Gå til innhold

Hjelp, blir antagelig satt igang uke 34/35

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da blir jo babyen litt prematur, men hvor mye "prematur" vil hun være da? Trenger hun klær for premature eller vil hun passe i vanlige nyfødt klær? Noen som har født i uke 34-35?

Anonymous poster hash: 753dc...6b7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor blir du satt I gang så tidlig? Svangerskapsforgiftning? Vil kanskje tro hun trenger prematrurklær I begynnelsen hvis hun blir tatt så tidlig. men det er bare gjetning I fra min side da jeg har født til terminen med min.

Skrevet

Hvor stor er hun da, størrelsen kan være ganske forskjellig på den tiden. Et barn som ville veid 3 kg til termin vil jo være temmelig lite, men et barn som ville veid 4,5 kg til termin blir noe helt annet.

Søsteren min fødte et barn på 2900g og 48 cm omtrent på den tiden, og da gikk det fint med str 50 selv om det var litt stort. Barnet slet litt med ammingen og fikk mat med sonde den helt første tiden, og måtte ligge i kuvøse pga gulsott, men ellers gitt det veldig fint.

Anonymous poster hash: e81a1...8bb
Skrevet

Jeg har heller ikke født prematurt, men min sønn som ble født 38+2 brukte str 50 noen uker, så vil tro du trenger noe klær i prematurstørrelser ja. :) han veide forresten 3300 g og var 50 cm

Anonymous poster hash: 5d1cd...151

Skrevet

Kan jo kjøpe noen sett med prematurklær som du kan ha på sjukehuset, og så heller få noen andre til å dra å handle mer mens du er på sjukehuset hvis du ser at du trenger mer :)

Skrevet

Jeg ville kjøpt en del prematur klær. Lille frøkna her er født i uke 37 og det er mye som er ganske stort til henne . Selv om hun nå veier 3 kilo.

Skrevet

Barnet må ligge i kuvøse i mange uker når det blir forløst så prematurt. Str på klær et det jeg ville bekymret meg minst for. Sykehuset har klær for premature babyer;)

Anonymous poster hash: ea2f6...e97

Skrevet

Barnet må ligge i kuvøse i mange uker når det blir forløst så prematurt. Str på klær et det jeg ville bekymret meg minst for. Sykehuset har klær for premature babyer;)

Det er jo ikke helt sant da.

Kjenner en gutt som ble født i uke 32 og han lå en uke i kuvøse. Trengte litt pustehjelp første døgnet, og fikk mat med sonde en stund, men det var ikke lenge han lå i kuvøse...

Om ungen til HI blir forløst i uke 35 er det bare fem uker før termin, det er ikke sikkert barnet trenger ligge noe særlig i kuvøse i det hele tatt. Kanskje bare litt pga varmen og lyset (er vanlig at for tidlig fødte har gulsott).

Anonymous poster hash: e81a1...8bb

Skrevet

Jeg fødte i uke 31 og ble sendt hjem i uke 36. Da vi dro hjem veide min ca 2,6 kg og brukte stort sett str 50, men i ukene før det brukte han str 44. Anbefaler polarn sitt prematurtøy! Det passet en stund når han begynte å vokse til også;)

Min lå også bare i kuvøse i én uke, forresten. Tviler på at din trenger det i uke 34/35.

(Jeg har forresten en venninne som fødte i uke 34. Hun trengte ikke være på nyfødt intensiv engang. Lå 5-6 dager på barsel og så dro de hjem).

Lykke til ;)

Skrevet

Kusinen min fødte i i uke 32+1, og de dro hjem etter en uke..babyen var liten, men frisk og klar for livet ;)

Skrevet

Jeg fikk gutten min i uke 36, han var 45 cm lang og brukte 45 i prematurklær.
Fikk jenta mi i uke 34, hun var 48 lang, brukte strl 45 hun også.

Skrevet

Det kommer helt an på barnet, og grunnen til at det er prematurt. Jeg fødte i uke 32 og jenta trengte litt pustehjelp de første tolv timene, ikke noe kuvøse. Vi hadde ikke kjøpt inn noe klær i prematurstørrelse, siden det kom litt brått. Det vi brukte de første ukene var tre ullbodyer og tre ullstrømpebukser. Disse vasket vi for hånd, og tørket. Det gikk helt fint, og det tok ikke mange ukene før hun kunne bruke størrelse 50. Hun var forresten 44 cm og 2kg.

