Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Eksen har barnet vårt annenhver helg. rommet ved siden av vårt barn blir nå leid ut til en mann i 30-årene.Er dette ok? Anonymous poster hash: fbf05...f38
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Dette må jo faren vurdere, som har helgesamvær med ungen. Du kan vel ikke uten videre blande deg i dette. Anonymous poster hash: 6c437...90a
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Dette må jo faren vurdere, som har helgesamvær med ungen. Du kan vel ikke uten videre blande deg i dette. Anonymous poster hash: 6c437...90a Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: fbf05...f38
Cat_Woman Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Ja, hvorfor ikke? Barnet skal vel ikke være alene hjemme sammen med denne fremmede mannen?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Ja, hvorfor ikke? Barnet skal vel ikke være alene hjemme sammen med denne fremmede mannen? Nei, det håper jeg ikke - men hun sover alene på rommet... Siden ingen av oss kjenner mannen synes jeg det er ubehagelig å tenke på. Synes du jeg overeagerer? Anonymous poster hash: fbf05...f38
Isola&Lille+julegave Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg hadde ikke likt det! Jeg leier ut selv, og kunne aldri tenkt meg å legge barnet mitt på soverommet ved siden av.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg hadde ikke likt det! Jeg leier ut selv, og kunne aldri tenkt meg å legge barnet mitt på soverommet ved siden av. Det er det jeg også Tenker på. Hvis man snur på det, og tenker at far flytter inn i et kollektiv (blir jo samme prinsipp) ville det vært rart at barnet hadde eget rom i bofelleskapet.. Men hvordan ville du løst dette? Anonymous poster hash: fbf05...f38
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Eksen har barnet vårt annenhver helg. rommet ved siden av vårt barn blir nå leid ut til en mann i 30-årene.Er dette ok? Anonymous poster hash: fbf05...f38 Nei det er virkelig ikke ok. Og du overreagerer ikke. Jeg hadde ikke akseptert overnattingssamvær. Anonymous poster hash: 3f475...744
hysterika Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Hvor gammel er ungen? Og er barnet gutt eller jente (nå er det sikkert mange som synes jeg er teit, men, men ...)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Ifølge Dr. Phil har barn som bor i hushold med menn som ikke er barnets biologiske far 33 ganger større sjanse for å bli utsatt for mishandling/misbruk. Ikke direkte overførbart til Norge eller denne situasjonen, men you get the point. Jeg hadde IKKE likt det. Anonymous poster hash: 113a5...149
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Nå vet jeg ikke sånn i forholdt til lover og regler, men jeg kjenner til et par hvor samværsfar fortiden bor i kollektiv. De er 4 gode venner som deler en stor leilighet. Han har fått beskjed av Nav at han får ikke ha samvær før han har skaffet seg sin egen leilighet. Hvordan det stiller seg når far leier ut et rom i egen leilighet vet jeg som sagt ikke, men jeg ville ikke godtatt det tror jeg. Anonymous poster hash: 223da...851
Cat_Woman Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Ja, hvorfor ikke? Barnet skal vel ikke være alene hjemme sammen med denne fremmede mannen? Nei, det håper jeg ikke - men hun sover alene på rommet... Siden ingen av oss kjenner mannen synes jeg det er ubehagelig å tenke på. Synes du jeg overeagerer? Anonymous poster hash: fbf05...f38 Faren og barnet vil jo fort bli kjent med denne mannen... Jeg ville ikke tenkt at det er mer risikabelt enn å sende barnet på f eks overnatting hos klassevenner, leirskole etc.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #13 Skrevet 6. oktober 2013 Hvor gammel er ungen? Og er barnet gutt eller jente (nå er det sikkert mange som synes jeg er teit, men, men ...) hun er en jente på 8 år Anonymous poster hash: fbf05...f38
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #14 Skrevet 6. oktober 2013 Nå vet jeg ikke sånn i forholdt til lover og regler, men jeg kjenner til et par hvor samværsfar fortiden bor i kollektiv. De er 4 gode venner som deler en stor leilighet. Han har fått beskjed av Nav at han får ikke ha samvær før han har skaffet seg sin egen leilighet. Hvordan det stiller seg når far leier ut et rom i egen leilighet vet jeg som sagt ikke, men jeg ville ikke godtatt det tror jeg. Anonymous poster hash: 223da...851 Hvordan kan NAV bestemme det? Jeg har kontaktet først barnevernet for å forhøre meg. De mente jeg hadde god grunn til å reagere. Jeg har forhørt med advokat, men advokaten ga utrykk for at det ikke var noen bestemte lover og regler på akkurat dette punktet.. vet du om denne faren leier eller eier sammen med disse vennene sine? Anonymous poster hash: fbf05...f38
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #15 Skrevet 6. oktober 2013 Hadde jeg ikke likt ! Anonymous poster hash: b0aa9...83f
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #16 Skrevet 6. oktober 2013 Dette må jo faren vurdere, som har helgesamvær med ungen. Du kan vel ikke uten videre blande deg i dette. Anonymous poster hash: 6c437...90a Det er nå engang slik, at den som har daglig omsorg (her mor) faktisk har ansvar for å sikre barnet sitt også når det har samvær med samværsforelder...Så om samværsforelder (her far) ikke kan godtgjøre at denne "samboeren" har rent mel i posen, har forelder med hovedomsorgen (her mor) ansvaret for barnets sikkerhet... Anonymous poster hash: 11c3b...f9c
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #17 Skrevet 6. oktober 2013 Og det er ekstremt mye større sjanse for at ditt barn vil bli utsatt for noen form for misbruk dersom hun får en stefar. Så du har vel aldri tenkt til å finne deg en ny mann regner jeg med? Anonymous poster hash: 8f0e4...3ca
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. oktober 2013 #18 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg hadde ikke likt det! Jeg leier ut selv, og kunne aldri tenkt meg å legge barnet mitt på soverommet ved siden av. Det er det jeg også Tenker på. Hvis man snur på det, og tenker at far flytter inn i et kollektiv (blir jo samme prinsipp) ville det vært rart at barnet hadde eget rom i bofelleskapet.. Men hvordan ville du løst dette? Anonymous poster hash: fbf05...f38 Jeg ville sagt at han får sove på samme rom som barnet og å ha video-babycall på når han ikke er der, eller at dere dropper overnattingssamvær frem til han igjen bor for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #19 Skrevet 7. oktober 2013 Du kan uansett ikke nekte far å ha sitt eget barn på overnatting. Tror ikke du får gjort så mye her annet enn å snakke med far, dessverre. Anonymous poster hash: 8f0e4...3ca
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #20 Skrevet 7. oktober 2013 Om far, eller mor, får seg samboer (som i kjæreste eller romkamerat) så har den andre ikke noe den skulle sagt. Hva om far ville ta fra deg hovedomsorgen fordi du tok inn en ny mann i huset? Anonymous poster hash: b0bcc...70f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #21 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg tror mange kolektiver er flotte steder å vokse opp og noen er grusome. Uansett ville jeg ikke sett på det som noe problem hvis det ikke var noe spessielt galt med far i utgangspunktet, som rus. Angående "fremmed" mann på naboromet blir vel ikke det værre enn om mor får seg samboer eller lar sin bror bo i huset en periode. Anonymous poster hash: 7cf5d...6bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå