to små prinsesser Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Har ei snuppe som ikke er så god til å sove på dagen. Hun sovner raskt når hun legges, men våkner etter ca 45min og trenger og vugges videre i opp til 15min for å sove en god lang dupp. Gruer for hvordan dette skal bli hvis hun ikke blir flinkere før barnehagestart. Noen med erfaring?
Appelsinpiken Skrevet 5. oktober 2013 #2 Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Ordner seg selv som regel min måtte trilles eller ammes i søvn ved barnehagestart. Så der trillet/vugget de henne i starten. Nå legges hun greit når de ser hun blir trøtt og hun sover 1,5 til 3 timer hver dag vi har også slitt en del tidligere med å få hun til å sove nok. Endret 5. oktober 2013 av Appelsinpiken
to små prinsesser Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2013 Ordner seg selv som regel min måtte trilles eller ammes i søvn ved barnehagestart. Så der trillet/vugget de henne i starten. Nå legges hun greit når de ser hun blir trøtt og hun sover 1,5 til 3 timer hver dag vi har også slitt en del tidligere med å få hun til å sove nok. Hvor gammel var ditt barn ved barnehagestart? Snuppa mi blir 14mnd ved barnehagestart så jeg lever i håpet om at hun skal bli flinkere til å sove på egenhånd. Hun kan se pling våken ut for den som ikke kjenner henne, men vi som kjenner henne vet og ser at hun behøver mer enn de 30-45min hun vanligvis våkner etter.
to små prinsesser Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2013 Mi si var 11 mnder. Ok. Da er det vel kanskje håp da. Hehe...
Lisse_01 Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Min nevø var et mareritt å få til å sove på dagtid. Han begynte da han var 12 mnd. Men gikk kjempe bra. De tilpasser seg
to små prinsesser Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2013 Min nevø var et mareritt å få til å sove på dagtid. Han begynte da han var 12 mnd. Men gikk kjempe bra. De tilpasser seg Ja, de gjør nok det. Bare gruer for den tilpassingsperioden.
Ludviksmamma Skrevet 9. oktober 2013 #8 Skrevet 9. oktober 2013 Min lille sjarmør kunne sove 1 time i vogna, om denne var i bevegelse, eller han kunne sove 3 timer i senga si, sånn midt på dagen. Starten i bhg var tøff, men det tok ikke mer enn en mnd, så hadde han funnet seg i at i bhg sover jeg i stillestående vogn, og sover lenge... Endringer er alltid tøffe, men det går seg til.
to små prinsesser Skrevet 9. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 9. oktober 2013 Min lille sjarmør kunne sove 1 time i vogna, om denne var i bevegelse, eller han kunne sove 3 timer i senga si, sånn midt på dagen. Starten i bhg var tøff, men det tok ikke mer enn en mnd, så hadde han funnet seg i at i bhg sover jeg i stillestående vogn, og sover lenge... Endringer er alltid tøffe, men det går seg til. Huff da, en mnd hørtes lenge ut.
☆☆☆ Skrevet 9. oktober 2013 #10 Skrevet 9. oktober 2013 Det eg har hørt søv ungar i bhg nesten uansett. I vår bhg ligg ungane inne i sprinkelsenger. Korleis dei får lagt 5-6 ungar samtidig på kvart soverom er ei gåte for meg, men dei har gjort det i årevis utan problemer. I bhg der ein kollega av meg hadde barn la dei ungane på madrasser på golvet, det også var uproblematisk.
.Lillemy. Skrevet 9. oktober 2013 #11 Skrevet 9. oktober 2013 Eldstemann var vant ti å ha det stille og mørkt når han skulle sove på dagtid, sov kun i seng på mørkt rom hjemme. sov kun 40-45 min hvis han ble lagt i vogn. Når han begynte i barnehagen, skulle han sove ute i vogn, overgangen gikk kjempe fint, han sov bra fra første dag :-) De blir mye mer sliten i bhg også, så de fleste sover mye bedre uansett.
to små prinsesser Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #12 Skrevet 10. oktober 2013 Eldstemann var vant ti å ha det stille og mørkt når han skulle sove på dagtid, sov kun i seng på mørkt rom hjemme. sov kun 40-45 min hvis han ble lagt i vogn. Når han begynte i barnehagen, skulle han sove ute i vogn, overgangen gikk kjempe fint, han sov bra fra første dag :-) De blir mye mer sliten i bhg også, så de fleste sover mye bedre uansett. Jeg håper det. Jeg forstår jo at hun vil venne seg til støyen, men jeg må si jeg gruer meg til den overgangsfasen hvor hun kommer hjem og er kjempe sliten fordi hun ikke har sovet så mye som hun burde.
