Aliniane Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg skal lage nytt rom til jenta vår på halvannet år. Foreløpig har rommet bare blitt brukt til å sove på, samt oppbevare klær, og litt bøker og leker. Det er i grunn et veldig kjedelig rom per i dag. Har ikke all verdens av plass, men har i dag både babyseng, kommende, hylle og skap. Babysenga skal på sikt byttes ut med en juniorseng, så det må jeg ta høyde for når jeg setter i gang. Men hva bør jeg egentlig fokusere på med tanke på alderen hennes? Små og store tips til praktiske løsninger som ikke koster skjorta tas imot med stor takk
Superdolly Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Enkel oppbevaring til leker. Masse plass til leker. Og et system som er så enkelt at hun selv kan fikse det. Sånn at rommet holder seg ryddig på en enkel måte.
hysterika Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Små barn leker på gulvet. Jeg ville prøvd å få til en koselig lekekrok med teppe og puter. Kurver er koselig, til å ha klosser, dukkeklær, togbane etc. i. Hyller som går ned til gulvet er fint. Det er hyggelig, i hvert fall i begynnelsen, å ha bøker i kasser i stedet for hyller, da blir det lett for små hender å få tak i dem. Jeg liker veldig godt (men det er kanskje helt ut nå?) å bruke en gammeldags tallerkenhylle til å ha bøker i. Det er veldig hyggelig og også dekorativt: https://www.google.no/#q=tallerkenhylle+til+barneb%C3%B8ker http://apenthus.blogspot.no/2010/06/lekekrok-for-sma-gull.html (Det er ikke mine bilder, fant dem nå ved å Google) Endret 6. oktober 2013 av hysterika
<3 2G <3 Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Hvorfor jr seng? Finnes mange fine vanlige senger hun kan ha i mange år. Vi kjøpte hemnes eller Bremnes ( IKEA ) til guttene her. Uten kant og med to store romslige skuffer. Bruker de også til gjestesenger og oppbevaring. Et godt leketeppe og en fin lesekrok er bra
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Hvorfor jr seng? Finnes mange fine vanlige senger hun kan ha i mange år. Vi kjøpte hemnes eller Bremnes ( IKEA ) til guttene her. Uten kant og med to store romslige skuffer. Bruker de også til gjestesenger og oppbevaring. Et godt leketeppe og en fin lesekrok er bra Vi droppet også jr seng og kjøpte Brimnes dagseng fra IKEA med sengehest. Kan trekkes ut og brukes som dobbeltseng og har romslige skuffer til oppbevaring. Anonymous poster hash: fdc2b...442
Aliniane Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2013 Hm.. Tenkte kanskje hun skulle få en juniorseng med kant så hun ligger tryggere, men med en utgang i fotenden. Kanskje heller beholde sprinkelsenga litt lengre og gå rett på stor seng. Lekekrok var lurt. Hva med bord og stoler?
hysterika Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Bord og stoler ville jeg prioritert kun hvis du har god plass. Gulvplass er viktigere (teppe), men det er veldig koselig med bord og stoler også!
Aliniane Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 6. oktober 2013 Har lyst på en forholdsvis stor magnetplate av et eller annet slag å feste på veggen så hun kan øve med bokstaver og tall. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette?
<3 2G <3 Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Får kjøpt sengehest til brimnes bord og stoler om hun liker å tegne, perle og male. Men det er hun vel liten til enda. Må ha plass eller prioritere det om viktig for barnet.
Appelsinpiken Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Ville sett på trofast serien fra IKEA. ene vår har det, og da får du sortert leker veldig enkelt. Vi har limt bilde utenpå skuffene så hun ser hva som skal være i
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Vi har også liten plass og to unger. Så her skal vi kjøpe køyeseng når minste blir stor nok til å flytte ut av sprinkelsenga. Eldste er rundt 7 år da, og kan fint sove i senga på toppen :-) har ellers ingen tips, for det trenger jeg selv hihi Anonymous poster hash: 75c4c...01b
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Vi gikk også for stor seng - veldig fornøyde med Friends seng fra Bohus! Ellers er Expedit med fine kurver i veldig praktisk og pent (med fine kurver, skuffer eller dører). Anonymous poster hash: 7cff4...b68
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #13 Skrevet 6. oktober 2013 Digger også noen pene wallstickers og pene plakater i rammer. Anonymous poster hash: 7cff4...b68
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #14 Skrevet 6. oktober 2013 Og Ribba billedhyller til bøker over sengen. Anonymous poster hash: 7cff4...b68
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #15 Skrevet 6. oktober 2013 Har lyst på en forholdsvis stor magnetplate av et eller annet slag å feste på veggen så hun kan øve med bokstaver og tall. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Ikea har magnettavler i flere størrelser Anonymous poster hash: 23d2b...4a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå