Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Har gått opp 20 kg det siste året, graviditet ++ han vil ikke ha sex med meg og mener jeg bør trene. Jeg prøver å trene litt og spise sunnere, men er vanskelig og jeg er utrolig lei meg nå Anonymous poster hash: 82ac5...c70
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #2 Skrevet 5. oktober 2013 Prøve å tvinge deg selv til å unngå alt med sukker og mel? Og prøve å tvinge deg selv til å spise sunt? Og gå en time hver dag? Anonymous poster hash: 1b2ce...104
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 Du har lagt på deg 20 kg og har sikkert blitt tjukk, så det er vel sannheten. Poenget er hvordan mannen din "takler" det. Jeg har også lagt på meg 20 kg de siste årene pga graviditet osv, men mannen min er like glad i meg likevel, og sier at jeg er fin uansett. "Det skal synes at man har båret og født to barn", sier han - med andre ord er han både ærlig om hvor forandret kroppen min er samt forståelsesfull. Sånn burde det være, synes jeg, men det er jo ikke alle menn som helt skjønner greia. Klart man burde trene og spise sunt uansett, men de færreste får sin gamle kropp tilbake. Anonymous poster hash: 77400...820
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #4 Skrevet 5. oktober 2013 Uff, trist at du har det slik. Forstår veldig godt at du er lei deg, det er ikke rart når man får beskjed om at mannen ikke vil ha sex med deg pga overvekt. Man kan jo på mange måter si at det er ufølsomt av ham å si noe sånt, men samtidig så må jeg dessverre si at jeg kan forstå ham litt. 20 kg opp er fryktelig mye. For meg hadde det også fått betydning for om jeg klarte å tenne på mannen min, dersom han ble veldig overvektig. Synd, men det er dessverre sant. Jeg er ganske sikker på at det er gjensidig fra hans side også, at stor overvekt er en "dealbreaker" for oss begge to. Vi vil jo uansett elske hverandre, men tenning henger ikke nødvendigvis sammen med følelser. Så lenge han ikke har sagt det på en frekk og ufølsom måte, så syns jeg du skal tenke på at han tross alt er ærlig om noe som er veldig vanskelig, også for ham antagelig. Kanskje du klarer å snu det om til inspirasjon for å gå ned i vekt. Det vil antagelig hjelpe på hans tiltrekking bare ved at han ser at du jobber med saken. Ingen forventer at 20 kg skal være borte i morgen. Igjen, jeg forstår at det var en vanskelig beskjed, og du har virkelig lov til å være lei deg nå, men prøv å snu på det etter at det har fått sunket litt inn. Med litt innsats, så kan du kvitte deg med kiloene igjen. Anonymous poster hash: d9266...1a8
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 Hvis du har fått et barn så burde du ihvertfall kunne komme deg ut å røre deg litt? trilleturer er jo topp mosjon! start forsiktig og øk tempoet på turene etterhvert. Men gjør det for din egen skyld, ikke bare for mannen! Hvis du virkelig vil ned i vekt så anbefaler jeg vektklubb.no. Anonymous poster hash: 831b7...9ef
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #6 Skrevet 5. oktober 2013 Du har lagt på deg 20 kg og har sikkert blitt tjukk, så det er vel sannheten. Poenget er hvordan mannen din "takler" det. Jeg har også lagt på meg 20 kg de siste årene pga graviditet osv, men mannen min er like glad i meg likevel, og sier at jeg er fin uansett. "Det skal synes at man har båret og født to barn", sier han - med andre ord er han både ærlig om hvor forandret kroppen min er samt forståelsesfull. Sånn burde det være, synes jeg, men det er jo ikke alle menn som helt skjønner greia. Klart man burde trene og spise sunt uansett, men de færreste får sin gamle kropp tilbake. Anonymous poster hash: 77400...820 Viser til to andre tråder her i kveld med motsatt vinkling, at kona mener mannen er blitt for stor. Det er flott at mannen synes du er flott og tiltrekkende fremdeles Men det er ikke alle som tenner på store eller veldig tynne personer. Noen tenner på alle, noen har preferanser. Tenning er ikke nødvendigvis noe man styrer så veldig når det kommer til det med vekt. Ikke