Gå til innhold

I kveld har jeg og mannen tilbragt ca 10 min sammen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten fortelling:
I går under middag sier mannen at vi kanskje kan se en film eller liknende i morgen kveld (altså i dag), jeg sier "ja, men søndag er den eneste dagen i uken jeg faktisk har et tv-program jeg vil se uten å streame det senere (robinson  :P ), men hva med å finne på noe sammen i kveld?" (altså i går, lørdag). Han sier "ja, ok, kl ni skal jeg slutte å spille og se på tv/film med deg."
Kl elleve kommer han inn i stuen.. "glemte visst tiden jeg.."
Jeg er så drittlei av dette at jeg ikke gidder å mase på ham. 
Han sier så "unnskyld, det var så mye drama på spillet mitt, hadde så mye jeg måtte ordne opp i." "Ja, mmm-hmm" sier jeg.
"Men i morgen kveld skal vi gjøre akkurat det du vil, om det er å se på Robinson skal jeg se det sammen med deg!!" 

Var ferdig med husarbeid rett før åtte i kveld, like etter dukker mannen opp, "Du, eh, jeg håper du forstår, men jeg orker ikke se det Robinson-greiene, det er bare så tragisk, håper du forstår det!" "Nei, jeg forstår ikke det, men det spiller ingen rolle." "Sorry, men si ifra når det er slutt så ser vi litt TV sammen og spiser paien du laget til oss i går."
Når Robinson er ferdig sier jeg i fra, og han kommer inn i stuen og slår seg ned. Vi klarer ikke finne noe på TV som er så veldig spennende.. Etter ti minutter må han på do. Når han kommer ut sier han at han er så dårlig og må legge seg litt nedpå. Jeg går inn til ham og han sier han har så vondt i magen og er dårlig etter middagen i kveld. 
Nå sitter han på PC'en igjen.

Og herreguuud når jeg leser igjennom dette nå, dævver jeg.. 

Kan jeg kvitte meg med ham snart......?  :(

Anonymous poster hash: 07e63...923
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tragisk er riktig ord i alle fall. Stemmer på en prikk på han. Ja, skjønner godt du ønsker å bli kvitt han. Synes jeg du hadde gjort klokt i. Det høres jo slettes ikke ut som om han er glad i deg.

Anonymous poster hash: 171ed...53f
Skrevet

Hvorfor må dere se på tv sammen da? Synes vel ikke det er spesielt sosialt uansett.... Her ser mannen på det han vil og jeg på det jeg vil. Hvis han vil spille så gjør han det. Og vi liker å ha det litt stille av og til. Akkurat nå sitter vi i hver vår ende av sofaen - han ser på noe på PC og jeg er her og har tv på. Ingen har sagt noe på et par timer. Vet at han elsker meg og jeg elsker han. Baserer ikke kjærlighet på felles tv interesser.

Anonymous poster hash: 1b454...7a4
Skrevet

For en dust. Jeg hadde blitt veldig lei meg:( Men jeg hadde ikke kasta han på huet og ræva ut akkurat. Jeg hadde brukt tid på å forklare, og -vise- at det plaget meg. Dersom det over tid viser seg at han faktisk driter i deg, så ville jeg gitt beskjed om at dersom dette ikke endrer seg, og han ikke lengre har tenkt å gjøre sin innsats for at dette skal fungere, så fungerer vi nok best hver for oss, i to forskjellige hjem. Dersom det DA ikke ble bedring, så hadde jeg avsluttet forholdet ja.

Håper og tror at han er glad i deg, og at dette bare er en dårlig uvane han har lagt seg til, som kan bedres:)

lykke til!

Skrevet

Jeg synes dere skal prøve å finne av-knappen på både tv og pc og faktisk begynne å snakke sammen, gjøre noe sammen. Høres ut som om dere har glemt hvordan det er å være sammen.

Hva med å snakke med hverandre? Hva med å ta opp hvordan dere har det i forholdet? Hva kan dere gjøre for å få det bedre?

Hvis jeg hadde hatt det trøblete i forholdet så hadde jeg ikke prioritert et program foran å være med mannen...

Forstår godt at du blir lei av at han spiller. Men da må dere finne ut hva som er akseptabel spilletid i heimen.

Men jeg forstår også at mannen ikke gidder ikke å se Robinson sammen med deg. Dere gjør jo ikke noe sammen da, dere deler ikke noe med hverandre - annet enn at dere kanskje sitter inntil hverandre. Men en mann som hater et program greier ikke å ha det hyggelig hvis han må se det.

Nei, her får dere begge gå i dere selv og så får dere begynne å rydde opp i forholdet!

Anonymous poster hash: 8f1e1...d2d
Skrevet

DU valgte jo Robinson over mannen, så vet ikke helt jeg.... virker som det går begge veier.

Skrevet

Hvorfor må dere se på tv sammen da? Synes vel ikke det er spesielt sosialt uansett.... Her ser mannen på det han vil og jeg på det jeg vil. Hvis han vil spille så gjør han det. Og vi liker å ha det litt stille av og til. Akkurat nå sitter vi i hver vår ende av sofaen - han ser på noe på PC og jeg er her og har tv på. Ingen har sagt noe på et par timer. Vet at han elsker meg og jeg elsker han. Baserer ikke kjærlighet på felles tv interesser.

