Gå til innhold

Fødselshistorie, og takk for meg:)

Anbefalte innlegg

Endelig! 9dager over termin kom skatten vår:) Han ble født torsdag 05.35, etter en fantastisk flott fødsel!!

Verre med dagene før, den såkalte latensfasen opp til 4cm.. begynte natt til tirsdag med slimproppen og modningsrier som kom og gikk. Disse slo meg helt ut og varte og rakk.. Sov nesten ingenting og var inne på føden natt til onsdag på sjekk.. 3cm og ikke aktiv fødsel.. Reiste hjem, tok paracet og la meg i badekaret.. var bare å holde ut!

Så roet det seg utpå formiddagen og jeg fikk sovet noen stakkars timer.

Kvelden kom og det begynte så smått å dra seg til igjen, sendte mannen tidlig i seng og prøvde å få sovet litt jeg å. umulig. nå begynte jeg å skjønne at jeg kunne ta tida, og nå kom riene med 3-7min mellom, veldig uregemessige men fullt overlevelige (ikke vonde i forhold til modningsriene). pakket ferdig og tok ett bad. ringte føden og sa vi kom for en sjekk..

Kom inn 01.15, ble sjekket og hadde da gode 4cm og var fullt moden..

inn på fødestuen og ble koblet til ctg, stod og pustet meg fint gjennom riene. hadde sveldig korte greie rier, de var bare vonde i 10-15sekund..

Ny sjekk 3.30, 8cm!!! så stoppet det litt på tempoet, fikk de til å ta vannet 05.10, da orket jeg ikke mer av den falske pressefølelsen.. den forsvant helt og kroppen fikk 10min pause. så begynte pressriene og på bare 3 pressrier kom gutten:)

Ikke ett sting, ikke ei skramme.

Fantastisk!!!

så lykke til dere som fortsatt venter!!!

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...