Gå til innhold

Aldri mer sex...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sykdom som gjør at sex er vondt. Inntil for ca 1 år siden, var nytelsen sterkere enn smerten, så det gikk greit med sex en gang i uka, men nå er smertene så store og varer i 2-3 dager etter sex så jeg er nødt for kaste inn håndkle og ikke regne med at jeg kan ha sex mer. For meg er det greit, har jo ikke akkurat hatt store lysten på sex pga dette, MEN hvordan skal jeg fortelle dette til mannen min? Han vet ingenting, for hadde jeg fortalt dette tidligere så hadde han rett og slett ikke villet turt ha sex med meg.

Forteller jeg han det, så er jeg redd han blir hos meg kun av sympati (han er slik som person). Men jeg vil jo ikke at en 30år gammel mann skal få "ødelagt" livet sitt med mest sannsynlig aldri ha sex mer. Bør jeg heller si at jeg vil skilles fordi jeg ikke har følelser for han mer? Så får jeg finne meg en impotent mann tongue0023.gif

Hva ville du ha gjort? 

Anonymous poster hash: 230ce...3bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken sykdom er dette? Aldri hørt om sykdom som gir disse plagene.

Anonymous poster hash: 4bb44...f0c

Skrevet

Har du vestibulitt?

Kan du ikke kontakte en gynokolog om det er det du har? Bare spør jeg, for jeg har bare hørt om det.

Klem

Skrevet

Har en muskelsykdom som gjør at all bruk av muskler = smerter, dette gjelder jo da også både sug og runk, så får jo ikke hjulpet han der heller. Hi

Skrevet

Har en muskelsykdom som gjør at all bruk av muskler = smerter, dette gjelder jo da også både sug og runk, så får jo ikke hjulpet han der heller. Hi

Hva heter sykdommen?

Skrevet

Har du pratet med legen din om det er noe du kan gjøre med dette. Kan være medisiner eller eventuelt inngrep som kan hjelpe deg

Skrevet

Hva heter sykdommen?

Høres snålt ut. Så alt du gjør et å ligge helt stille da? Ettersom du ikke kan bruke noen muskler. Må være fryktelig trasig.

Anonymous poster hash: 025ad...2ac

Skrevet

Kan du ikke dope deg litt? Hasj er jo god smertelindring har jeg hørt.

Anonymous poster hash: 1cf71...76c
Skrevet

Hva heter denne sykdommen?

Kan du svare på det?

Anonymous poster hash: 4345b...059
Skrevet

Tror HI vil ha vanskelig om å finne den sykdommen, gitt.

Om hun heller ikke kan hjelpe mannen med å suge eller runke ham så er det nok viljen som er sykest hos henne.

Hvis hun var så dårlig som hun påstår så ville hun ikke greid å holde det hemmelig for mannen, da ville hun levd i konstante enorme smerter av alt hun gjorde, ikke bare sex/sug/runk.

Foreløpig har jeg til gode å høre om en muskelsykdom som ikke påvirker andre funksjonsområder, men bare er en spesifikk sexmuskelbruk sykdom :lol:

Anonymous poster hash: 96580...40b
Skrevet

Tror HI vil ha vanskelig om å finne den sykdommen, gitt.

Om hun heller ikke kan hjelpe mannen med å suge eller runke ham så er det nok viljen som er sykest hos henne.

Hvis hun var så dårlig som hun påstår så ville hun ikke greid å holde det hemmelig for mannen, da ville hun levd i konstante enorme smerter av alt hun gjorde, ikke bare sex/sug/runk.

Foreløpig har jeg til gode å høre om en muskelsykdom som ikke påvirker andre funksjonsområder, men bare er en spesifikk sexmuskelbruk sykdom :lol:

Ikke sant. Derfor jeg mente HI burde skrive hva sykdommen het :)

Har vært så mye trolling her i det siste og dette tror jeg bare er en til i rekken.

Anonymous poster hash: 4345b...059

Skrevet

Fibromyalgi kan feks ødelegge sexlivet. Vond muskulatur i både armer, fingre, hender, nakke og "der-nede".

Anonymous poster hash: 09bf3...eaa

Skrevet

Klarer ho og bruke pc klarer ho og sug og etc

Anonymous poster hash: 72a6d...75e

Skrevet

Har fibromyalgi! Jeg kan ikke en gang gå til tannlege for jeg klarer ikke å holde munnen åpen mer enn et par minutter, da får jeg krampe, og skal jeg suge, så må jeg holde munnen åpen + bruke muskler, det gjør helvetes vondt :( Runke, klarer i noen sekunder, så må jeg hvile :( og hvor mye muskler bruker man ikke under en seksualakt? Mannen min vet jeg er syk, men jeg har aldri fortalt at jeg synes det er vondt med sex. Han må hjelpe meg mye i hverdagen med husarbeid, jeg klarer kun i korte økter før jeg må hvile. Er 100% ufør og går på morfinpreparat hver dag for i det hele tatt kunne stå opp. 

Jeg har forsøkt å øke dosen litt før sex, men det har ingen som helst effekt på smertene og ettersmertene, det stikker i kniver som kommer takvis og blir bare verre og verre.

Kan marijuana hjelpe? Muskelavslappende? Jeg er villig til å prøve alt! 

Legen min sier at det ikke er så mye å gjøre siden dette kommer fra fibromyalgien :(

Jeg lover....dette er ikke troll! men en ganske fortvilende situasjon :( 

Takker masse for rådene jeg har fått :)

Skrevet

#13 det var jo intelligent sagt!

