Gå til innhold

Vi har flyttet til byen :( *Hulk*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoff, sitter nå mitt i en storby og jeg får bare ikke til å trives. Vi solgte huset vårt for en stund siden som lå fint ute i et skogholt. Savner så roen, at det er stille på natten, løpe i trusa ut på stua, sitte i hagen ute uten at gud og hver mann går forbi :(

Leiligheten er så liten også iforhold til huset, aner ikke hvordan jeg skal greie dette. Mannen ville så veldig gjerne flytte til byen og jeg ville at han skulle få det bra ettersom han elsker storbylivet. Jeg prøver virkelig her og mannen spør stadig om ikke dette er fantastisk og jeg svarer hver gang; "Nei, det kunne ikke blitt bedre". Jeg tørr ikke gå ut av døra etter det er mørkt og føler meg så fanget. Jeg er et menneske som virkelig trenger luft og har ofte gått mitt i svarte natta på fjellet å følt meg trygg, mens her nekter jeg å gå 50 meter med søpla når mørket har lakt seg.

Noen som har klart å bli omvendt når det gjelder å bo i en storby?

Anonymous poster hash: cd5d2...3a2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vanskelig å svare når du ikke skriver hvilken by det er. Regner med at det er Oslo, i og med at Norge bare har en storby.

Anonymous poster hash: 87c3a...71c

Skrevet

Litt vanskelig å svare når du ikke skriver hvilken by det er. Regner med at det er Oslo, i og med at Norge bare har en storby.

Trondheim, er stort for meg iallefall :P

HI

Skrevet

Trondheim, er stort for meg iallefall :P

HI

Trondheim er knøttlite. Det hørtes ut som om du hadde flyttet til London eller New York.

Skrevet

Oida. Jeg har ikke noe fasitsvar, men jeg håper det ordner seg for deg. Jeg er nok ikke så ulik deg, og har nesten hele livet bodd på landet. Plutselig fikk jeg jobb i England, og måtte derfor flytte til Newcastle. Først hatet jeg det. Men så, sakte men sikkert, ble det bedre. Da jeg flyttet hjem igjen ni måneder etter, var det faktisk litt trist.

Nå bor jo du i Tr.heim, og har masse fin natur en kort biltur unna. Prøv og gi bylivet en sjanse. Og så ville jeg rådet deg til å snakke med samboeren din. Det er fælt å være ulykkelig, og heller ikke rettferdig overfor han at han ikke vet hvordan du har det. Håper det løser seg.

Anonymous poster hash: 1db25...ef3

Skrevet

jeg trodde vi hadde flere storbyer i norge jeg.

Skrevet

Ikke engang Oslo er å regne som en storby i verdensmålestokk. Jeg måtte le litt da jeg leste at du bor i Trondheim. Har som student bodd midt i sentrum av Trondheim, og det var allikevel mindre travelt enn det er på Sagene i Oslo (hvor vi bor).

Anonymous poster hash: 1fc3f...101

Skrevet

I Norge har vi flere storbyer, men i verden har vi ingen storbyer. 

Skrevet

Vi har INGEN storby i Norge...

Anonymous poster hash: 02fd7...0fc

Skrevet

Det jeg reagerer mest på er at du lyver for samboeren din.

Anonymous poster hash: aca39...2a6
Skrevet

Hvorfor sier du det ikke som det er til mannen din?

Skrevet

Synes du svartmaler veldig, da. Tror du virkelig at det kommer en bande og raner deg hvis du går ut med søpla? Og hvis du vil ha litt natur, så er det vel ikke SÅ fryktelig langt å bevege seg?

Trondheim er jo nesten som en koselig, liten landsby i enkelte bydeler. Har du prøvd å utforske byen litt, da, og finne dine steder? Ofte man må gå litt rundt for å gjøre en by til 'sin'.

Jeg har vokst opp på landet, og skjønner hva du mener med å ha litt luft rundt seg, men jeg ser også fordelen ved å ha en liten leilighet å holde styr på kontra et digert hus hvor du må vedlikeholde både utvendig og innendig.

Skrevet

Men i all verden - trondheim er da virkelig ikke større enn at han kan bo i bortimot gangavstand til alt og fremdeles nesten i skauen... :P (hvis han er glad i å gå, da. Og hvis ikke så er det jo i alle fall mulig å bosette seg strategisk i forhold til bussruter)

Vi bor 45 min kjøring fra parkeringa på Trondheim Torg, og vi bor virkelig i skauen. Nærmeste nabo er et småbruk noen hundre meter unna... Men i en nabokommune da.

Kommunikasjon er kanskje et godt sted å starte? Hvis "storbylivet" er å bo i Trondheim, så klarer dere garantert å finne et kompromiss som begge kan leve med :)

Skrevet

Skjønner deg med tanke på at Trondheim er anderledes enn landet, men Trondheim er jo en koselig og sjarmerende by. Gi den en sjanse! Bor du midt i sentrum, eller? Det er masse flott utmark rundtom, og fine parker hvis du føler for en grønn lunge. Støy og folk venner du deg til, og du finner byrytmen etterhvert. Men du burde jo snakket med mannen din om dette før dere flyttet?

Skrevet

Anbefaler Fagerlia, Hammersborg og Sverresborg. 10 min til byen og 2 min til skogen.

Anonymous poster hash: 80749...add

Skrevet

Tusen takk for svar damer! :) 

Vil ikke si noe til mannen min ettersom han rett og slett elsker bylivet og jeg vil så gjerne at han skal ha det bra, ikke misforstå meg vi hadde det fint på landet, det er bare det at han er veldig sosial av seg så da er det bedre å bo i byen. Jeg har fått noen år på landet og da synes jeg egentlig det bare er rettferdig at vi bor i byen også :) 

Jeg håper at jeg får det som deg anonym #5 :) Vil så veldig gjerne bli glad i byen, jeg synes det er en flott by. Har bodd et år i Oslo som barn og jeg HATET det. Var vandt med at vi kunne få løpe ute på sommeren til kl var 23 eller senere uten at mamma og pappa trengte å bekymre seg. Prøver så godt jeg kan å tenke positivt om det å bo i by, det er nært til "alt" - museum, kino, butikker etc. Så sånn sett er det jo veldig fint. 

Muligens er jeg blitt en pyse når det gjelder å gå ute når det er mørkt når man leser så mye i mediene om voldtekter, ran osv. Bare det å se tiggere som man tydelig ser har et helt skuespill av skader osv skremmer meg. Den største utfordringen til nå er de he****tes bussene og gatene som jeg aldri finner ut av :P Rota meg totalt vekk her en dag og hadde bare lyst til å sette meg ned i et busskur å grine - kjentes ut som om at jeg var en bondeknøl på tur :P

HI

Skrevet

Tusen takk for svar damer! :) 

Vil ikke si noe til mannen min ettersom han rett og slett elsker bylivet og jeg vil så gjerne at han skal ha det bra, ikke misforstå meg vi hadde det fint på landet, det er bare det at han er veldig sosial av seg så da er det bedre å bo i byen. Jeg har fått noen år på landet og da synes jeg egentlig det bare er rettferdig at vi bor i byen også :) 

Jeg håper at jeg får det som deg anonym #5 :) Vil så veldig gjerne bli glad i byen, jeg synes det er en flott by. Har bodd et år i Oslo som barn og jeg HATET det. Var vandt med at vi kunne få løpe ute på sommeren til kl var 23 eller senere uten at mamma og pappa trengte å bekymre seg. Prøver så godt jeg kan å tenke positivt om det å bo i by, det er nært til "alt" - museum, kino, butikker etc. Så sånn sett er det jo veldig fint. 

Muligens er jeg blitt en pyse når det gjelder å gå ute når det er mørkt når man leser så mye i mediene om voldtekter, ran osv. Bare det å se tiggere som man tydelig ser har et helt skuespill av skader osv skremmer meg. Den største utfordringen til nå er de he****tes bussene og gatene som jeg aldri finner ut av :P Rota meg totalt vekk her en dag og hadde bare lyst til å sette meg ned i et busskur å grine - kjentes ut som om at jeg var en bondeknøl på tur :P

HI

Jeg bor litt utenfor Trondheim nå, men bodde i byen i mange år :) Trondheim er stort sett en veldig fin og koselig by, har aldri følt meg utrygg der nattestid og pleide ofte å gå turer i skumringen (skumringstiden er beste tiden å gå tur om sommeren synes jeg). Å venne seg til bussene tar litt tid, men du er absolutt ikke den eneste som har rotet med det skal du se ;) Det er jo litt ombygginger i byen for tiden så det er vanskelig å finne ut hvor bussene går fra :/  Det er mange superfine steder å dra om du liker naturen eller bare vl ha en grønn flekk, sånn som feks kyvannet, lian, teisendammen osv, eller man kan bare sette seg på marinen eller gå en tur på ladestien, osv :) Det der finner du ut av etterhvert, du må bare ut av leiligheten å lete litt :)

Anonymous poster hash: 83c67...1dd

Skrevet

Skjønner deg godt jeg, jeg kunne aldri i verden bosatt meg i en by igjen nå som jeg har barn og har blitt godt voksen. Ser ikke noen glede med å bo så nært innpå andre, trafikk, bråk osv. Men klart det er mulig å bo landlig i utkanten av byen, kan ikke det være en mulighet?

Jeg har også bodd i Trondheim og har aldri trivdes noe særlig der, men det er nå meg.. Har også bodd i andre store byer i andre deler av verden og det er ok for en periode men ikke et blivende sted for meg.

Nå bor jeg 3 km fra et lite tettsted, på en gård med dyr, grønnsakshage og masse lekeområder for barna :)

Lykke til, håper dere finner ut av det! Kan være lurt å gi det litt tid og så ville jeg fortalt mannen hvordan du føler det.

Anonymous poster hash: 2bb83...131

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...