Gå til innhold

Dere som har kjennskap til livmortappen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vil dere si den er rett før menstruason?

Og hvordan er den som nygravid?

Er overspent på om spiren sitter denne mnd som dere kanskje skjønner :P

Enda 5 dager til ikm...

Anonymous poster hash: 5b866...ea6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du er gravid er den lukket, i motsetning til åpen rett før mens. Men tegnet som har vært tydeligst for meg har vært at det er som om den er hardere, men at huden utenpå er løsere/mykere. Mange beskriver det som silkeaktig. Kjenn på tuppen av haka di. Den er myk og hard, på samme måte, liksom. :) Det skjer kun ved graviditet. Jeg har "tappetafset" før testing begge ganger og har vært veldig sikker på at jeg var gravid pga livmortappen.

Jeg testet positivt med billigtest 4 dager før ikm. :)

Endret av Musemorbr /
Skrevet

Tappetafsing er bare så vanvittig desperat...

Anonymous poster hash: d50fe...c5a

Skrevet

For min del har det vært skikkelig morsomt å prøve å sjekke tegnene før jeg tar testen. :)

Skrevet

Ok

Skrevet

For min del har det vært skikkelig morsomt å prøve å sjekke tegnene før jeg tar testen. :)

Skikkelig morsomt?

Ehh... Okey...

Skrevet

Skikkelig morsomt?

Ehh... Okey...

Tråden er tiltenkt de som har kjennskap til livmortappen sin, har du ikke det kan du jo bare la vær å svare.

Skrevet

Skikkelig morsomt?

Ehh... Okey...

Ja, det er faktisk ekstra gøy å teste, etter man har prøvd og ønsket å bli gravid, hvis man synes kroppen tydelig har fortalt om graviditeten på forhånd. Mulig du ikke forstår det, men for en prøver blir det annerledes. Graviditetstest er en fin, moderne luksus som vi er heldige å ha. Å lytte til kroppen sin er noe man til alle tider har gjort, og som jeg synes er utrolig fascinerende. Eller morsomt. Du må gjerne synes at jeg er rar av den grunn. :)

Skrevet

Vanligvis pleier den å være hard, snurpet sammen og peker bakover. Uner EL er den åpen, myk og flat og peker fremover. Slik er den under mensen også. Da jeg var gravid så var den hard, snurpet sammen og pekte bakover.

Tappetafsing er overhodet ikke desperat, det er faktisk en ganske grei måte å bruke for å følge med på syklusene sine. Jeg snakket med legen min om dette og fremstilte saken for ham som litt flau. Han syntes det bare var fascinerende at jeg i det hele tatt nådde den med fingeren, men mente og det var en grei måte å bruke.

Men en ting jeg sørger for å alltid gjøre er å vaske hendene mine først.

Skrevet

Jeg har aldri klart å kjenne forskjell på tappen min bortsett fra hvordan den ligger, om den er langt inne eller lengre ut. Har kjent etter flere ganger i syklusen og som nygravid, ingen forskjell.

Anonymous poster hash: 6cc14...609

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...