Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Hei! Hva hadde dere gjort i en slik situasjon som dette, da barnefar ikke har hatt samvær på over 2 år, og først i helgen, ønsker han å feire jul med sitt barn, han ikke har møtt siden fødsel omtrent?? Det tar over 1.time med fly fra oss til han... Hva tenker dere? Takk! Anonymous poster hash: b0b46...886
Ooops I did it AGAIN Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Eh..uaktuelt? Barnet skal ikke feire jul med fremmede... Eller skal faren komme til dere? Da er det greit. Endret 6. oktober 2013 av To med tut og ei snuppe
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Fullstendig uaktuelt! Som hun over meg sier, barnet skal da ikke måtte feire jul med folk de ikke kjenner? Toppen av egoisme om så!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Hadde vært uaktelt å sende barnet avgårde til en nesten fremmed mann. Jeg har en datter med en "mann" som ikke er interessert i å bli kjent med henne eller til å ha samvær. Om han skulle bli det så skal det MYE tilvenning til før han får ha henne alene over tid og jula er min inntil de to er blitt godt kjent, til barnet er trygg på far og til en god relasjon er bygd opp. Jeg sender heller ikke datteren min alene på ferie til mormor og morfar som hun nesten ikke kjenner. Anonymous poster hash: 52e38...656
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Mener du at far møtte sitt barn på 2 år for første gang i helgen - og at far nå forventer å ha barnet førstkommende jul? I så fall ville det vært uaktuelt!! Barnet trenger å bli godt kjent med far og trygg på far som omsorgsperson. Det trengs lenger tid en 2,5 måneder for å få det til. Kan hende far har hatt en "åpenbaring" ift at han er blitt far og ønsker kontakt, det er i så fall bra. Men da må far også forstå at det ikke er hans ønsker, men barnets beste som har førsteprioritet. Anonymous poster hash: 099c8...5ce
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Overhodet ikke aktuelt! Med jevnlig samvær gjennom hele 2014 så kan neste års jul diskuteres. Anonymous poster hash: 048e2...9b6
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Helt uaktuelt. Han får ha jevnlig samvær gjennom hele 2014 også kan det tenkes han kan ha barnet neste jul. Hvis du får problemer, eller at han blir vanskelig så ta han med på en time på fvk. Anonymous poster hash: f0312...047
Appelsinpiken Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Her viser far at han tenker på seg selv og ikke barnet. Enig med de over. Om han har jevnlig samvær i hele 2014, så kan heller den jula være aktuell.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Eh..uaktuelt? Barnet skal ikke feire jul med fremmede... Eller skal faren komme til dere? Da er det greit. Nei,han skal ikke komme til oss, vi er ikke sammen. Anonymous poster hash: b0b46...886
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Ærlig talt! Man kan da ikke sende en 2-åring avgårde for å feire jul hos noen h*n ikke kjenner! Som andre over her skriver; dersom han nå sørger for ofte og jevnlig samvær så kan jul 2014 bli aktuelt. Anonymous poster hash: cb754...0d1
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Mener du at far møtte sitt barn på 2 år for første gang i helgen - og at far nå forventer å ha barnet førstkommende jul? I så fall ville det vært uaktuelt!! Barnet trenger å bli godt kjent med far og trygg på far som omsorgsperson. Det trengs lenger tid en 2,5 måneder for å få det til. Kan hende far har hatt en "åpenbaring" ift at han er blitt far og ønsker kontakt, det er i så fall bra. Men da må far også forstå at det ikke er hans ønsker, men barnets beste som har førsteprioritet. Anonymous poster hash: 099c8...5ce Nei,fikk bare en sms helt ut av det blå: "Jeg er keen på å feire jul med barnet vårt i julen som kommer, håper dette kan la seg gjøre"? Fikk litt sjokk jeg, har ikke hørt fra han på over et år, og han har ikke møtt barnet siden fødsel omtrent... Anonymous poster hash: b0b46...886
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Fullstendig uaktuelt! Som hun over meg sier, barnet skal da ikke måtte feire jul med folk de ikke kjenner? Toppen av egoisme om så! Ja, sant det! Men han sier at det er hans tur denne julen, da han ikke var med barnet sist jul, men da hadde han heller ikke noe kontakt med barnet... Anonymous poster hash: b0b46...886
