Gå til innhold

Hode / seteleie og bevegelser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor var usikker på forrige kontroll (uke 31) om hun kjente hodet oppe eller nede på magen. Det var en hard kul på begge sider, så vanskelig å si om barnet ligger i hode eller seteleie. Jeg kjenner i alle fall en hard kul oppe, under ribbeinet, men aner ikke om det er hode eller en spiss rumpe. Den kulen beveger seg mye, kjenner også mindre bevegelser (hånd, fot?) oppe under ribbeinet. 

Kan dere som vet hvilket leie barnet har / hatt, fortelle litt om hvordan bevegelsene var? 

På forhånd takk :)

Anonymous poster hash: 40cd8...067
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde barn i seteleie kjente jeg lite til spark og slag. Men var derimot veldig plaget av at han trykte hode oppi ribbeina på meg. Jeg følte at jeg ikke var lang nok i magen så satt mye på skakke for å prøve å strekke ut å mage mer plass på den siden hode trykte. Jordmor på føden sa det var typisk for seteleie. 

Anonymous poster hash: 5e5b9...95d
Skrevet

Dumt spm, men hvordan klarer dere å vite hva som er hånd, fot og hode? Jeg kjenner bare masse bevegelser her og der men klarer absolutt ikke å se for meg hva det er jeg kjenner :D hi

Anonymous poster hash: 40cd8...067
Skrevet

Min ligger i hodeleie. Jeg har en stor kul i midten oppe (rumpa...), og kjenner spark og bevegelser oppe til høyre. Dette er visstnok den vanligste stillingen. Jeg kjenner også lettere og mindre bevegelser nederst i magen, til tider kjennes det ut som om han prøver å grave seg ut, hehe... ;-)

Skrevet

Beina er sterkere enn armene, så beina sparker og beveger seg kraftigere enn armene. Min baby har ligget med hodet nede i minst 10 uker (jeg er 38 uker). Og jeg har hele tiden merket veldig forskjell på styrken i bevegelsene.

Anonymous poster hash: 4e04e...97d
Skrevet

Første la seg ned ganske tidlig, og da var sparkene på siden av magen, litt høyt opp. Han sparket ofte i morkaken, så da merket jeg ikke alle spark. Ellers så vridde han seg fra siden til side, og det merket jeg med at ryggen eller noe gled frem og tilbake..

Andremann lå i sete og tverrleie frem til uke 39.. Han sparket liksom nedover i siden og det stakk i siden når han bevegde seg. Følte ofte at hodet stanget i toppen.. En dag strakk han seg (tror jeg) for da var magen en lang strekk, og det sto store klumper ut på hver side.. Det var vondt.. :s

Anonymous poster hash: baa2c...d68
Skrevet

Hodet ned, rygg på h side. Slag eller spark over hele venstre side, som regel nokså midt på

Anonymous poster hash: a8a5f...c6a
Skrevet

Jeg kjenner en "kul" like under ribbeina på høyre side, masse dytting litt til venstre for navelen og spark/slag helt nederst i magen på venstre side. Ryggen kjenner jeg på høyre side. Legen mener han kan kjenne noe ovalt ved skambeinet og tror det er hodet, men har også påpekt at han ikke har røntgensyn (!) jeg er snart 38 uker på vei og håper legen har rett. Babyen lå lenge i tverrleie med hodet mot høyre. Har ingen mulighet til å gå til jordmor istedenfor lege.

Anonymous poster hash: 60da0...1bc

Skrevet

Jeg kjente leie når barna hikket. Kunne da kjenne forskjell på hikke oppe under ribbena og nede i bekkenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...