Gå til innhold

Dere som har barn født i november/desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som går på skolen. Ligger barnet etter de andre? Ett barn som er født i januar samme år er jo egentlig ett år eldre.

Jeg har en jente som er født desember og skal begynne på skolen neste år. Føler hun er så langt unna de i samme år

Anonymous poster hash: 366ec...cee

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har en jente i 2. klasse som er født i slutten av november. Hun ligger ikke etter på noen områder. Hun er faktisk en av de beste i klassen.

Ang. det sosiale, så er hun der hun skal være. Har mange venner og ofte en som leder leken, i følge de voksne. 

Men, det kan jo selvfølgelig merkes en forskjell på en født i desember og en i januar. Ei venninne har tvillinger født i desember. De hang litt etter til å begynne med på skolen. Nå går de i 4. klasse,  og det har jevnet seg ut.

Endret av Honningmelon
Skrevet

Har en jente født i desember og hun er langt fremme faglig men sliter litt sosialt.

Skrevet

Har en som er født 31.desember.

Merker ikke forskjell egentlig på han og de andre i klassen, han sliter med matte da, men mer pga at han hater faget å ikke gidder å prøve, ikke pga alder.

Kjenner både hans og klassen under veldig godt, og han passer til sin klasse både psykisk og sosialt.

Anonymous poster hash: d3d0d...dea

Gjest novembertretten
Skrevet

Har en som er født i midten av desember og han ligger ikke etter de andre på noen måter. Helt gjennomsnittlig, vil jeg si.  :)

Skrevet

Merker det godt på barna i klassen til seksåringen her. Flere kan ikke lese, ikke skrive navnet sitt og ikke praktiske ting som å tørke seg etter toalettbesøk. De som er født i november og desember er veldig umodne.

Anonymous poster hash: d19e8...869

Skrevet

Som går på skolen. Ligger barnet etter de andre? Ett barn som er født i januar samme år er jo egentlig ett år eldre.

Jeg har en jente som er født desember og skal begynne på skolen neste år. Føler hun er så langt unna de i samme år

Anonymous poster hash: 366ec...cee

Jeg har en gutt som er født i november, han er nå 16 år. Han har helt fra 1.klasse vært blandt de beste i klassen.

Anonymous poster hash: 2492b...85c

Skrevet

Min sønn er født i midten av desember og begynte på skolen nå i år. Han ligger foran faglig, men jeg merker at han ikke er like moden som de i klassen som er født tidlig på året. Sosialt går det greit, heldigvis. Han har alltid vært interessert i språk, skriving og tall, men sliter i gymmen. Sikkert siden de andre er større, kanskje. 

Anonymous poster hash: c71ec...c06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...