Lilla-Turkis Skrevet 12. oktober 2013 #13 Skrevet 12. oktober 2013 Min sov ingenting første dag i barnehagen (som forventet) fra 2.dag sov han og etter 1 uke sov han bedre enn han hadde sovet noen gang. Har alltid bare vært en powernap unge og er nå 19mnd men sover like lenge i barnehagen som han sist gjorde hjemme når han var 5 uker gammel tror jeg:) Så regner med det ordner seg for deg også Er ofte annerledes når andre enn mamma og pappa skal ordne. Sånn som her har vi startet dagen rundt kl.5 siden midten av juni nå og forrige helg var han en natt over hos besteforeldre. Da våknet han først kl. 6 , noe som i seg selv var overraskende å høre. også tror du ikke han bare sloknet igjen etter 5min og sov til 7.30!!!! Hva skjedde?!? Resten av uka hjemme har vært 5-5.30 igjen:)
to små prinsesser Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #14 Skrevet 12. oktober 2013 Min sov ingenting første dag i barnehagen (som forventet) fra 2.dag sov han og etter 1 uke sov han bedre enn han hadde sovet noen gang. Har alltid bare vært en powernap unge og er nå 19mnd men sover like lenge i barnehagen som han sist gjorde hjemme når han var 5 uker gammel tror jeg:) Så regner med det ordner seg for deg også Er ofte annerledes når andre enn mamma og pappa skal ordne. Sånn som her har vi startet dagen rundt kl.5 siden midten av juni nå og forrige helg var han en natt over hos besteforeldre. Da våknet han først kl. 6 , noe som i seg selv var overraskende å høre. også tror du ikke han bare sloknet igjen etter 5min og sov til 7.30!!!! Hva skjedde?!? Resten av uka hjemme har vært 5-5.30 igjen:) Takk for svar! Jeg regner jo med det ordner seg, men jeg håper denne innkjøringsperioden blir VELDIG kort. Hun kan sove lenge hjemme også, men det er kun hvis hun blir vugget litt(alt mellom 5-15min) etter at hun har sovet ca 45min. Da tenker jeg at hvor lenge orker bhg-ansatte å yte denne servicen? Regner med de gjør det den første tiden, men hvem gir seg først?
Lilla-Turkis Skrevet 12. oktober 2013 #15 Skrevet 12. oktober 2013 Min sov ingenting første dag i barnehagen (som forventet) fra 2.dag sov han og etter 1 uke sov han bedre enn han hadde sovet noen gang. Har alltid bare vært en powernap unge og er nå 19mnd men sover like lenge i barnehagen som han sist gjorde hjemme når han var 5 uker gammel tror jeg:) Så regner med det ordner seg for deg også Er ofte annerledes når andre enn mamma og pappa skal ordne. Sånn som her har vi startet dagen rundt kl.5 siden midten av juni nå og forrige helg var han en natt over hos besteforeldre. Da våknet han først kl. 6 , noe som i seg selv var overraskende å høre. også tror du ikke han bare sloknet igjen etter 5min og sov til 7.30!!!! Hva skjedde?!? Resten av uka hjemme har vært 5-5.30 igjen:) Takk for svar! Jeg regner jo med det ordner seg, men jeg håper denne innkjøringsperioden blir VELDIG kort. Hun kan sove lenge hjemme også, men det er kun hvis hun blir vugget litt(alt mellom 5-15min) etter at hun har sovet ca 45min. Da tenker jeg at hvor lenge orker bhg-ansatte å yte denne servicen? Regner med de gjør det den første tiden, men hvem gir seg først? Min sønn måtte også alltid vugges etter 25-30min søvn for å klare å sove opp mot en time. I barnehagen måtte de gjøre det en dag etter hva jeg har fått beskjed om. Sover nå 2 1/2 time ca i barnehagen nå uten å røres. Sovner/lukker øynene ofte mens de tar på han selen og pakker teppe rundt han sier de:) Hjemme i helgene nå så kan han sove 1-2timer hvis han blir satt rolig i vognen et eller annet sted (litt sånn som i barnehagen, med litt summende bakgrunnsstøy).
