Gå til innhold

Hjelp! Medisinsk abort.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gjort det her? Jeg tok Mifegyn på fredag kl 1230.., og fikk beskjed om å ta Cytotec på søndag kl 1300.

Av mange grunner er det umulig for meg, og har nå lest at man skal ta disse 36-48 timer etter inntak av Mifegyn.

Tror dere det går bra om jeg tar cytotec'en kl 0030 inatt? Da har det gått 36 timer.

Legen mente det skulle gå bra, men det sa hun først etter at jeg hadde opplyst om at det står på felleskatalogen at man kan gjøre dette etter 36 timer, så sånn særlig opplyst var hun nok ikke.. :/

Blir veldig takknemlig for svar.

Anonymous poster hash: 53c9e...b88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser jo ut som det går bra. Jeg gjorde det for ikke så lenge siden, men husker det ikke. Var i vhertfall ikke så ille, jeg var bl.a på cafe. Gikk bare ofte på do og skiftet bind

Anonymous poster hash: e1a24...154
Skrevet

Takk for svar, hjalp veldig på etter å ha lest alle skrekkhistorier på nett om synlige fostre, smerter verre enn rier og ufullførte aborter..:(

Noen flere....?

HI

Skrevet

Jeg tok en smertestillende. Dagen etter shoppet jeg hele dagen og var hos frisøren. Som litt vonde mens smerter. Bare ekkelt med alt blodet

Anonymous poster hash: e1a24...154
Skrevet

Nå har jeg gjort dette 4 ganger, 2 ganger på sykehus og 2 ganger hjemme. Tror faktisk jeg kun har fått Cytotek tablettene jeg. Den andre er for å modne/åpne livmorhals er det ikke? I hvert fall funket det greit for meg. En gang med ganske vondt og den andre gangen var det kun en halvtimes tid med sterke menssmerter. En del blødninger, men alt i alt gikk prosessen greit. Lykke til!

Anonymous poster hash: 9ee39...75b

Skrevet

Beklager, men 4ganger????

Jeg er ikke generelt imot abort, har selv hatt en medisinsk abort. Man kan være "uheldig",... Men jeg gjør det jeg kan for at det ikke skjer igjen, for jeg syntes så klart at det var en vond situasjon...

Kipt å være uheldig 4 ganger. Ikke min sak, men kanksje prøve en annen form for beskyttelse enn det du gjør...

Anonymous poster hash: c077b...0e1

Skrevet

Har tatt medisinsk abort 2 ganger selv. 

1. gang (PA) gikk alt greit som det skulle. Begynte å blø kraftig etter 6 timer med store mengder blod + klumper. Og så varte blødningene 1 uke. Smertene var vonde, men ikke så kraftige som rier. 

2. gang (MA) begynte jeg ikke å blø med en gang, så jeg dro til legen for jeg ble redd det ikke kom til å komme ut. De tok en veeeldig kjapp innvendig ul og konstaterte at her var det på vei ut, kom hjem og blødde blod +klumper mye i litt over en uke. Litt vondere enn første gang, men helt overlevbart. 

Du har lov til å ta smertestillende, jeg fikk selv Pinex Major eller noe mot smertene. 

Anonymous poster hash: cbc24...961
Skrevet

Det kan jo være hun har hatt MA, da. Samme fremgangsmåte for å fjerne det som ved abort av levende fostre..

Anonymous poster hash: 21461...756

Skrevet

Nr 6, det er ikke alltid man velger å ta abort selv, men pga f.eks. MA o.l. må man gjennom medisinsk abort.. 

Skrevet

Ok, da beklager jeg... Det viste jeg ikke.

Hilsen #6.

Skrevet

Huff, jeg blir uvell bare av å lese svarene her om disse abortene.. Skulle ikke gått inn på denne tråden merker jeg. Er det virkelig mulig at alle disse abortene er uhell?? Hvordan kan såkalte uhell skje? Bruker dere ikke prevensjon?

Anonymous poster hash: eb953...b58

Skrevet

Huff, jeg blir uvell bare av å lese svarene her om disse abortene.. Skulle ikke gått inn på denne tråden merker jeg. Er det virkelig mulig at alle disse abortene er uhell?? Hvordan kan såkalte uhell skje? Bruker dere ikke prevensjon?

Jo, men prevensjon svikter og når man er såpass ung som 14 år og det har vært snakk om voldtekt i bildet så regner jeg med man kan få lov til å ta abort? 

Og MA er jo embryoet/fosteret allerede dødt/ikke utviklet og da har det ikke noe å si.. 

Skrevet

Jeg kjenner faktisk flere som har måttet gå gjennom en slik abort fordi fosteret har dødd i magen. Bl.a min svigerinne, barnet var i aller høyeste grad planlagt og ønsket, men det døde i magen rundt uke 15 uten at kroppen hennes støtet det ut. Da fikk hun slike abortpiller for at kroppen skulle støte ut det døde fosteret. Ingen hyggelig opplevelse i det hele tatt... Hun mistet barnet sitt i en abort som overhodet ikke var ønsket fra hennes side.

Anonymous poster hash: 7d1eb...bb7

Skrevet

Jeg har tatt det en gang etter en bo,,Syns det var grusomt..La inn cytotek pillene kl 19..gikk 5t med litt verk i magen,så hadde jeg kraftige rier nesten hele natta(smertestillende hjalp ikke så mye) kom bare litt blod men ingen klumper med noe.Så måtte jeg igjennom det en gang til da ikke alt kom ut første gangen.Den siste gangen var det bare som kraftige menssmerter og blødde litt i 1 uke...anbefaler å ikke gå på jobb 1-2 dager etter...Jeg fikk et sammenbrudd på jobb pga hormonene...Begynte å gråte konstant uten å klare å slutte.,,Det tar litt på kroppen...

Anonymous poster hash: a6bf2...a76

Skrevet

Jeg begynte å blø før jeg tok cytotek. Fikk mifegyn en mandag, og blødde det meste på en tirsdag. Glad jeg kunne holde meg hjemme. Tok cytotek dagn etter uten større blødninger. Jeg tror jeg blødde før cytotek da jeg begynte å blø litt to dager før jeg fikk beskjed om MA og fikk mifegyn. Tenker kroppen hadde ordnet opp selv uansett i mitt tilfelle.

Lykke til.

Anonymous poster hash: d2ca5...0ce

Skrevet

TAkk for svar:)

Jeg får pinex major, tramadol og voltaren.. Har bare tatt en pinex som forebyggende i natt. Hadde endel vondt de to første timene, men så sovnet jeg. Blør lite, så skal ta to Cytotec til nå. Orker ikke mer smertestillende, det er bank i bordet, kun som menssmerter nå.

HI

Skrevet

Anonym bruker, on 05 Oct 2013 - 22:30, said:

Jeg er ikke generelt imot abort, har selv hatt en medisinsk abort. Man kan være "uheldig",... Men jeg gjør det jeg kan for at det ikke skjer igjen, for jeg syntes så klart at det var en vond situasjon...

Kipt å være uheldig 4 ganger. Ikke min sak, men kanksje prøve en annen form for beskyttelse enn det du gjør...

Anonym bruker, on 05 Oct 2013 - 22:30, said:

Skjønner at innlegget mitt kan misforståes, men vil informere at dette er alle MA'er. (Dvs embryo/foster døde selv, og Cytotec ble gitt for å støte det ut.) Alle graviditetene var planlagte og ønsket! Ble litt glad for å se at dere er flere som hintet om at dette kunne være en årsak. Man blir litt vant til å at alle vil "ta" deg inne på et slikt forum når en ting kan misforståes.

Hilsen #5

Anonymous poster hash: 9ee39...75b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...