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #13 Skrevet 6. oktober 2013 Mener du at far møtte sitt barn på 2 år for første gang i helgen - og at far nå forventer å ha barnet førstkommende jul? I så fall ville det vært uaktuelt!! Barnet trenger å bli godt kjent med far og trygg på far som omsorgsperson. Det trengs lenger tid en 2,5 måneder for å få det til. Kan hende far har hatt en "åpenbaring" ift at han er blitt far og ønsker kontakt, det er i så fall bra. Men da må far også forstå at det ikke er hans ønsker, men barnets beste som har førsteprioritet. Anonymous poster hash: 099c8...5ce Nei,fikk bare en sms helt ut av det blå: "Jeg er keen på å feire jul med barnet vårt i julen som kommer, håper dette kan la seg gjøre"? Fikk litt sjokk jeg, har ikke hørt fra han på over et år, og han har ikke møtt barnet siden fødsel omtrent... Anonymous poster hash: b0b46...886 Da svarer du: "Hei Xxxx! Så flott at du ønsker å bli bedre kjent med barnet vårt! Som du sikkert skjønner så kan jeg ikke sende barnet på besøk til vilt fremmede mennesker i jula, h*n har tross alt ikke sett deg siden fødsel og aner ikke hvem du er. Men kan vi ikke få i gang en samværsavtale, slik at du kan komme jevnlig og hilse på? Hadde vært helt topp! Hilsen Xxxx" Anonymous poster hash: cb754...0d1
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. oktober 2013 #14 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Fullstendig uaktuelt! Som hun over meg sier, barnet skal da ikke måtte feire jul med folk de ikke kjenner? Toppen av egoisme om så! Ja, sant det! Men han sier at det er hans tur denne julen, da han ikke var med barnet sist jul, men da hadde han heller ikke noe kontakt med barnet... Anonymous poster hash: b0b46...886 Men det viser jo bare at han kun tenker på seg selv og ikke barnet. Du skal og må selvfølgelig nekte blankt på dette, han kan ikke trumfe gjennom dette uten ditt samtykke. La ham gå til retten om han vil, han vil aldri få noe slikt gjennom. Dette sier han bare for å være ekkel med deg, ikke la ham få den gleden. Stå på ditt! Hvis du sender ungen til ham vil jeg si det er så ille at det kan karakteriseres som omsorgssvikt.. Endret 6. oktober 2013 av LillaGorilla♥♥
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #15 Skrevet 6. oktober 2013 Mener du at far møtte sitt barn på 2 år for første gang i helgen - og at far nå forventer å ha barnet førstkommende jul? I så fall ville det vært uaktuelt!! Barnet trenger å bli godt kjent med far og trygg på far som omsorgsperson. Det trengs lenger tid en 2,5 måneder for å få det til. Kan hende far har hatt en "åpenbaring" ift at han er blitt far og ønsker kontakt, det er i så fall bra. Men da må far også forstå at det ikke er hans ønsker, men barnets beste som har førsteprioritet. Anonymous poster hash: 099c8...5ce Nei,fikk bare en sms helt ut av det blå: "Jeg er keen på å feire jul med barnet vårt i julen som kommer, håper dette kan la seg gjøre"? Fikk litt sjokk jeg, har ikke hørt fra han på over et år, og han har ikke møtt barnet siden fødsel omtrent... Anonymous poster hash: b0b46...886 Da svarer du: "Hei Xxxx! Så flott at du ønsker å bli bedre kjent med barnet vårt! Som du sikkert skjønner så kan jeg ikke sende barnet på besøk til vilt fremmede mennesker i jula, h*n har tross alt ikke sett deg siden fødsel og aner ikke hvem du er. Men kan vi ikke få i gang en samværsavtale, slik at du kan komme jevnlig og hilse på? Hadde vært helt topp! Hilsen Xxxx" Anonymous poster hash: cb754...0d1 Okay, takk! Men jeg kontaktet familievernkontoret før sommerferien, men han møtte ikke opp... Og da sa de på familievernkontoret at de ikke kunne hjelpe meg med noe mer, siden han ikke møtte opp! Jeg ville ha mekling for å få til et samarbeid, men han var ikke der... Så ja, jeg vet ikke. Anonymous poster hash: b0b46...886
Gjest FinogFjong Skrevet 6. oktober 2013 #16 Skrevet 6. oktober 2013 Overhodet ikke aktuellt... Du skal ikke foreta deg noe som helst; FAR får be om mekling på fvk og kreve en samværsavtale dersom han overhodet mener noe med dette. Der vil han bli realitetsorientert. Der kan du fremlegge dine bekymringer rundt manglende interesse, tidligere manglende oppmøte på fvk, og legge frem at overnattingssamvær hos en nærmest ukjent er HELT uaktuellt. -men at du kan være behjelpelig med å gjennomføre hyppige dagsamvær i barnets nærmiljø. Barnet skal ikke belemres med reisetid i en "bli-kjent-fase", dette er det far som må stå for. Siden barnet er så lite, skal barnet ha en trygghetsperson i nærheten også (dette trenger ikke være deg, det kan være f.eks barnehagen) Tenker blaffet av interesse går fort over...