Anonymous poster hash: 1724d...4e0
Skrevet

Fikk sønnen i uke 36, han var 1900 gram.

Lå ikke i kuvøse.

Anonymous poster hash: 27a8c...ed8

Skrevet

Det var da en voldsom overdrivelse. Jeg ble igangsatt i uke 35, og ut kom ei frisk og fin jente (om enn litt undervektig med sine 2430g), som ikke lå et eneste minutt i noen kuvøse. Hun fikk gulsott og lå i lys, men hadde det ellers fint. 

Vi hadde ikke noe prematurklær til henne, men brukte str 50 en god stund, og i starten måtte det brettes opp.

Skrevet

Ville kjøpt prematurklær ja. Jeg fikk 2 uker før termin.jenta var 3000gr, spinkel og 48 cm. Svømte i str 50.:P..

Skrevet

Det var da veldig.... jeg fødte en jente i uke 34, lå ikke i kuvøse. 1900 gr og 43 cm.

Fødte en jente til i uke 35, lå heller ikke i kuvøse. 2 kg og 43 cm.

Hun siste brukte str 44, men sykehuset har gjerne prematur klær :)

De er ganske dyre.. men lindex har litt som ikke er så dyrt :)

Anonymous poster hash: e0947...3ff

Skrevet

Vanskelig å svare utifra detcdu skriver. Min kusine fødte i uke 34. Barnet var dysmatur-prematurt og fødselsvekten var 1400g. Ungen var på strl med en halvlitersflaske. Hun brukte dukkeklær som var for store de også. Lå mange uker i kuvøse, og fikk ikke komme hjem før en viss vekt var nådd.

Andre er "bare" premature og kan ha en god fødselsvekt.

Så umulig å svare med så lite info. Men klær hadde nok uansett vært min siste bekymring..

Anonymous poster hash: 8e06f...9d5

Gjest novembertretten
Skrevet

Minsten her ble tatt med KS i uke 35. Han veide 2600 og var 46 cm lang. Han trengte ikke noe pustehjelp og lå ikke i kuvøse annet en ett par timer rett etter at han ble født.

Fikk litt gulsot, men etter 2 dager i lyskasse ble han helt fin. Vi reiste fra sykehuset etter 4 dager, men måtte tilbake annenhver dag for å veie han.

Jeg kjøpte ikke noe prematurtøy, trengte det ikke. Str. 50 var jo litt stort men han vokste inn i det i løpet av ett par uker.

Du trenger jo ikke kjøpe prematurtøy FØR du føder, da. Bedre å vente til etterpå i tilfelle du egentlig ikke trenger det. Om baby må ligge på sykehuset litt kan du jo kjøpe litt klær da.

Skrevet

Takk for svar. Barnet er frisk og "gjennomsnittlig" i str nå (fikk ikke med meg målene, ble så forfjamset over alle beskjeder den dagen). Jeg fikk ikke inntrykk av at hun skal ligge ukesvis i kuvøse, de snakket om 2 uker på sykehus og liten fare for komplikasjoner for henne. Det er pga en sykdom hos meg og at jeg må begynne med en medisin som gravide helst ikke skal ta at de vil sette i gang fødsel. Hvis jeg hadde vært kortere på vei ville måttet begynne med medisinen selvom jeg var gravid, men når det er så nært termin mener de det er tryggest å få henne ut først. kommer til å kjøpe litt prematur tøy tilfelle 50 er stort.

Anonymous poster hash: 753dc...6b7
Skrevet

Ville hørt på sykehuset. Vi kommer til å føde prematurt, senest uke 34 pga komplikasjoner hos meg. De har sagt til oss at vi ikke trenger å tenke på klær, for det har sykehuset. Så da venter vi til vi ser hvor stor mini blir før vi evt kjøper inn prematurklær. Du finner mye på nett, ellers har de str 44 på POP som er nøytralt og fint.

Skrevet

Fødte ei jente i uke 35. Ho var hele 2885gram og 49cm lang. Frisk som en fisk :) Gikk bra med str 50! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...