Gå til innhold

Hjemmelagede julegaver-tråd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen planer om å lage julegaver i år? Eller kanskje lage noe sammen med barna? Jeg har plukket en masse i handlekurven på pandurohobby.no, og har store ambisjoner om å lage noe og gi i gave i år. 

Har funnet en del enkle ting på pinterest, bla.a handavrykk i trolldeig som kan bli nisse. Har også lyst å lage såper og gi i år. Men har som sagt ikke bestemt meg. Driver også med litt hekling og har en symaskin som jeg ikke kan bruke helt enda, så ser for meg at det sikreste er å lage noe med barna. 

Skal dere lage noe i år??

(Og jeg vil ikke ha noen svar a la "jeg hater hjemmelaga gaver, kaster de alltid i søpla" etc, bare så det er sagt!!!!)

Anonymous poster hash: d5f53...774
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såper er moro å lage og moro å få! For mer "fancy" gaver kan du også lage flytende såper. :-) Jeg skal lage hjemmelaget konfekt som jeg pakker inn fint i cellofan og sender til diverse slektninger sammen med et julekort.

Anonymous poster hash: 11e79...94e

Skrevet

Såper er moro å lage og moro å få! For mer "fancy" gaver kan du også lage flytende såper. :-) Jeg skal lage hjemmelaget konfekt som jeg pakker inn fint i cellofan og sender til diverse slektninger sammen med et julekort.

Anonymous poster hash: 11e79...94e

Hjemmelaget konfekt var lurt! Har laga før og gitt til svigers, men kan jo lage til flere. Hvordan lager man flytende såpe?

Anonymous poster hash: d5f53...774

Skrevet

Jeg og barna har laget både hjemmelaget såpe, sjampo og konfekt tidligere. Kanskje størs suksess hadde vi med kjeleunderlag. Jeg kjøpte einerskiver, tror det var på Panduro. Så la vi en fem-seks-sju einerskiver i en ring, og la deretter en ring med einerskiver oppå der igjen, men forskjøvet. Likte det hele sammen med trelim.

Et år strikket vi pannebånd, eldstebarnet mitt og jeg. Tykt garn på tykke pinner, tovet dem og vips.

Skrevet

Strikker sitteunderlag til noen av barna for å ha med i bhg på turdager. strikker i eskimogarn og tover de.

strikke kopptuer til noen av venninnene mine. jeg elsker mine hjemmestrikkede tuer.

skal lage litt konfekt også.

tenkte også på å lage noen fine risposer som venninner kan få. er jo alltid godt å ha risposer til forskjellige vondter =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...