Skrevet

Klarer ho og bruke pc klarer ho og sug og etc

Anonymous poster hash: 72a6d...75e

Ikke minst merkelig at hun kan bruke musa men ikke kan runke.

Anonymous poster hash: 43f50...69e

Skrevet

Er så overgitt!!! Om min mann velger at jeg skal ha det vondt slik at han kan få sex - så er det forholdet OVER!

Anonymous poster hash: f835b...a0a
Skrevet

Fibromyalgi kan feks ødelegge sexlivet. Vond muskulatur i både armer, fingre, hender, nakke og "der-nede".

Anonymous poster hash: 09bf3...eaa

Jeg (ikke HI) har en revmatisk sykdom som både gir tørre slimhinner (øyne, munn, skjede) og store smerter i muskler og ledd. Jeg nyter da uansett sex med mannen, ikke så ofte som jeg skulle ønske, men vi går for kvalitet fremfor kvantitet ;)

Vi benytter sjansen når kroppen min har en god dag, eller legger til rette med en ekstra dose smertestillende og rikelig med glidemiddel.

Jeg råder HI til å se muligheter i stedet for begrensninger, og gjøre det beste ut av situasjonen!

Anonymous poster hash: 2dae5...42d

Skrevet

Har fibromyalgi! Jeg kan ikke en gang gå til tannlege for jeg klarer ikke å holde munnen åpen mer enn et par minutter, da får jeg krampe, og skal jeg suge, så må jeg holde munnen åpen + bruke muskler, det gjør helvetes vondt :( Runke, klarer i noen sekunder, så må jeg hvile :( og hvor mye muskler bruker man ikke under en seksualakt? Mannen min vet jeg er syk, men jeg har aldri fortalt at jeg synes det er vondt med sex. Han må hjelpe meg mye i hverdagen med husarbeid, jeg klarer kun i korte økter før jeg må hvile. Er 100% ufør og går på morfinpreparat hver dag for i det hele tatt kunne stå opp.

Jeg har forsøkt å øke dosen litt før sex, men det har ingen som helst effekt på smertene og ettersmertene, det stikker i kniver som kommer takvis og blir bare verre og verre.

Legen min sier at det ikke er så mye å gjøre siden dette kommer fra fibromyalgien :(

Prøv LDN det skal visst hjelpe :)

Skrevet

# 10 igjen her....

Da skal jeg gi deg et konstruktivt svar!

Du sier at du er villig til å gjøre hva som helst....

Vel, det første du bør gjøre er å bytte lege! En lege som sier man ikke kan gjøre noe ift fibromyalgi er ikke oppdatert på sykdommen!!!!!!!!! (ja, jeg er bevisst antall utropstegn, burde vært flere også!)

Legen burde ha sjekket for vitaminer/mineraler. Så godt som alle med fibromyalgi har D-vitaminmangel. Nivåene dine bør ligge over 100 nmol/L med den diagnosen. Om du ligger i nedre referanseområde for flere vitaminer/mineraler så bør det vurderes å sette deg på tilskudd.

Du bør utredes for matintoleranse. Og du bør definitivt begynne med gode tarmbakterier siden de fleste med fibromyalgi også har ubalanse i tarmbakteriefloraen. Dette fører til mindre opptak av næringsstoffer fra tarmen og/eller betennelser i kroppen

Smertestillende preparater brukt over tid kan gi smerter som bivirkninger!!!! Det å gå på morfinpreparater over lang tid pga fibromyalgi er etter min mening hårreisende!!!

Igjen - bytt lege!!!

Smerter som bivirkning av smertestillende preparater vil ofte opptre på akkurat samme måte som de opprinnelige smertene gjorde.

Fibromyalgi er en sykdom hvor det er betennelse i kroppen. Dvs man må behandle betennelsen! Det gjøres gjennom kostholdsendringer og evt tilskudd. Sukker må kuttes helt, men hele kostholdet må endres. Med fordel kan man også tilpasse det blodtypedietten (ca 80 %  blir bra/mye bedre bare av det alene), men du bør absolutt få testet ut evt matintoleranser.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å lese "Frisk med Lavkarbo" av dr Hexeberg, tror du vil kjenne deg igjen i kapittelet som omhandler fibromyalgi!!!

Du må være villig til å gjøre de endringene du må for å bli bra/bedre. Ingen kan gjøre det for deg, du må gjøre det selv! Men, siden du er så dårlig som du beskriver her så trenger du trolig dyktig rådgivning for å vite hva som er riktig for deg og din kropp, og du trenger støtte i prosessen, noen som er dyktige på det de gjør.

Jeg har vært borti så mange pasienter med fibromyalgi at dette har jeg sett mange ganger! Når de legger om kostholdet, fjerner mat de er intolerant for eller som kroppen bare ikke har bra av, da blir de bedre, noen til og med bra og kan begynne i jobb igjen. Det viktigste er at de får et smertenivå som er levelig, at de kan fungere uten for store problemer i hverdagen!

Når man endrer kostholdet slik at det reduserer betennelsen i kroppen så kan man også trappe ned på smertestillende medisiner og etter hvert trolig også kvitte seg med disse.

Når betennelsene reduseres kan du etter hvert også greie å trene. Da blir du sterkere og du vil også greie mye mer i hverdagen uten smerter.

Jeg bagatelliserer IKKE problemene dine, men jeg mener at du ikke har fått riktig oppfølging. Du MÅ finne deg noen som faktisk kan noe om det som feiler deg - for det gjør tydeligvis ikke legen din!

Jeg vet du kan blir veldig mye bedre, men du må skaffe deg kvalifisert hjelp - og du må være villig til å gjøre det som skal til!

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...