populært å si det, men det er en sannhet. HI - hvordan trives du selv med de 20 ekstra kiloene? Det er viktigere enn hva mannen din mener. Hva mente du om de ekstra kiloene før mannen sa dette til deg? Du kan jo fortelle mannen din at det varierer veldig ift hvor mye man legger på seg i svangerskapet. Det virker som om du også har hatt andre belastninger siste året som har påvirket vekten din. Hvis det er slik at du ikke føler deg vel med å ha gått opp 20 kg, og mannen har sagt det han har sagt, så kan du jo be ham om hjelp. Si at skal du ha overskudd til å trene mer så må han f.eks. ta mer av belastning hjemme slik at du får trent. Kanskje kan du også begynne på enkel yoga i tillegg, veldig bra for å stresse ned. Hvis du har råd kan du jo også ta en del timer med personlig trener, eller du kan ta opp igjen en tidligere interesse. Som en over nevner, sukker og raske karbohydrater (mel, pasta, ris, poteter, mais, frukt) påvirker vekten mye (!) så det kan være en ide å kikke på lavkarbo. Da får du mer stabilt blodsukker og vil ha mer overskudd. Stabilt blodsukker gjør at kroppen stresser mindre og ikke går inn i "lagre-fett-modus". Anonymous poster hash: 554a4...e07
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #7 Skrevet 5. oktober 2013 Vell, jeg skjønner ham litt jeg. Jeg tenner IKKE på tykke menn, så jeg vet ikke om jeg hadde tennt seksuelt på mannen min sånn rent fysisk om han la på seg så mye. Altså, jeg elsker ham og hadde nok tennt på ham sånn sett og hadde villet ha sex med ham for nærhetens skyld, men jeg vet ikke om jeg akkurat hadde blitt sprengkåt av bare å se på ham når han var så stor. Krasst, men sannheten. Sjøl har jeg også gått opp endel i siste graviditet, men jobber for å gå ned igjen, for det er ikke et sted jeg vil være hverken for meg selv eller mannen. Har nå gått ned halvparten og er på vei videre ned. Jeg vil jo både være sunn, føle meg fin og at mannen skal synes jeg er fin. Anonymous poster hash: 22ac7...871
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #8 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg vil bare si at jeg ville elsket og tent på mannen min uansett hvor mye han la på seg, tror jeg. Men om han hadde tatt av 10 kg ville jeg hatt store problemer! Jeg kan bare ikke tenne på skranglete menn, sånn er det bare, så jeg kan jo til en viss grad forstå problemstillingen.. Anonymous poster hash: 85336...a19
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #9 Skrevet 5. oktober 2013 Det er jo sant? Anonymous poster hash: 1fd20...509
Love my kidz Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Anbefaler shapeup-appen, der ser du hvor mye du trenger å spise for å nå målet ditt. Gjør et helhjertet forsøk, så du ikke blir fetere og fetere. Er nemlig lett å trøstespise når man føler alt er i mot seg. Jeg lot det gå for langt selv og endte opp som sykelig overvektig. Nå er det borte og har et enormt mye bedre liv. Mannen din er ikke den mest forståelsesfulle akkurat, men dtit i ham, gjør drt for din egen del. Masse lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg vet hvertfall en ting, klarer jeg å gå ned 25 kg, skal jeg skille meg så kan han bare ha det så godt Anonymous poster hash: 82ac5...c70
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Anbefaler shapeup-appen, der ser du hvor mye du trenger å spise for å nå målet ditt. Gjør et helhjertet forsøk, så du ikke blir fetere og fetere. Er nemlig lett å trøstespise når man føler alt er i mot seg. Jeg lot det gå for langt selv og endte opp som sykelig overvektig. Nå er det borte og har et enormt mye bedre liv. Mannen din er ikke den mest forståelsesfulle akkurat, men dtit i ham, gjør drt for din egen del. Masse lykke til Hvor mye har du gått ned og hvor lang tid brukte du? Jeg hadde gått opp 45 kg på grunn av at jeg fikk kronisk sykdom og noe etter to barn. Har gått ned 12 kg så langt, men lang vei å gå enda. Mannen min støtter meg i trening, men vil jeg skal bli sunnere. Anonymous poster hash: 327d8...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå