Gå til innhold

Når man har fått beskjed om å ikke løfte tungt etter kikkhullsoperasjon, men gjør det likevel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva galt kan skje?

Anonymous poster hash: 360e5...2e4

Skrevet

*Operasjonen var i magen.

hi

Skrevet

Når man er operert i magen har magemusklene blitt kuttet for å komme inn i bukhulen. Frem til dette har grodd skikkelig er det far for brokk. Det vil alltid være en liten svakhet i muskulaturen, men det blir mindre og mindre sannsynlig at det skal skje noe etter som tiden går.

Det er imidlertid mindre fare for brokk på kikkhullsoperasjon enn åpen operasjon.

Skrevet

Når man er operert i magen har magemusklene blitt kuttet for å komme inn i bukhulen. Frem til dette har grodd skikkelig er det far for brokk. Det vil alltid være en liten svakhet i muskulaturen, men det blir mindre og mindre sannsynlig at det skal skje noe etter som tiden går.

Det er imidlertid mindre fare for brokk på kikkhullsoperasjon enn åpen operasjon.

Takk for svar.

Jeg syns jeg har en liten forhøyning som gjør vondt over arret (som er på siden av magen, litt over navnehøyde, om du forstår). Kan man få brokk så høyt oppe? Og hva er symptomene på brokk?

Jeg skal ta kontakt med lege i morgen, altså, men syns ikke det er vits å dra på legevakten da det bare er ømt og ikke direkte vondt uten at jeg tar direkte på det.

hi

Skrevet

Du bør ikke løfte tungt etter kikkhull, du kan få indre blødninger.

Anonymous poster hash: ea75b...eff
Skrevet

Du bør ikke løfte tungt etter kikkhull, du kan få indre blødninger.

Anonymous poster hash: ea75b...eff

Jeg vet at jeg ikke burde, men var i en situasjon hvor min helse ikke var det viktige der og da.

Merket ingenting etterpå, det var ikke kjempetungt heller, ca 10 kg, men nå en uke etter er jeg fremdeles øm og hoven over arret.

hi

Skrevet

Jeg tror det er fare for blødninger, at såret går opp og faren for brokk som gjør at man ikke skal løfte. Da jeg ble operert i magen nevnte de spesielt dette med blødninger og at indre "sømmer" kan gå opp igjen...

Anonymous poster hash: a30ed...e26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...