Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er svært spent på hvilke forumregler som ble brutt i den tråden? Det var jeg som startet den og så langt jeg såg så ble det en ganske god og interessant diskusjon om hvilke verdier man ønsker å videreformilde til barna sine og hvordan en sånn blogg påvirker ungdommen vår.

Det var en diskusjon som gikk på en jente som har valgt å profilere seg som en Barbiedukke (hennes egne ord) og som retter bloggen sin mot en svært ung aldersgruppe. Hun er helt åpen om plastisk operasjon, silikon osv, så hva som var støtende i den tråden ønsker jeg virkelig å få et svar på raskest mulig, takk.

Jeg trodde dere hadde lært av masseflukten for noen uker siden, men det virker virkelig som det er noen moderatorer som har en agenda om å få lagt ned hele diskusjonsforumet til dib/bim, for dette blir bare mer og mer latterlig.

Fortsetter under...

Reglene er:

"Dette er en av forumreglene her inne;

* Det er ikke tillatt å publisere navn på privatpersoner. Omtale av offentlige personer skal kun skje når det er saklig grunn for det.

Anonymforum er ikke en offentlig plass slik klikk , Vg eller media generelt er. Mannen er ikke heller en offentlig person.Vi er nødt til å skille på forumregler og regler i det offentlige rom.

Som sagt tidligere, hadde man kun linket til innlegget på klikk hadde det ikke stridt mot forumreglene. Og nei det er ikke greit å nevne privatnavnet her inne til fotballfruen heller. Å nevne Jens Stoltenberg i en saklig tråd er helt greit siden han er en offentlig person, og kan snakkes om når det er saklig grunn for det.

Dette kan virke snevert, men hva når det plutselig er navnet til noen annen?, en bruker for eksempel?. Vi skal jo ikke forskjellsbehandle heller"

Hentet fra denne tråden http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144084694-outing-%C3%A5-linke-til-klikk-sine-egne-artikler/ der brukermoderator også skriver at tråder der feks. det virkelige navnet på bloggere skal bli slettet.

Anonymous poster hash: 25689...ba3

Reglene er:

* Det er ikke tillatt å publisere navn på privatpersoner. Omtale av offentlige personer skal kun skje når det er saklig grunn for det.

Anonymforum er ikke en offentlig plass slik klikk , Vg eller media generelt er. Mannen er ikke heller en offentlig person.Vi er nødt til å skille på forumregler og regler i det offentlige rom.

Som sagt tidligere, hadde man kun linket til innlegget på klikk hadde det ikke stridt mot forumreglene. Og nei det er ikke greit å nevne privatnavnet her inne til fotballfruen heller. Å nevne Jens Stoltenberg i en saklig tråd er helt greit siden han er en offentlig person, og kan snakkes om når det er saklig grunn for det.

Dette kan virke snevert, men hva når det plutselig er navnet til noen annen?, en bruker for eksempel?. Vi skal jo ikke forskjellsbehandle heller"

Hentet fra denne tråden http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144084694-outing-%C3%A5-linke-til-klikk-sine-egne-artikler/ der brukermoderator også skriver at tråder der feks. det virkelige navnet på bloggere skal bli slettet.

Takk for link, men jeg ser fremdeles ikke hva som brøyt disse reglene med den tråden.

Hun er en offentlig person så lenge hun velger å være i media, både blader, TV og aviser, hun deltar i debatter og har en mening om mangt.

Bloggen hennes heter Sophie Elise, så for å kunne vise til den må man nødvendigvis bruke navnet hennes.

Jeg avventer fremdeles svar fra moderator.

Reglene er:

Takk for link, men jeg ser fremdeles ikke hva som brøyt disse reglene med den tråden.

Hun er en offentlig person så lenge hun velger å være i media, både blader, TV og aviser, hun deltar i debatter og har en mening om mangt.

Bloggen hennes heter Sophie Elise, så for å kunne vise til den må man nødvendigvis bruke navnet hennes.

Jeg avventer fremdeles svar fra moderator.

Jeg sier bare LYKKE TIL! Jeg prøvde å tråden jeg linket til for å få et svar på hvorfor det strider mot reglene å nevne navn på mennesker som selv oppsøker media, som blogger og som har over 20000 følgere på FB, men fikk aldri noe vettugt svar verken av moderator eller av Elin, bortsett fra at de skulle se på reglene.

Tipper at navnegiving, hets eller personangrep vil være den begrunnelsen du får.

Jeg vil bare si at vi ser dere. For øyeblikket vet vi ikke hvem som slettet og vi prøver å finne ut av det. Når noen rapporterer en tråd får ikke vi brukermoderatorer beskjed om det ,da det går direkte til admin av siden og moderator- is.Håper vi kan komme tilbake med en forklaring etterhvert.

Mvh Cat.68 brukermoderator.

...

Det er litt krise for dette er i en periode da brukerne allerede er frustrerte fra før. Forumet vil bare miste flere brukere på denne måten og det betyr igjen mindre penger for klikk.no.

Jeg burde ta dette på Ris og Ros, men... De som moderer må definitivt bli mindre strenge, eller som KG sa til sine moderatorer for et års tid siden, "mindre nazi" (det var faktisk det uttrykket Hilde brukte) på modereringen. Poenget med modereringen er å skape et godt og hyggelig miljø for alle. Med for streng moderering virker modereringen mot sin hensikt.

Anonymous poster hash: 5a4f6...8e5

Annonse

Hei!

Synes første svaret gav et tydelig svar.

BIM ønsker ikke å publisere tråder som bare handler om å rakke ned på andre personer selv om disse har blogg og er "offentlige" på andre måter.

Håper dere har forståelse for dette. :)

Ha en fin dag videre!

Hei!

BIM ønsker ikke å publisere tråder som bare handler om å rakke ned på andre personer selv om disse har blogg og er "offentlige" på andre måter.

Ha en fin dag videre!

Takk for svar, men jeg har overhodet ikke forståelse for begrunnelsen din.

Det var en fin diskusjon som gikk på hvilke verdier denne personen fronter og hvordan man skal møte det som foreldre. 

I stede for å slette hele tråden kunne dere vært på vakt og luket ut ufine innlegg, men det blir vel for mye jobb?

Jeg trodde faktisk at dere hadde hatt en oppvask på kammerset etter forrige masseflukt, men det er tydelig at dere skal fortsette med den hodeløse modereringen og da får dere også ta konsekvensen av reaksjonen til voksne folk som blir sensurert over en lav sko.

Med andre ord, det har ikke noe å si om det er navngitte, offentlige personer eller ukjente anonyme personer? Så det med navngitt og "offentlig" har ikke noe med saken å gjøre?

Hei!

Ha en fin dag videre!

Så det å diskutere om en offentlig person er et godt forbilde eller en god rollemodell strider mot reglene?

Gjest novembertretten

Dette er jo helt på trynet!

Moderatorene ønsker tydeligvis at dette forumet skal legges dødt! Sophie Elise er en ganske så offentlig person, bloggen hennes er IKKE privat, og hun står frem i media støtt og stadig. Kler av seg, til og med!
Hva blir det neste dere skal slette? Tråder som omhandler politikere? Kongen? Mette Marit? 

Hvor setter dere grensa hen?

Et råd til overivrige moderatorer UTEN noe kunnskaper om hvordan man bør moderere: Slapp av og bruk hodet. Snart har dere ikke noen tråder igjen her å moderere. 

Endret av novembertretten

Hei!

Ha en fin dag videre!

Så det å diskutere om en offentlig person er et godt forbilde eller en god rollemodell strider mot reglene?

Jeg forsto det som at det ikke har noe å si om det er en offentlig person eller ikke.

BIM ønsker ikke å publisere tråder som bare handler om å rakke ned på andre personer

Med andre ord, om det er en offentlig person eller ei har ikke noe å si. Med andre ord, igjen, dette skal være et gladforum der alle bare prater søtt og kos med hverandre. Det å si at man er sur på mannen skal ikke være lov, for det er å rakke ned på mannen.

Annonse

Gjest novembertretten

Hei!

Ha en fin dag videre!

Jeg forsto det som at det ikke har noe å si om det er en offentlig person eller ikke.

BIM ønsker ikke å publisere tråder som bare handler om å rakke ned på andre personer

Med andre ord, om det er en offentlig person eller ei har ikke noe å si. Med andre ord, igjen, dette skal være et gladforum der alle bare prater søtt og kos med hverandre. Det å si at man er sur på mannen skal ikke være lov, for det er å rakke ned på mannen.

Det er nok slik de vil ha det, ja!

Tragisk!

Blir det kjedeligere her nå så hopper jeg av.

De mest interessante og populære trådene nå handler om ei som lurer på om man kan vaske opp på natten når man bor i blokk og ei som trenger hjelp til å avgjøre om hun skal skifte på senga i dag eller vente til i morgen!!

Way to go, moderatorer!

enhjørninger som fiser regnbuer, tisser pepsi max og driter marshmallows... DET kan vi kanskje diskutere?

men bare hvor fine de er... ingen må si at de ikke liker marshmallows for da rekker de ned på enhjørningen, og selv om nevnte enhjørning ikke er navngitt så kan det være noen skjønner hvem han er på bakgrunn av den detaljerte beskrivelsen.

vi må være politisk korrekte når vi diskuterer enhjørninger og hvor søte og perfekte de er!!!

Hei!

Ha en fin dag videre!

Det her går ikke an! Her bør heller moderator luke litt enn å fjerne hele tråden! Helt håpløst dette her...

Anonymous poster hash: 46bb8...8ce

Det her går ikke an! Her bør heller moderator luke litt enn å fjerne hele tråden! Helt håpløst dette her...

Anonymous poster hash: 46bb8...8ce

Helt enig med deg. Jeg håper klikk.no/BIM innser at disse innleide moderatorene er bortkastede penger, sier opp kontrakten og heller benytter seg av bruker-moderatorer. Okei, brukere kan være litt partiske i blant, men de ønsker i alle fall å yte god service og de er innstilt på å gjøre det de kan for å skape et så godt miljø som mulig for alle brukerne.

Til forskjell fra de innleide moderatorene som gir blaffen og bare sitter der fordi de har en jobb å gjøre.

Gjest Vicky Pollard

Hvem er det dere diskuterer med da, Kim Jong Un? Spør han om han ikke har nok å gjøre hjemme i Nord- Korea om ikke han skal levere ansatte til Internett- sikkerhet og moderering i tillegg... Men han er god på slikt da, best i klassen har jeg hørt....

Hvem er det dere diskuterer med da, Kim Jong Un? Spør han om han ikke har nok å gjøre hjemme i Nord- Korea om ikke han skal levere ansatte til Internett- sikkerhet og moderering i tillegg... Men han er god på slikt da, best i klassen har jeg hørt....

Jeg dauer av deg snart!-ha ha ha

Og nå dissa du kimmern, skkønner ikke at du tør !!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...