Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da babyen min var ca 4 mnd begynte jeg å miste noe helt ekstreme mengder hår hver dag. Det fortsatte i flere uker og jeg ble redd og oppsøkte til og med lege. Hun tok blodprøver men alt var helt i orden... Hun sa det kanskje var stress..

Jaja tenkte jeg, søvnløse netter, bekymringer om både bæsjing, amming, mageleie osv fører gjerne med seg litt stress, får prøve å stresse mindre...

Så kom min samboer over denne artikkelen

http://www.side2.no/mote/article3176015.ece ("slik ble jeg kvitt ammehåret")

Jeg ante ikke at det var en ting en gang?? Er det normalt å miste hår etter graviditeten?? Legen min nevnte ikke noe om det, selv om vi pratet om både fødselen og ammingen da jeg var der... :P

Hvor lenge varte det for dere som opplevde det? I artikkelen står det mellom 3-6 mnd etter fødsel, men nå er gutten 7 mnd og jeg mister fortsatt ekstreme mengder hår... (hadde veldig tykt fra før da, vet ikke om det har noe å si...)

Fikk dere manken tilbake???

Fortsetter under...

Ja, jeg går å venter på det med glede. Jeg har ikke mistet hår på elleve måneder nå og har tykt hår fra før av så nå har jeg skikkelig løvemanke. Men fryktelig irriterende med den stien av hår man etterlater seg i noen måneder når det først setter igang. Husker faktisk ikke hvor lenge det varte da.

Jeg også ble ganske foskrekket med førstemann når det plutselig falt av mengder med hår i dusjen, men heldigvis hadde jeg erfarne mammaer i barselgruppen som kunne brolige meg ;) Rart legen din ikke sa noe, du får opplyse henne neste gang.

Takk for svar!

Jeg leser jo i den artikkelen at frisøren anbefaler å ikke bruke strikk, men ærlig talt?

Hvis du har en baby på 7 mnd, så kan du liksom ikke gå rundt med håret løst, da kan jeg love deg at det forsvinner fort i alle fall!!!!!! Det finnes jo ikke noe gøyere enn å dra i det lille håret som er igjen der :P

Annonse

Har hatt ekstremt håravfall etter mine tre svangerskap, begynte ca ved 2 mnd alder til 6 mnd. Piggsveis enkelte områder. Langt hår fra før, medium tykt. Men så fort j blir gravid mister jeg jo omtrent ikke ett hårstrå, så har skikkelig bra manke frem til baby er 2mnd, da RASER det av :-/

• 1 måned senere...
Gjest Trulte med to små

Jeg har halvlangt hår og mister også en del nå :( Vasker håret ca annenhver dag, av og til hver, og grer av meg store dotter syns jeg  :sad:

Er spent på hvor dette ender! Jenta mi er straks 4 mnd nå og det har vært ille den siste mnd ca.

Merkelig at legen din ikke nevnte at dette er helt vanlig! Gruer meg til håravfallet starter for fullt, det er vel når som helst nå tenker jeg :(

Det er forresten en gammel misforståelse at det kommer av ammingen. Hormonene under svangerskapet gjør at håret som skulle ha falt av i løpet av de 9 mnd fortsetter å vokse, og så faller alt av i løpet av kort tid etter svangerskapet, uansett om man ammer eller ikke :)

Jeg har hår nesten ned på rompa, og det ser helt forferdelig ille ut etter meg i dusjen :/ Synes det har blitt mye tynnere også. Jeg ammer ikke, men mister mengder likevel. Noen som vet hvor lenge dette varer?

Jepp. Der var baby tre måneder, og nøyaktig på tremånedersdagen begynte hårtapet. Marsvin i dusjen og hår i børsta. På tide etter nesten et år uten noe håravfall i det hele tatt. Men irriterende å finne håra mine overalt, type inni munnen til minsten og i pannekakene. Bra jeg nettopp halverte lengden :tommelopp:

For min del har det vært i et par måneder. 

Annonse

Har ingenting med amming å gjøre, det er graviditeten som har skylden. Det gir seg som regel rundt 7-8 mnd etter fødsel, men for noen varer det lenger.

Og ang strikk i håret. Bruk klype. Strikk sliter veldig på håret.

Jeg har lang og VELDIG tykt hår og i denne siste graviditeten tror jeg ikke jeg har mistet et eneste hår omtrent. Jeg krysser fingrene for at jeg mister like mye hår denne gangen som med førstemann. Det var så deilig å ha normalt hår for en periode :)

Endret av Plutselig_gravid

jeg mistet syyykt mye nå frem mot 6mnd. endelig kan jeg børste håret uten at børsten ser du som ett loddent dyr! kan nå ta gjennom håret med hendene å da er det minimalt med hår. men var meget skeptisk en periode! trodde jeg skulle bli skallet! 

Helt vanlig!

Har langt, veldig tykt, hår og har mistet MYE hår etter hvert svangerskap. Verste perioden er fra 2-5 mnd for min del.

Første gang var det så ille at jeg gikk og klippet meg etter at jeg var "ferdig" med å miste hår. Følte rett og slett at håret var tynt og livløst.

Jeg røyta noe like etter fødsel, deretter roet det seg igjen, bare for å bli helt ille ca etter ett år. Så jeg har mistet mest hår fra ca 12 - 18 mnd etter fødsel. Jeg tettet også sluket her for bare noen uker siden, og venter på en ikke fullt så morsom regning fra rørleggeren. Jeg har endelig begynt å røyte mindre nå. Om det er fordi jeg ammer ennå vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 5d88d...b10

Huff ja :/ mitt tykke fine graviditetshår , startet røyte prosessen akkurat da vi rundet 4mnd :/ det er hår overalt, spesielt på han :P dattera mi har også kommentert det, blir vel å ende opp skallet( føles iallfall slik ).... :/

Har mistet veldig mye hår og det holder på å dette av enda, babyen er 11 mnd.. Men, av erfaring fra to ganger tidligere, så vet jeg at det vokser ut, har begynt å vokse ut også litt her og der, og i den vokseperioden er det rimelig bad-hair-day everyday..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...