Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #1 Skrevet 6. oktober 2013 Er det noen her inne som spiser 'supermat' og som kan gi noen gode tips til en nybegynner? Vil bytte ut det vanlige brødet (med hvetemel) med noe sunnere. Pålegg også. Og alternativ til sunnere middager. Jeg tror nemlig vi får i oss for mye sukker, hvetemel og pasta og ris. Hva for noe sunt og godt kan jeg ha som tilbehør til f.eks. torsk...? Og om vi skal kose oss med pizza, hvordan kan jeg lage bunnen sunnere? Anonymous poster hash: 05f7e...0fa
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #2 Skrevet 6. oktober 2013 Supermat?? Hva mener du med det? Det er jo type spirulina og slikt... Brød baker du med grovere mel.. Tilbehør til middag: grønnsaker/salat Torsk f eks: Torskefilet skjæres opp i passe strimler, rulles i egg og kavring og stekes. Serveres med fullkornsris og masse grønnsaker. Anonymous poster hash: 73e65...4e3
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Lapskaus er sunt og godt! Pleier å kjøpe lapskausblanding i frysedisken, kålrot, løk og svinestrimler eller kyllingfilet som jeg skjærer opp. Namnam!Jeg har kuttet ut brød fullstendig, og spiser heller youhurt blandet nøtter eller en sunn frokostblanding som frokost og mellommåltider. Fullkornspasta og villris er mye sunnere enn de ''vanlige'' ris og pastaene. Anonymous poster hash: f70a4...808
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Grønnsaker og slikt er ikke akkurat det jeg tenkte på når jeg sier supermat. Supermat er mat som inneholder høye nivåer vitaminer og antioksidanter, som f.eks. hvetegress, gojibær og quinoa. Er det noen som har oppskrift på et supersunt brød uten hvetemel? Og som vet hvor man får kjøpt quinoa man kan koke og bruke istedenfor f.eks. couscous og ris? Anonymous poster hash: 05f7e...0fa
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Helsekosten eller Helios. Anonymous poster hash: 2a599...733
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Min oppskrift på enkelt grov brød.. 1 liter væske (Pleier bruke surmelk og vann 50-50) litt olje 2,5 liter Div. grov mel , Tar 5 dl av disse med hvetemel for at brødet ikke skal gå helt i oppløsning litt salt en pk gjær Pålegg her er mye grønt, evt hvitt kjøttpålegg, egg og ost (ikke det sunneste det da) Middager- vanlig kost med mye grønnsaker og ikke mye potet, ris, pasta (alltid fullkornsprodukter) Og ren kjøtt, fisk, pizza lager du bare som vanlig med grovere mel, hjemmelaget topping (ikke ferdig poser) Unngå halvfabrikat Snop og brus hører her til helga. Anonymous poster hash: d1880...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå