Gå til innhold

Det sitter i meg enda..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og datteren min var på ikea.. hun satt i vogn.. de hadde fått noen fancy massasjeapparater der som jeg hadde lyst til å teste ut.. De var litt skjermet fra alle kundene og det var lite folk der.. Jeg tok med datteren min inn i avlukket og fikk satt meg i stolen.. Så kommer det en mann med en slags sprayboks med sånn "sugerør" på.. Det går veldig fort.. og han tar tak i datteren min og sprayer henne inn i munnen.. Jeg får sjokk og lurer på hva i huleste dette er og skal til å sloss med nebb og klør for å få meg og henne ut av situasjonen.. Før jeg får gjort noe tar han tak i meg også og setter sugerøret inn i munnen min og sprayer.. Jeg får panikk for jeg merker at jeg ikke klarer å skrike og jeg blir svimmel.. jeg ser bare at han tar tak i datteren min før jeg blir borte.... Så våkner jeg og er livredd.. Dette var bare en drøm, men fy faen for en frykt.. og denne frykten sitter i meg enda.. Noen drømmer er bare så utrolig sterke og jeg kan huske hver eneste detalj.. 

Flere som har slike drømmer? Jeg synes det er så plagsomt at det sitter sånn i kroppen enda.. det var jo bare en drøm! (og sorry hvis jeg skremte noen til å tro at dette var en ekte historie.. men dette handler nok om min frykt.. for at noe sånt skal skje.. )

Anonymous poster hash: 4752a...1c9
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Huff, så ekkelt. Godt det bare var en drøm!!!

Jeg sovnet på sofaen istad, og drømte at jeg våknet, og klarte ikke åpne øynene. Sånt drømmer jeg ofte. Men nå var minsten (som ikke kan rulle engang) på vei bort til peisen for å lukke den opp. Jeg klarte bare ikke for alt i verden å lukke opp øynene, og jeg klarte ikke å gå ut av sofaen engang. Det er så jævlig å drømme at man er hjelpeløs!

Skrevet

Hvis dere sliter mye med slike drømmer så les litt om "lucid dreaming".

Til meg kom det bare etter flere år med mye mareritt. Men jeg har lest at det går an å trene seg opp i det.

Det går ut på at man kan lære seg å styre drømmene sine. Noe som jo er kjempepraktisk når det kommer til mareritt. Mens du drømmer blir du på en måte oppmerksom "bevisst" at du drømmer, og siden det bare er en drøm så kan du endre den akkurat slik du vil. Mareritt kan snu om og bli drømmer med gode avslutninger, blir du forfulgt så kan du bare finne på at du har superkrefter (jeg har løpt i 300 km i timen uten å være sliten for å komme unna noen, flystyrt heller ingen problem når jeg likevel kan fly selv - og bare ruller ut en not som jeg fanger alle andre i og setter dem pent ned på bakken, drukne? neida, har jo skjulte gjeller i halsen som jeg kan koble av/på som jeg ønsker osv. osv.).

Det tar visst litt tid, men er verdt et forsøk! :) Nå har jeg kanskje en gang annenhvert år hvor jeg får mareritt jeg våkner av med høy puls. Andre drømmer som begynner å bli ubehagelige, de bare endrer jeg handling på slik at de blir gode i steden for.

For tiden har jeg slitsomme drømmer, så kanskje jeg skal prøve å få frem "kontrollen" i disse drømmene også.

Hvis jeg våkner pga en veldig ubehagelig drøm eller et mareritt, så ligger jeg og tenker litt på drømmen, at det bare var en drøm, og så prøver jeg å sovne meg inn i samme drøm, men endre den. Vanskelig å forklare, men verdt å ta en titt på :)

Anonymous poster hash: cf3c8...d4e
Skrevet

Hvis dere sliter mye med slike drømmer så les litt om "lucid dreaming".

Til meg kom det bare etter flere år med mye mareritt. Men jeg har lest at det går an å trene seg opp i det.

Det går ut på at man kan lære seg å styre drømmene sine. Noe som jo er kjempepraktisk når det kommer til mareritt. Mens du drømmer blir du på en måte oppmerksom "bevisst" at du drømmer, og siden det bare er en drøm så kan du endre den akkurat slik du vil. Mareritt kan snu om og bli drømmer med gode avslutninger, blir du forfulgt så kan du bare finne på at du har superkrefter (jeg har løpt i 300 km i timen uten å være sliten for å komme unna noen, flystyrt heller ingen problem når jeg likevel kan fly selv - og bare ruller ut en not som jeg fanger alle andre i og setter dem pent ned på bakken, drukne? neida, har jo skjulte gjeller i halsen som jeg kan koble av/på som jeg ønsker osv. osv.).

Det tar visst litt tid, men er verdt et forsøk! :) Nå har jeg kanskje en gang annenhvert år hvor jeg får mareritt jeg våkner av med høy puls. Andre drømmer som begynner å bli ubehagelige, de bare endrer jeg handling på slik at de blir gode i steden for.

For tiden har jeg slitsomme drømmer, så kanskje jeg skal prøve å få frem "kontrollen" i disse drømmene også.

Hvis jeg våkner pga en veldig ubehagelig drøm eller et mareritt, så ligger jeg og tenker litt på drømmen, at det bare var en drøm, og så prøver jeg å sovne meg inn i samme drøm, men endre den. Vanskelig å forklare, men verdt å ta en titt på :)

Anonymous poster hash: cf3c8...d4e

Takk, det skal jeg se på. Jeg forsøker alltid å lukke øynene igjen for å lage en bra avslutning, men det er ikke lett og jeg får det ikke alltid til.. Men skal sjekke opp dette. :) 

HI

Anonymous poster hash: 4752a...1c9

Skrevet

Jeg drømte for 3-4 år siden at sønnen min og jeg var ute på kjøretur, mye som skjer i bilen, vi ender opp med å kollidere og sønnen min dør.

Jeg klarer til slutt å slite meg ut av drømmen og våkner opp klissvåt langs kinn og hals. Gråt i lang tid etterpå også. Kan fortsatt kjenne fortvilelsen :(

En annen gang drømte jeg om at datteren min ble kidnappet.

Helt forferdelig å ha slike drømmer. De sitter i lenge :mellow:

Jeg har mange livaktige drømmer i perioder. Har bl.a. drømt om at moren min har fortalt meg en ting og dette har jeg gått å trodd på i lengre tid før jeg fant ut at det var kun en drøm.

En annen gang var jeg gretten på sambo en hel dag før han oppgitt fikk ut av meg at jeg var sur på han pga noe det viste seg at jeg hadde drømt, ikke virkelig i det hele tatt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...