Ooops I did it AGAIN Skrevet 6. oktober 2013 #17 Skrevet 6. oktober 2013 Eh..uaktuelt? Barnet skal ikke feire jul med fremmede... Eller skal faren komme til dere? Da er det greit. Nei,han skal ikke komme til oss, vi er ikke sammen. Anonymous poster hash: b0b46...886 Kunne jo være han skulle feire med dere likevel;) Jeg og min ex feiret jul sammen i flere år pga sønnen vår. Når det er sagt, så er det jo ingen med vettet i behold som sender barnet til vilt fremmede hverken i jula eller ellers. Eller ber om det, for så vidt. En domstol ville vært veldig streng på tilvenning. En jeg kjenner måtte gå rettens vei for å få vanlig samvær med sin sønn, mor trenerte og nektet i flere år. Hun ble tvunget til å gå med på vanlig samvær, men overnatting først etter et år med tilvenning annenhver lørdag.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #18 Skrevet 6. oktober 2013 Mener du at far møtte sitt barn på 2 år for første gang i helgen - og at far nå forventer å ha barnet førstkommende jul? I så fall ville det vært uaktuelt!! Barnet trenger å bli godt kjent med far og trygg på far som omsorgsperson. Det trengs lenger tid en 2,5 måneder for å få det til. Kan hende far har hatt en "åpenbaring" ift at han er blitt far og ønsker kontakt, det er i så fall bra. Men da må far også forstå at det ikke er hans ønsker, men barnets beste som har førsteprioritet. Anonymous poster hash: 099c8...5ce Nei,fikk bare en sms helt ut av det blå: "Jeg er keen på å feire jul med barnet vårt i julen som kommer, håper dette kan la seg gjøre"? Fikk litt sjokk jeg, har ikke hørt fra han på over et år, og han har ikke møtt barnet siden fødsel omtrent... Anonymous poster hash: b0b46...886 Da svarer du: "Hei Xxxx! Så flott at du ønsker å bli bedre kjent med barnet vårt! Som du sikkert skjønner så kan jeg ikke sende barnet på besøk til vilt fremmede mennesker i jula, h*n har tross alt ikke sett deg siden fødsel og aner ikke hvem du er. Men kan vi ikke få i gang en samværsavtale, slik at du kan komme jevnlig og hilse på? Hadde vært helt topp! Hilsen Xxxx" Anonymous poster hash: cb754...0d1 Okay, takk! Men jeg kontaktet familievernkontoret før sommerferien, men han møtte ikke opp... Og da sa de på familievernkontoret at de ikke kunne hjelpe meg med noe mer, siden han ikke møtte opp! Jeg ville ha mekling for å få til et samarbeid, men han var ikke der... Så ja, jeg vet ikke. Anonymous poster hash: b0b46...886 Men herrefred. Når han ikke engang møter opp på slike møter så vet du hvertfall at han har absolutt ingenting å banke i bordet med. Han kan ikke kreve noen verdens ting, og dette må du som alenemamma sørge for å sette deg skikkelig inn i! Tenk om han manipulerer deg til å sende avgårde en stakkars unge til et ukjent sted, det er omsorgssvikt! Men være imøtekommende, tenk på det beste for ditt barn. Hold din sti ren og ta vare på all skriftlig kontakt dere i mellom. Dersom han plutselig skulle gå til sak så hjelper det deg veldig godt at du har bevis for at han ikke har villet se barnet sitt siden fødsel, og at han ikke har møtt opp på mekling. Anonymous poster hash: cb754...0d1
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #19 Skrevet 6. oktober 2013 Fullstendig uaktuelt! Som hun over meg sier, barnet skal da ikke måtte feire jul med folk de ikke kjenner? Toppen av egoisme om så! Ja, sant det! Men han sier at det er hans tur denne julen, da han ikke var med barnet sist jul, men da hadde han heller ikke noe kontakt med barnet... Anonymous poster hash: b0b46...886 Men det viser jo bare at han kun tenker på seg selv og ikke barnet. Du skal og må selvfølgelig nekte blankt på dette, han kan ikke trumfe gjennom dette uten ditt samtykke. La ham gå til retten om han vil, han vil aldri få noe slikt gjennom. Dette sier han bare for å være ekkel med deg, ikke la ham få den gleden. Stå på ditt! Hvis du sender ungen til ham vil jeg si det er så ille at det kan karakteriseres som omsorgssvikt.. Ja, jeg forstår, men han kommer sikkert med en unnskyldning om at foreldrene er tilstede osv, og at alt kommer til å gå bra... Men som du sier, kan jeg ikke bare sende barnet avgårde... Han har fått mange reisedager av sjefen på jobben, slik at han kan treffe barnet, men han gjør det aldri. Anonymous poster hash: b0b46...886
3 i april Skrevet 6. oktober 2013 #20 Skrevet 6. oktober 2013 Går ut i fra at hans foreldre heller ikke har sett barnet noe særlig siden han ikke har giddet og hatt samvær. Send melding til han hvor du svarer at du har forsøkt og få til en samværsavtale men når han ikke er villig til og møte opp på mekling så blir dette svært vanskelig. Skriv videre at du kan avtale en ny time på famillievernkontoret hvor dere kan få hjelp til og bli enige om hvordan tilvenning for samvær bør foregå. Da har du ditt på det rene, du har foreslått en løsning og tilbyr samvær på barnets premisser argo så kan han ikke trekke deg for retten med at du nekter han samvær. Eller han kan nok trekke deg for retten men han kommer uansett ikke langt med "du nekter meg samvær" .
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2013 #21 Skrevet 7. oktober 2013 Så frekt av han å spørre om det engang! Anonymous poster hash: 08fcd...262
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå