Gå til innhold

Så LEI av dårlig form

Anbefalte innlegg

Skjønner dere som er i dårlig form godt, sliter selv noe sinsykt med det. Har alltid sagt at graviditet ikke er noe sykdom, helt til karma møtte meg i døren. Har aldri vært så syk som jeg er nå, og ser snart ikke noe ende på dette. Aner ikke hvordan jeg skal klare å holde ut, for dette er helt forferdelig, føler meg helt invalid. Spybøtta og sofaen er min bestevenn... :(

Den fortvilelsen der... Grøss og gru. Det er faktisk helt forferdelig å være så dårlig. Skjønner at andre prøver å trøste med at "det betyr at lille nurk har det bra", men jeg foretrekker likevel at folk rett og slett bare bekrefter at "ja, det må være grusomt" eller no i den dur. Har aldri syntes så synd på meg selv! Er flaut å innrømme det, men det er faktisk sånn.

Jeg prøver å finne trøst nå i at tida går.. For hvert sekund er jeg nærmere målet. Og jeg MÅ si til meg selv at det vil være på vei til å bli atskillig bedre i uke 12. Ellers ville jeg blitt gal nå :P

Fortsetter under...

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Det å være gravid i seg selv ikke er en sykdom, men FAEN heller, jeg føler meg syk! Dette er jo som en influensa som bare VARER OG VARER! Er jeg like heldig som sist gang har jeg 8 herlige uker igjen, og jeg kommer ikke til å klare å unngå å spy mer enn et par dager til (til nå har jeg klart å la vær ved å ikke spise noe særlig og stort sett sove) Er jo en grunn til at man sykemeldes.... Jeg har i likhet med deg blitt hasteoperert. Dette etter en kombinert extrauterin og intrauterin i 2007. De oppdaget ikke den extrauterine før det var for sent, kom inn med rier og høy crp midt på natten i uke 12 (mistet den intrauterine i uke 8) etter 4 uker med feber og smerter. Er redd for å miste på nytt, enten i SA/MA eller fordi det sitter feil og må fjernes. Gleder meg så INNMARI til å kjenne liv, og til det å kunne lytte til fosterlyden slik at man vet at lille lever! skal på UL nummer to imorgen, alt var fint sist gang (6+3), imorgen vil jeg være 8+0, så da er det jo litt mer å se :wub: . Det skal bli godt!

skjønner at du er nervøs etter alt du har vært gjennom, men hvor langt på vei er du nå da? =) husk at for hver dag som går blir sjansene for at dette går bra bedre! :) Krysser fingrene for at spiren din klamrer seg fast! <3 Masse medfølelse fra meg til ALLE som sliter med formen!

Uffameg så fælt å måtte oppleve noe sånn. For en belastning. Men så godt at du nå har kommet deg videre og er klar med en ny spire i magen!! ikke plass til mer uflaks nå, så jeg syns du skal få slippe med den kvalmen så snart som mulig sånn at du kan nyte resten av svangerskapet! :) håper ULen i dag gikk fint!

Her er jeg 8+5 i dag, så ligger et par dager foran deg. Leste nettopp på en amerikansk side at HcG når toppen en gang mellom uke 10 og 12, at placenta da tar over, og at de fleste da kjenner at kvalmen avtar. Setter alle penga mine på den teorien der :P

Det gjorde at når jeg ble gravid igjen noen mnd etter så var jeg EKSTREMT forsiktig med hva jeg puttet i og på kroppen. INGEN produkter med parabener, økologisk mat, ingen godterier og brus osv. SUNNHETEN sjøl :P Og allikevel gikk jeg hele svangerskapet og følte veldig sterkt at babyen min var veldig syk. Det viste seg å stemme. Og jeg vet med sikkerhet at det var INGENTING jeg gjorde galt iallefall. En utrolig lettelse! (Sønnen min gjennomgikk behandlig og ble hundre prosent frisk også :) ). I svangerskapet etter dette gikk jeg til UL hver 4. uke, ikke fordi jeg mente det var nødvendig selv, -for jeg var helt sikker på at babyen var frisk, men legene fant hele tiden saker og ting de ville kontrollere ekstra.. Lillejenta vår ble født til termin, stor og frisk=) Så jeg blir mamma til tre nå. helt SYKT å tenke på, sønnen vår har blitt 5, og jenta vår er 3 i desember. Har virkelig lyst til å kunne nyte svangerskapet, for dette blir vårt siste barn, fullt baksete er nok for oss =)  Jeg har også trøstet meg med den placenta-teorien, og krysser fingrene for at det begynner å avta om et par uker. Idag er det ekstremt, rakk å komme hjem fra ultralyden og så ble jeg slått i bakken av hodepine og kvalme... Lever sitt eget liv de symptomene :P MASSE god bedring til alle som føler seg dårlige. Heldigvis er det for verden beste sak vi gjør dette  :wub:

Hei _førstenurket! Du beskriver nesten meg der... Jeg føler med deg! Jeg orker heller ikke så mye mer enn det jeg absolutt MÅ! 

Langt er du på vei, og når har du planer om å fortelle det på jobben?

EnBlåEnRosaOgEnTil: Det er tydeligvis mye som kan skje inni der... Er det rart man er redd...? 

Hei!

Sorry sent svar, har ikke vært innom. Det er tross alt godt å høre at vi er flere! :)

Jeg er 9 uker og 3 dager nå.. Jeg har fortalt det til sjefen min, fordi jeg føler at det går utover jobben. Hun merker det ikke på meg, og vet vel heller ikke det jeg merker - at jeg ellers hadde vært mer effektiv. Den siste måneden har jeg av forskjellige årsaker bare vært en hel uke på jobb - forrige uke. Lørdag var jeg så sliten at jeg ble helt deprimert og så veldig mørkt på livet. Det likte jeg ikke, for det er ikke likt meg. Nå vurderer jeg å spørre om 20 % sykmelding i et par uker for å ha onsdag som hviledag. Kan tenke meg at jeg får gjort like mye på jobb da, fordi jeg vil være mer effektiv.

Mest av alt håper jeg bare det gir seg snart, for jeg vil egentlig jobbe!

Hva med deg - hvor langt på vei er du?

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Ja, hva er det egentlig med de ne hodepinen? Og hva søren kan vi gjøre med de

I mitt tilfelle tror jeg hodepinen i stor grad skyldes lavt væskeinntak, så for min del hjelper det å drikke mye. Jeg må drikke litt om gangen gjennom hele dagen for å klare å holde på det, 

Hei _førstenurket! Du beskriver nesten meg der... Jeg føler med deg! Jeg orker heller ikke så mye mer enn det jeg absolutt MÅ! 

Langt er du på vei, og når har du planer om å fortelle det på jobben?

EnBlåEnRosaOgEnTil: Det er tydeligvis mye som kan skje inni der... Er det rart man er redd...? 

Hei!

Sorry sent svar, har ikke vært innom. Det er tross alt godt å høre at vi er flere! :)

Jeg er 9 uker og 3 dager nå.. Jeg har fortalt det til sjefen min, fordi jeg føler at det går utover jobben. Hun merker det ikke på meg, og vet vel heller ikke det jeg merker - at jeg ellers hadde vært mer effektiv. Den siste måneden har jeg av forskjellige årsaker bare vært en hel uke på jobb - forrige uke. Lørdag var jeg så sliten at jeg ble helt deprimert og så veldig mørkt på livet. Det likte jeg ikke, for det er ikke likt meg. Nå vurderer jeg å spørre om 20 % sykmelding i et par uker for å ha onsdag som hviledag. Kan tenke meg at jeg får gjort like mye på jobb da, fordi jeg vil være mer effektiv.

Mest av alt håper jeg bare det gir seg snart, for jeg vil egentlig jobbe!

Hva med deg - hvor langt på vei er du?

