Gå til innhold

Trodde endelig det var lysning med bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt gikk jo som smurt. Lille gutt ville ikke ha på bleie og gikk uten fra fredag ettermiddag til lørdag kveld med kun 1 uhell på kveldinga på lørdag. Har hatt på bleie om natta da. Og dagen  i dag starta bra, så tenkte at vi kunne prøve uten bleie i barnehagen i morgen også, men at de tar på når de skal ut. Vel, vi fikk besøk i 13 tiden og fra de kom til sengetid har det ene uhellet avløst det andre, 4 tisseuhell og 1 bæsje uhell. Har spurt flere ganger om han skal tisse, prøvd å sette han på potta osv, men likevel har det gått i buksa hver gang. :-( 

Så hva gjør jeg i morgen, skal jeg bare tvinge på han bleia hvis han nekter? Viker jo som det går bra så lenge han ikke er opptatt med å leke med andre. 

Vi har slite lenge med at han absolutt skal ha på bleie når han har hatt ett uhell og for deretter å låse seg i flere uker før han tørr prøve igjen. Men nå har har ikke ville ha på bleie selv etter alle disse uhella. 

Anonymous poster hash: b034c...d1f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt vanlig med uhell en stund etter de har sluttet med bleie. Lett å glemme seg, spesielt ute og i lek. Ville avventet, og bare vært nøye med å minne ham på dobesøk. Ville ikke att på bleia, bare om natta i så fall. Noen slutter jo tvert med bleie og tisser aldri på seg igjen, men like fullt er det mange som ikke kan slutte akkurat slik. Ikke stress for mye, en må bare takle dette en periode (tissetruser, bukser, sokker og sko....:(  Helt normalt.

Anonymous poster hash: 964c8...204
Skrevet

Regner med uhell, så hjemme skal han gå uten bleie. men er redd barnehagen skal være negative til det. Derfor jeg er usikker på om han bør ha bleie i morgen og heller øve mer hjemme først. Men har og vært inne på tanken om å gå uten bleie inne og at de har på han bleie ute inn til videre. Har også lurt på å ta truse under bleia, men da tror de vel jeg er gæren. . 

Anonymous poster hash: b034c...d1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...