to små prinsesser Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #16 Skrevet 13. oktober 2013 Min sov ingenting første dag i barnehagen (som forventet) fra 2.dag sov han og etter 1 uke sov han bedre enn han hadde sovet noen gang. Har alltid bare vært en powernap unge og er nå 19mnd men sover like lenge i barnehagen som han sist gjorde hjemme når han var 5 uker gammel tror jeg:) Så regner med det ordner seg for deg også Er ofte annerledes når andre enn mamma og pappa skal ordne. Sånn som her har vi startet dagen rundt kl.5 siden midten av juni nå og forrige helg var han en natt over hos besteforeldre. Da våknet han først kl. 6 , noe som i seg selv var overraskende å høre. også tror du ikke han bare sloknet igjen etter 5min og sov til 7.30!!!! Hva skjedde?!? Resten av uka hjemme har vært 5-5.30 igjen:) Takk for svar! Jeg regner jo med det ordner seg, men jeg håper denne innkjøringsperioden blir VELDIG kort. Hun kan sove lenge hjemme også, men det er kun hvis hun blir vugget litt(alt mellom 5-15min) etter at hun har sovet ca 45min. Da tenker jeg at hvor lenge orker bhg-ansatte å yte denne servicen? Regner med de gjør det den første tiden, men hvem gir seg først? Min sønn måtte også alltid vugges etter 25-30min søvn for å klare å sove opp mot en time. I barnehagen måtte de gjøre det en dag etter hva jeg har fått beskjed om. Sover nå 2 1/2 time ca i barnehagen nå uten å røres. Sovner/lukker øynene ofte mens de tar på han selen og pakker teppe rundt han sier de:) Hjemme i helgene nå så kan han sove 1-2timer hvis han blir satt rolig i vognen et eller annet sted (litt sånn som i barnehagen, med litt summende bakgrunnsstøy). Høres veldig greit ut. Håper det blir så greit til oss også. Må vel bare vente å se...
Aggimor Skrevet 25. oktober 2013 #17 Skrevet 25. oktober 2013 Min sov kun 30 minutter per lur før barnehagestart. Nå, etter noen få uker sover hun 2 timer++ i barnehagen. Det ordner seg som regel av seg selv!
to små prinsesser Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter #18 Skrevet 25. oktober 2013 Min sov kun 30 minutter per lur før barnehagestart. Nå, etter noen få uker sover hun 2 timer++ i barnehagen. Det ordner seg som regel av seg selv! Takk! Jeg håper det...
Mamma_til_2 Skrevet 27. oktober 2013 #19 Skrevet 27. oktober 2013 Vet ikke om hun er begynt i bhg enda men svarer fordi mi jente sov bare i sengen sin på dagtid, det måtte være mørkt og stilt (helt til hun sovnet) så når hun begynte i bhg sov hun i vognen sin ute sammen med alle barna runt seg hun sover opptil 2 timer!! hun sover aldri i vognen ellers, forstår ikke hvordan de får det til Når de er på tur i marka (hele dagen) sover hun inni gapahuken med pledd under og over seg Det er noe spes med soving i bhg
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2013 #20 Skrevet 27. oktober 2013 Det går seg til. De blir slitne på en helt annen måte i barnehagen, og alle barna som fortsatt sover dupp virker til å sove godt der midt på dagen. Synes ikke du skal bekymre deg for tidlig, barn oppfører seg annerledes i barnehagen enn hjemme :-) Anonymous poster hash: e1cba...f19
to små prinsesser Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter #21 Skrevet 27. oktober 2013 Det går seg til. De blir slitne på en helt annen måte i barnehagen, og alle barna som fortsatt sover dupp virker til å sove godt der midt på dagen. Synes ikke du skal bekymre deg for tidlig, barn oppfører seg annerledes i barnehagen enn hjemme :-) Anonymous poster hash: e1cba...f19 Håper du har rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå