Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg går på universitet og vi har ganske lange forelesninger med mange små pauser (pause 1 gang i timen). I "klassen" går det en dame som ser ut til å være kanskje 6 mnd på vei ca. Har aldri snakket så mye med henne, men det lille jeg har prata med henne virker hun veldig hyggelig. I pausene pleier jeg og noen andre å gå ut å ta en røyk (JEG er IKKE gravid altså.... ) Jeg er ikke ute i alle pausene heller. Denne gravide dama er derimot ute å røyker hver eneste pause. Helt åpent sammen med oss andre og magen strutter ut. Mange som kikker og reagerer på dette. Synes det er så feil.... Hvordan ville dere reagert på dette? Anonymous poster hash: 34c1f...b84
Gjest Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Sikker på at hun er gravid og ikke bare feit? Selv har jeg fått kommentarer på at jeg ser gravid, men har bare magen som strutter ut
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Sikker på at hun er gravid og ikke bare feit? Selv har jeg fått kommentarer på at jeg ser gravid, men har bare magen som strutter ut Men hun er liksom slank ellers i kroppen.... skjønner at du spør, for jeg tenkte også mye på det. Men hun er slank/normal også har hun skikkelig stram kule mage. I tillegg sitter hun ofte i enkelte timer hvor vi andre har øvelser hvor vi må stå og gjøre fysiske ting.... Anonymous poster hash: 34c1f...b84
Gjest Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Hmmm merkelig. Men skal aldri si aldri. Har flere venninner som er tynne i utgangspunket , og som kun har denne magen. - ingen med vettet i behold storrøyker under svangerskapet! Huff
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Uff ja.... tør liksom ikke spørre heller, om hun er gravid i tilfelle det er slik som du sier. Blir jo forvirra av at hun står så åpenlyst å røyker men samtidig har denne magen.... Har du noen gode tips til hvordan jeg kan "spørre" om hun er gravid uten å "spørre" liksom? Anonymous poster hash: 34c1f...b84
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Hun kan jo ha pcos Anonymous poster hash: 8f7cb...904
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Anonymous poster hash: 6c651...918 HE HE HE Enda verre enn de som klager på dårlig råd både på Tv og ellers, men røyk har de råd til Anonymous poster hash: 8f7cb...904
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Hun kan jo ha pcos Anonymous poster hash: 8f7cb...904 Nå er jeg sikkert veldig dum... men hva er det? Anonymous poster hash: 34c1f...b84
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Hun kan jo ha pcos Anonymous poster hash: 8f7cb...904 Nå er jeg sikkert veldig dum... men hva er det? Anonymous poster hash: 34c1f...b84 Det er en form for hormonforstyrrelse. Du kan lese mer om du gooler det. Vanlig at mange får en oppblåst mave. Anonymous poster hash: 8f7cb...904
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Hun kan jo ha pcos Anonymous poster hash: 8f7cb...904 Nå er jeg sikkert veldig dum... men hva er det? Anonymous poster hash: 34c1f...b84 Det er en form for hormonforstyrrelse. Du kan lese mer om du gooler det. Vanlig at mange får en oppblåst mave. Anonymous poster hash: 8f7cb...904 Hmmmm... det skal jeg gjøre:) Takk Anonymous poster hash: 34c1f...b84
Gjest Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Tja du kan jo nevne at du feks har barn og spørre henne om hun har noen eller planlagt noen i nermeste fremtid?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #13 Skrevet 6. oktober 2013 Uff ja.... tør liksom ikke spørre heller, om hun er gravid i tilfelle det er slik som du sier. Blir jo forvirra av at hun står så åpenlyst å røyker men samtidig har denne magen.... Har du noen gode tips til hvordan jeg kan "spørre" om hun er gravid uten å "spørre" liksom? Anonymous poster hash: 34c1f...b84 Du tar kontakt med henne, og si noe morsomt barnet ditt har gjort eller noe slikt, og spør henne om hun har noen barn. Sier hun ja, kan du jo spørre hvor mange og hvor gamle, eventuelt om hun skal ha flere etterhvert om hun ikke sier noe om at hun er gravid. Sier hun nei, så er hun mest sannsynlig ikke gravid heller, med mindre hun sier "Nei, jeg venter første nå, jeg". Anonymous poster hash: 9d07d...51c
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #14 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du skal spørre. Om hun er gravid og røyker, så vet hun helt sikkert veldig godt at hun ikke burde gjøre det, og det gjør det nok ikke lettere om en hun nesten ikke kjenner skal hinte om at hun burde slutte å røyke. Anonymous poster hash: b772f...dd1
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #15 Skrevet 6. oktober 2013 Hvorfor mener alle du skal finne ut om hun er gravid? Hvorfor skal du legge deg borti om hun røyker? Hun er nok som alle andre klar over at graviditet og røyking ikke er veldig gunstig, hun trenger ikke enda en som skal fortelle henne det. Ingen vet hvorfor hun fortsatt røyker på tross av evt graviditet. Anonymous poster hash: e1048...020
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #16 Skrevet 6. oktober 2013 Hva skal du gjøre om hun er gravid og røyker? Har du tenkt å tvinge henne til å slutte da? Det er faktisk ikke ditt problem om hun velger å røyke mens hun er gravid. Du kan sikkert melde henne til bv om du er så bekymra. Men helt ærlig, hun er nok klar over hva slags skader som kan oppstå... Mitt råd:ligg unna... Anonymous poster hash: f95d3...38f
Musemorbr / Skrevet 6. oktober 2013 #17 Skrevet 6. oktober 2013 Hvis hun er 6 mndr på vei så finner du det ut i løpet av noen måneder. Gravide har jo tross alt en tendens til å bli enda større på slutten, for så å faktisk føde en baby til slutt. Du vil nok legge merke til det hvis det er tilfelle. Enda så forkastelig, egoistisk pg ekkelt det er med røykende gravide, synes jeg ikke du kan si noe. Den informasjonen får hun fra lege og helsesøster uansett.
Dr Mcstuffins Skrevet 6. oktober 2013 #18 Skrevet 6. oktober 2013 Anonymous poster hash: 6c651...918 :lol: Skikkelig bekymra for hvordan støy påvirker barnet!!! Oh lord!! Det har jo vært reklame her inne i flere år om hvor farlig det er med drikking under graviditet, men seriøst, det må jo være et mye større problem med røyking! Gjetter at det er flere gravide som røyker enn gravide som drikker!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #19 Skrevet 6. oktober 2013 En bekjent av meg røyka under svangerskapet, og hun sa selv det var fordi hun var så redd for å få et stort barn, og røykere får jo mindre barn.... Hun er faktisk sykepleier, med etterutdanning, så hun jobber som intensivsykepleier. Altså er hun ikke mindre intelligent heller. Jeg tipper hun ikke klarte slutte røyke og fant på en gørrteit unnskyldning, men jeg hadde ærlig talt reagert mindre om hun hadde sagt hun ikke klarte slutte helt men at hun hadde trappet ned eller noe sånt. Anonymous poster hash: 947d9...d92
Gjest cd0da Skrevet 6. oktober 2013 #20 Skrevet 6. oktober 2013 På jobben min er det dessverre mer normalt å røyke mens man er gravid enn å ikke gjøre det De står på røykeplassen helt til termindagen og så fort de har pause går de å spør folk om de vil være med å røyke osv. Blir kvalm når jeg ser de har skikkelig babymage og koooooooser seg med røyken Husker jeg stod utafor et kjøpesenter og tok meg en røyk en gang for noen år siden og da stod det 3 jenter ved siden av meg. Så kommer det en til. Hun tenner opp røyken og tar noen skikkelig trekk før hun sier: Var på ultralyd nå! Vil dere se bildene? Det blir ei jente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå