Gå til innhold

Flyskrekk hos 3,5 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har vært litt småredd før, men ikke mer enn at å holde rundt ham under take off og landing var nok. Og i sommer var vi i Spania og det gikk kjempefint.

Nå er vi på tur igjen og flyturene (må ta to fly) opp hit var et sant mareritt. Han hylte og skreik og ropte at han var redd, skalv og var helt panisk. Helt grusomt både for gutten og foreldrene :( Han sier det er farten som er skummel.

Folk rundt oss sier vi må få noe beroligende til ham, men jeg er veldig ukomfortabel med tanken.

Nå har jeg bestilt togbillett til meg og han + baby, selv om det betyr over et døgn reisetid. Jeg orker ikke tvinge ham ombord på flyet.

Noen som har erfaringer med barn og flyskrekk? Hva hjalp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkar liten... Har ikke noen gode råd, sliter med det selv, så ville bare dytte opp tråden din litt av empati til gutten din.

Så fint at du tar tog til dere finner en løsning. Forhåpentligvis vokser han det av seg. :)

Anonymous poster hash: 08a54...017

Skrevet

Jeg har ingen erfaring, men tenker at det kanskje hjelper han å snakke om dette med fart siden det er det han er redd for. Forklar at på flyplassene har de kjempehøye tårn og der jobber det flygeledere. Flygelederne har store vindu og ser veldig godt at flyet ikke kræsjer med noe som helst. Det er ikke farlig å fly i luften for der er det ingenting man kan kræsje med, og skyene kjører flyet rett gjennom - og om det så skulle dukke opp noe så ringer flygelederen til piloten og sier i fra slik at ingen kræsjer. Eller noe i den dur? :)

Anonymous poster hash: d2972...456
Skrevet

Stakkars!! Føler med ham, jeg har flyskrekk selv, men visste ikke at så små barn kunne ha det:(

Hva med å snakke med en pilot? Det har ofte hjulpet meg. Få se litt rundt i cockpiten og sånt?

Uff, stakkars gutt. Jeg synes du er en veldig, veldig omsorgsfull mor som tar toget hjem, men som samtidig tar tak i problemet. Sønnen din er heldig.

Anonymous poster hash: 0b2d6...53e

Skrevet

Stakkars!! Føler med ham, jeg har flyskrekk selv, men visste ikke at så små barn kunne ha det:(

Hva med å snakke med en pilot? Det har ofte hjulpet meg. Få se litt rundt i cockpiten og sånt?

Uff, stakkars gutt. Jeg synes du er en veldig, veldig omsorgsfull mor som tar toget hjem, men som samtidig tar tak i problemet. Sønnen din er heldig.

Anonymous poster hash: 0b2d6...53e

Tusen takk! Det var veldig fint sagt av deg. Det varmet et bekymret morshjerte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...