Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg fikk påvist pcos som 22-åring. Var en forferdelig beskjed å få. Det å få min egen familie en gang har alltid vært et stort ønske. Jeg hadde på dette tidspunkt samboer, men vi gikk begge på krevende studier så det ble ingen prøving på det tidspunktet . Forholdet ble slutt da jeg var 26, og nå er jeg 28 og har 1.5 år igjen (siste årene) på utdannelsen min. Jeg tar disse årene i utlandet og er nå singel. Jeg er normalvektig, men uten p-piller har jeg kviser og hirutisme. Jeg har også svært sjeldne mestruasjoner når jeg ikke går på p-piller. Cyster på eggstokkene har jeg også. Hormonprøver som er tatt har dog alltid kommet tilbake som normale. De ulike gyn jeg har vært til er alltid positive og sier det antakelig vil bli enkelt å sette i gang eggløsning når tiden er inne for det. En sa til og med at sjansene mine for å bli gravid i moden alder kunne vise seg å nesten bli høyere når jeg blir eldre (da hormonene roer seg, og at jeg grunnet manglende eggløsninger forut har flere egg enn andre som har hatt eggløsning jevnlig). Men jeg vet ikke, jeg. Livet går i ett.. Plutselig stopper man opp og tenker.. Kanskje jeg er for sent ute. Neste kjæreste jeg får må være en som også ønsker barn innen et par år. Mem per dags Dato er jeg jo singel og kanskje jeg rett og slett aldri kommer til å rekke det. har aldri prøvd å bli gravid før, så vet ikke hva mine sjanser er. Både mamma, farmor og mormor fikk dog barn sent uti 30-års alderen. Kan noen hjelpe meg å sortere tankene mine? Jeg føler meg så trist og lost og som at tiden flyr og at jeg ikke en gang vet hvordan mine sjanser er. Anonymous poster hash: 7681a...c3b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144086407-sliten-og-lei-av-uvissheten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #2 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg er sikker på at det går bra når tiden er inne Jeg har selv PCOS og går årevis uten mensen, klarte naturligvis ikke å bli gravid når jeg prøvde på det (uten mensen/eggløsning er det et håpløst prosjekt), men ble gravid på 1. Pergokur! Så rådet mitt til deg er å slappe av og finne mannen i ditt liv, når du er klar for å få barn er sjansen stor for å lykkes Anonymous poster hash: a943a...ee5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144086407-sliten-og-lei-av-uvissheten/#findComment-145743481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Del Skrevet 6. oktober 2013 Tusen takk for svar. Så godt å høre at det lyktes for deg. Jeg får prøve å ta ditt råd og slappe av. Tror jeg har begynt å tenke litt krise-tanker er litt pga at jeg blir eldre og eldre, og at jeg i tillegg så at eksen min nylig er blitt far til tvillinger. Så hører man jo om alle disse som pergo ikke virker for. Men får håpe det virker for meg den dag jeg skal prøve. Et spm: (nå går jeg på diane;) den dagen jeg skal prøve , er d da lurt å gå rett fra avbruddsblødningen på diane til pergo. Jeg mener.. Jeg vet jo at jeg har pcos og at syklusen ikke kommer til å gå av seg selv. Anonymous poster hash: 7681a...c3b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144086407-sliten-og-lei-av-uvissheten/#findComment-145743516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Del Skrevet 6. oktober 2013 Ja, det tror jeg. Husker gynekologen sa at noen ble satt på p-piller for å få blødning slik at de kunne ta kuren. Selv gikk jeg på Metformin et par måneder og fikk regelmessig mens av det, og kunne da ta kuren. Anonymous poster hash: a943a...ee5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144086407-sliten-og-lei-av-uvissheten/#findComment-145744840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå