Gå til innhold

Er det virkelig så krise??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å overtale mannen til å flytte til neste år så jeg får meg en utdanning, men da må barna bytte skole... Han snakker som om det er skikkelig ødeleggende for ungene og at jeg er helt grusom som i det hele tatt vurderer det! Da skulle vi flytte tilbake etterpå, og selvfølgelig holde kontakten (jeg er venner med mødrene til vennene til barna, så det blir ikke noe problem!)

Sånn det er nå får ikke jeg jobb, går ikke an å pendle for da må vi ha en til bil og nærmeste alternative arbeidsplasser er 1 times biltur unna og med reiseutgifter og styr med å rekke å hente unger i bhg kommer ikke det til å lønne seg... Og vi får ikke kjøpt hus (er det noe bedre for barna å måtte vokse opp i diverse rønner? Har flyttet rundt her på stedet, men må alltid flytte etter kort tid for enten skal de selge, skru opp prisen, pusse opp, bo der selv osv)

Anonymous poster hash: e6d0a...ba2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt! Utdanning er gull verdt. Det burde mannen din også skjønne.

Anonymous poster hash: 1c83c...6bd
Skrevet

Tror det er mindre krise for barna å flytte enn å måtte leve med en mor som er misfornøyd fordi faren "nekter" henne utdanning....

Ideelt sett så burde man kanskje ikke flytte, men det er jo veldig mange som gjør det og som det går veldig bra med :)

Om det går bra tror jeg er veldig avhengig av hvordan foreldrene takler det. Så om mannen snakker negativt om det så vil trolig barna også få et negativt forhold til det.

Men mener mannen din seriøst at det er bedre at dere lar være å flytte, når konsekvensen av det valget er at du ikke får jobb, at dere ikke får kjøpt dere bolig, at hvis du får jobb så blir det en jobb du må pendle langt for og kanskje til og med en jobb du ikke trives i? Tror mannen seriøst at du vil bli lykkelig på den måten?

Jeg tror jeg ville lagt frem alle positive sider ved å flytte: du får utdanning, dere får bedre råd på sikt, det blir lettere for deg å få jobb, du vil trolig slippe å pendel, dere kan trolig kjøpe dere bolig etter hvert. Du vil være mer fornøyd fordi du får tatt en utdannelse, noe som tydeligvis er viktig for deg.

Så lenge dere kan holde kontakten med de andre barna så vil det jo ikke være noen krise.

Har mannen selv utdannelse?

Anonymous poster hash: 58f8b...01c
Skrevet

Hva slags utdanning er det du ønsker da?

Finnes jo nesten ikke en utdanning det ikke går an å ta nettbasert i dag, kanskje med noen samlinger i året på nærmeste høyskole.

Jeg ville ikke flyttet med ungene, jeg ville studert hjemmefra. Bor litt i utkantstrøk selv og kjenner flere som har gjort det, alt fra agronomutdanning til allmennlærer.

Anonymous poster hash: 1c44b...7a9
Skrevet

Jeg ville ALDRI flyttet når barna har begynt på skole. De knytter bånd, og jeg får så vondt av små som må bytte skole... Nei, har man ikke fått orden på livet før ungen er 6-7 år, så må man gjøre det på den tungvinne måten, barna fortjener å bli der de har bundet seg. Selv om det betyr større økonomiske utgifter. Barna kommer først.

Anonymous poster hash: 62256...bf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...