anonymous poster hash: 241c5...41f
Skrevet

Ville betalt ned deler av lånet i hvertfall :-)

Skrevet

Men jeg har null i lån og 700 000, hva hadde du da gjort? Og en godt nok betalt jobb !

HI

Skrevet

Tatt permisjon fra jobb og reist litt rundt i verden. Evt tatt meg 1 år i Storbritannia.

Skrevet

Men jeg har null i lån og 700 000, hva hadde du da gjort? Og en godt nok betalt jobb !

HI

Da ville jeg kjøpt leilighet i en av landets universitetsbyer. Leid ut til studenter, og eve latt ungene bo der når de studerer. Vet at det vi ikke kan bestemme for ungene, men ville nok tatt en sjans.

Dersom de studerer helt andre plasser, kan du jo selge når de er voksne. Gi ungene overskuddet av salget, for å hjelpe dem inn på boligmarkedet?!

Eve vært uforbuftig, og kjøpt et krypinn i utlandet;)!

Skrevet

Jeg hadde pusset opp badet mitt, kjøpt bil, betalt ned på lånet + tatt en lang ferie. ;)

Anonymous poster hash: b4b76...5df
Skrevet

JEG ville, som en annen nevnte over her, investert i noe å leie ut til studenter.

Hvis jeg var en annen person som hadde mer is i blodet og likte å gamble litt så hadde den personen investert i fond. Men med den økonomiske krisen som er rett rundt hjørnet så hadde det krevd veldig mye is i magen.

Anonymous poster hash: e898d...2b8
Skrevet

Om jeg hadde hatt en godt betalt jobb, bufferkonto og sparekonto og ingenting i lån og eid huset jeg bor i ville jeg brukt pengene på opplevelser og reiser.

Om jeg ikke hadde hatt eget hus ville jeg spart pengene til huskjøp. Eventuelt kjøpt en leilighet og leid ut. Kanskje mest lønnsomt om man ikke trenger å ta så mye mer i lån, kanskje 500 000 eller noe slikt. Da kunne barna overtatt leiligheten når de blir eldre, evt. selge og fordele pengene på barna.

Skrevet

Betalt ned på gjeld, bygd garasje. Vurdert skilsmisse enda sterkere. Akkurat nå vet jeg ikke hvor dette ekteskapet ender.

Anonymous poster hash: 233e9...d27

Skrevet

For første gang i livet ønsker jeg meg ny bil. Aldri mer Subaru.

Resten hadde jeg spart. 

Skrevet

Om eg hadde gjeldfri hus og bil, samt nedbetalt studielån, ville eg tenkt på hytte.

Skrevet

Vi har også det på sparing og i aksjer til sammen. Vi lar de stå, kanskje kjøper en leilighet i Oslo etterhvert.

Anonymous poster hash: e72d7...0e3
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bygget dobbel garasje med leilighet, og leid den ut til studenter. Vi bor midt i utleiemarkedet men har ikke råd til å bygge enda.

Skrevet

Jeg hadde pusset opp badet mitt, kjøpt bil, betalt ned på lånet + tatt en lang ferie. ;)Anonymous poster hash: b4b76...5df

Så langt strekker vel ikke 700 000 kr..;)

Anonymous poster hash: 5df41...5a0

Skrevet

jeg ville betalt gjeld..

Hvis jeg var deg ville jeg ha investert i en utleieleilighet, eller satt mesteparten i aksjefond!

Anonymous poster hash: 70aa2...77f
Skrevet

Jeg ville spart mye av det, tror jeg. Per idag, så hadde jeg dratt på shopping for en god del også!

Skrevet

Resten hadde jeg spart. 

HVorfor ikke subaru?

Anonymous poster hash: f8ade...fe0

Skrevet

Jeg ville holdt kjeft om det. Satt inn 200 000på barnets bsu konto. så ville jeg satt av 500 000 på egensparing på høyrentekonto og venta med å bruke de til jeg hadde noe fornuftig å bruke det på :-)

Anonymous poster hash: f95a5...385

Skrevet

Hva TS faktisk skriver:

Hva folk leser:

Hvordan hadde du kost deg som best hvis du fikk 700.000 kroner?

Er dere dyslektiske alle sammen? TS spør faktisk hva dere hadde gjort med pengene for å få mest mulig fortjeneste ut av de.

Skrevet

Og nei, "dra på ferie" gir IKKE avkastning! -.-

Skrevet

Jeg var nesten i samme situasjon. Det jeg gjorde var å snuse på forskjellige grundere (men her er det stor risiko) og kom i kontakt med et nyoppstartet selskap som virket å ha en god produktide, men som hadde et stort behov for kapital for å kunne utvikle produktet sitt. Jeg investerte 3 millioner og fikk en eierandel på 30 prosent. Etter tre år ble selskapet solgt og verdien på min eierandel hadde da steget til 17 millioner kroner, ergo jeg satt igjen med et meget pent overskudd :-) Men skal man gjøre noe slikt så må man ha råd til å tape pengene ettersom det er forbudnet stor risiko med en slik investering.

Anonymous poster hash: 46561...dc9
Skrevet

Resten hadde jeg spart. 

HVorfor ikke subaru?

Anonymous poster hash: f8ade...fe0

Jeg er ikke fornøyd. Den bruker dobbelt så mye bensin som de bilene jeg har hatt før. Pluss at denne er

treg også, men det turr jeg er unikt for min modell og ikke for hele gruppen. 

Det er sikkert gode biler, men jeg har vert veldig heldig med mine toyota. Så neste gang blir det toyota

igjen =)

Skrevet

Hva TS faktisk skriver:

Hva folk leser:

Hvordan hadde du kost deg som best hvis du fikk 700.000 kroner?

Er dere dyslektiske alle sammen? TS spør faktisk hva dere hadde gjort med pengene for å få mest mulig fortjeneste ut av de.

Ha ha, herregud, jah der svarte jeg skeivt. 

Skal innrømme at jeg leste overskriften bedre enn teksten før jeg gikk på jobb i dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...