Gå til innhold

Irritabel mann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen med mannen i over 16 år, har tre barn sammen. Vil si vi nok har et ganske ordinært samliv, OK sexliv og sånn. Vi har opp gjennom åra hatt våre kriser i ekteskapet, men har alltid funnet ut av det sammen. Vi har gjensidig respekt for hverandre!

Fra i sommer av har jeg merket at noe er i gjære. Han har ofte vært irritert, innbilt seg at mennesker han setter pris på er imot ham. Tatt bagatell-episoder ille opp, nesten som at noen er ute etter å ta han. Dette er selvfølgelig ikke tilfelle, har ingen rot i virkeligheten.

Nå i høst har han også vært mye irritert, noe som går ut over både meg og ungene. Jeg har selvfølgelig gittbeskjed til ham om at denne oppførselen ikke er greit. Han har hatt en del feber, iallfall følelse av å ha feber. Dette har ført til at han har tilbragt mye tid i senga/ sofa. Denne helga har han i tillegg til feberen, også hatt veldig vondt i en skulder. Han er oversensitiv for lyder. Ungene kan knapt nok ha lyd på TV, feks. Holder for ørene (som en demonstrativ unge i trassalderen) når jeg skjærer opp kjøttet til minstemann, fordi lyden av gaffel mot kniv er helt uutholdelig!

Jeg merker at lunta mi snart er oppbrukt... Jeg har prøvd å få han til å gå til lege, men det ser han ikke vits i. Han hadde unormalt høyt blodtrykk sist han var hos lege, for 4-5 år siden, gikk 24t med blodtrykksmåler da. Legen gjorde ikke noe mer i etterkant. Noen som vet hva det kan være? Vært borti noe lignende?

Anonymous poster hash: 41ea4...cbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være en (begynnende) depresjon

Anonymous poster hash: 4a4b1...4b2
Skrevet

Kan være en (begynnende) depresjon

Anonymous poster hash: 4a4b1...4b2

Tror du det? Hva kan jeg i så fall gjøre med det, for å hjelpe ham? Han nekter å gå til lege...

Skrevet

Jeg har mange av de samme symptomene, lydsensitiv, sliten, feberfølelse, trøtt, smerter i muskler og ledd, kort lunte og irritabel...

Jeg har hatt kyssesyken og sliter med å bli kvitt siste rest av utmattelsen som følger med den sykdommen, så hos meg er det en slags senskade etter en kraftig virusinnfeksjon. Ingenting å gjøre med sier legen, må bare lytte til kroppen, ta det med ro, finne en balanse mellom aktivitet og hvile hvor jeg fungerer best mulig og håpe at det går over.

Anonymous poster hash: 9c319...257
Skrevet

Jeg har mange av de samme symptomene, lydsensitiv, sliten, feberfølelse, trøtt, smerter i muskler og ledd, kort lunte og irritabel...

Jeg har hatt kyssesyken og sliter med å bli kvitt siste rest av utmattelsen som følger med den sykdommen, så hos meg er det en slags senskade etter en kraftig virusinnfeksjon. Ingenting å gjøre med sier legen, må bare lytte til kroppen, ta det med ro, finne en balanse mellom aktivitet og hvile hvor jeg fungerer best mulig og håpe at det går over.

Anonymous poster hash: 9c319...257

Kan det være noe sånn? Huff, får han ikke til lege som sagt. Begynner å bli lei av kjefting og kritikk, av å omtrent måtte liste oss rundt for ikke å irritere ham... Hadde hjulpet dersom vi hadde visst at det var en grunn til at han var slik...

Skrevet

Hva om han er deprimert, hva kan jeg gjøre med det? Noen med erfaring fra lignende situasjon?

Skrevet

Utbrenthet eller depresjon var det første som slo meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...