Jeg er 10+1 i dag. :-)

Tror også du kan få mer ut av de resterende 4 arbeidsdagene dersom du får fri hver onsdag! Det var egentlig en veldig lur teori! :-) Har du fått ordna det? 

Annonse

Jeg er 10+1 i dag. :-) 

Tror også du kan få mer ut av de resterende 4 arbeidsdagene dersom du får fri hver onsdag! Det var egentlig en veldig lur teori! :-) Har du fått ordna det? 

Da er vi bare en halv uke unna hverandre. :) Ja, det var ikke noe problem. 20 % i 4 uker, så håper jeg at formen er bedre. Har lavt blodtrykk. Tenkte meg det var noe sånt.

Har du testet blodverdier, blodtrykk osv?

Stilig! :-)

Så bra det ordna seg! 

Ja, det er testet, men jeg har ikke fått resultatene ennå. De skulle kontakte meg dersom det var noe spesielt. Ellers får jeg resultatene om to uker når jeg skal til jordmor første gang. Blodtrykket var helt ok da jeg sjekka hos legen. 

• 1 måned senere...

Hei jenter!

Hvordan går det med dere? Vi er vel alle over i 2. trimester nå, men jeg fant fram denne tråden allikevel.

Her har jeg siste uken med 20 % sykmelding nå (var visst 5 og ikke 4 uker) og er hjemme i dag. Formen er betydelig bedre så jeg tror jeg skal klare å jobbe fullt igjen neste uke. Heldigvis. :)

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Jeg er 13+5 idag, magen poppet ut for 4 uker siden, og folk tror jeg er godt over halvveis... :P Er tilbake i 100% jobb. Er fin i formen, og har begynt å kjenne liv, ca 1 ukes tid nå. vi har fått time til OUL 30/12 (i seneste laget, siden jeg da er 20+0), men har bestemt oss for å ikke klage, kan jo være en fordel, kanskje det er roligere på gyn i romjula? =) Gleder oss iallefall til å finne ut om det er en lillesøster eller lillebror som gjemmer seg i magen! =) 

Jeg er 13+5 idag, magen poppet ut for 4 uker siden, og folk tror jeg er godt over halvveis... :P Er tilbake i 100% jobb. Er fin i formen, og har begynt å kjenne liv, ca 1 ukes tid nå. vi har fått time til OUL 30/12 (i seneste laget, siden jeg da er 20+0), men har bestemt oss for å ikke klage, kan jo være en fordel, kanskje det er roligere på gyn i romjula? =) Gleder oss iallefall til å finne ut om det er en lillesøster eller lillebror som gjemmer seg i magen! =) 

Åh, så kos! :) Jeg gleder meg veldig til å kjenne liv. Husker du hvor tidlig du kjente det i første svangerskap?

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Første gangen var jeg i uke 17 mener jeg:) Andre gangen var jeg 15+ noen dager. I første svangerskapet kjente jeg jo ikke noe før jeg kjente spark, mens nå når det er tredje gangen så kjenner jeg igjen andre bevegelser enn bare de tydelige sparkene:) Men har kjent spark også, og nå kjenner jeg dem daglig=) Hvor tidlig man kjenner liv varierer jo veldig etter hvordan morkaken er plassert, om man er tynn eller ikke (lettere for tynne flergangsfødende som ikke har morkaken foran). Handler jo rett og slett bare om at det er lite som ligger i veien og polstrer bevegelsene til den lille:) Jeg har aldri hatt morkaken foran, så har vært heldig sånn sett:) 

Godt å høre dere har blitt bedre, her er formen dritdårlig og etter to uker kvalme er jeg allerede lei! Innser jo at det nok blir verre og ikke bedre de neste ukene ;) tror jeg kjente liv første gang i uke 16, nå er jeg andregangs men litt tykkere... Og placenta lå på fremsiden sist, så kanskje jeg kjenner det tidligere likevel? Det gleder jeg meg til :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...