Nei, det er ikke særlig sosialt å se på tv sammen, men det var mest for å starte et sted, å tilbringe littegranne tid sammen. Vi kan ikke gå ut sånn på sparket, da vi har barn, så må jo finne på noe hjemme. 

Hver kveld tilbringes på hvert vårt rom, jeg i stuen der jeg sysler med ulike ting, han på et annet rom der han spiller på PC'en. Hadde vi begge sittet i hver vår krok med hver vår greie hadde det vært annerledes, kunne ikke klaget på noe slikt  :) 

Det forteller bare hvor skrantent forholdet vårt er, at vi ikke en gang kan se på litt tv sammen..

HI

Skrevet

DU valgte jo Robinson over mannen, så vet ikke helt jeg.... virker som det går begge veier.

Det var mest fordi hver bidige gang jeg spør om vi skal finne på noe sammen "så passer det ikke fordi han har en event på spillet". Dermed ville jeg også gjøre meg litt "utilgjengelig. Kall meg barnslig om du vil. HI

Skrevet

Nei, det er ikke særlig sosialt å se på tv sammen, men det var mest for å starte et sted, å tilbringe littegranne tid sammen. Vi kan ikke gå ut sånn på sparket, da vi har barn, så må jo finne på noe hjemme. 

Hver kveld tilbringes på hvert vårt rom, jeg i stuen der jeg sysler med ulike ting, han på et annet rom der han spiller på PC'en. Hadde vi begge sittet i hver vår krok med hver vår greie hadde det vært annerledes, kunne ikke klaget på noe slikt  :) 

Det forteller bare hvor skrantent forholdet vårt er, at vi ikke en gang kan se på litt tv sammen..

HI

OK..... Men dere kan ikke skaffe barnevakt å dra ut sammen noen timer en kveld da? Eller gjøre noen hyggelige aktiviteter sammen med barna i helgene? Vi drar ut i skogen og lager bål og sånn av og til med barna. Selvom de er med så får jo vi mye tid til å snakke sammen og sånn også.... :)

Skrevet

Skjønner han godt jeg. Er litt lei mannen for tiden, så jeg spiller også masse på kveldstid. Jeg elsker han, og vil ikke gjøre det slutt eller noe altså, men vi har begge gått hjemme en periode og da er det deilig med litt tid for seg selv..

Anonymous poster hash: 8dd50...c42

Skrevet

Du får sette deg ned du da, og glo på mannen som spiller spill, en hel time på kvelden! Tipper det er hundre ting du heller ville ha brukt den tida på! (For meg er timene på kvelden, etter husarbeid og leggetid for barn, den enste tida på døgnet jeg har til å gjøre det JEG vil)

Skjønner mannen din godt! Det er fort gjort å glemme tida, ikke sikkert han gjorde det med vilje, og han prøver desperat å få deg blid igjen, men angra nok fort på det. Robinson ER kjedelig... Følger man ikke med er det like interessant som å se gresset gro...

Planlegg en film heller da! Stream fra nettet hvis det ikke er noe gøy på tv.. Dette var en filleting å bli sur over...

Anonymous poster hash: 88a86...7b5

Skrevet

Her synes jeg du har fått noen kjipe svar... Handler vel ikke om hva dere skal se på TV el ikke, men det faktum at dere hadde en avtale som han brøt. Ikke bare en gang, men to ganger! Jeg hadde blitt dritsur, og jeg hadde latt gubben få vite eksakt hva jeg synes om den saken...

Anonymous poster hash: eb7df...2bc

Skrevet

Kan dere ikke skru av tven da? Sett dere i sofaen sammen og snakk?

Lag en middagsdate når ungene er lagt. Lag god mat, flaske vin og stearinlys.

Skrevet

Her synes jeg du har fått noen kjipe svar... Handler vel ikke om hva dere skal se på TV el ikke, men det faktum at dere hadde en avtale som han brøt. Ikke bare en gang, men to ganger! Jeg hadde blitt dritsur, og jeg hadde latt gubben få vite eksakt hva jeg synes om den saken...

Anonymous poster hash: eb7df...2bc

Hehe, takk! Endelig en som skjønte greia.

Poenget var jo å vise til at dette skjer absolutt hele tiden, hver bidige dag. Ikke bare en engangs, da hadde jeg jo ikke giddet å stresse over det. Jeg liker også min alene-tid som andre nevner over her, men det var altså ikke poenget.  :) 

HI

Skrevet

Du får slå av TV en og prate med han da. Si at du er lei av å ha det slik. Er begges ansvar å "fikse" forholdet, og si ifra hva man trenger av hverandre.

Anonymous poster hash: 3110d...1ea
Skrevet

om spillverdenen faktisk er viktigere enn real life så er det på tide med å bli enig om når han kan spille faktisk. man kan ikke spille spill hele tiden og tro at alt er ved det samme,man må faktisk være sammen og snakke sammen for å ha et forhold.

Ja,dette går selvfølgelig opp og ned,men er han mest i spillverdenen,så hadde jeg seriøst forlangt å fått litt tid sammen med han jeg også.

Anonymous poster hash: 2c829...d9d
Skrevet

Nei, dere må ikke finne på å dele en flaske vin! Kan jo bli beruset.. Det er livsfarlig!

Anonymous poster hash: 0e5dd...367

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...