Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Har hatt en fulltidsstilling fram til august i år. Leverte oppsigelse i juli, jobba fulltid ut oppsigelsetiden. Har begynt å studere og har siden september jobbet deltid ved samme jobben. Har ikke skrevet ny kontrakt. Ser jeg har tatt meg vann over hodet og ønsker derfor å slutte i jobben. Men hvordan blir det nå når jeg ikke har skrevet ny kontrakt? Må jeg si opp på nytt og ha en ny oppsigelsesperiode? Skal snakke med sjefen på mandag, men lurer på om noen her vet noe om dette? Anonymous poster hash: c6cdb...b35
GeeGee Skrevet 5. oktober 2013 #2 Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Har du sagt opp hele stillingen du hadde før, og jobber nå uten ny kontrakt? Høres rart ut. Kan du ha søkt delvis permisjon fra stillingen din? Hvis stillingen din faktisk er sagt opp, og du bare har ekstravakter, har du sikkert ikke oppsigelsestid. Men hvis du bare har delvis permisjon, kan det være det er oppsigelsestid. Men som du skrev, dette vet sjefen din best Endret 5. oktober 2013 av GeeGee
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 Hvis du har sagt opp hele den opprinnelige stillingen og gått ut oppsigelsestiden er du løst fra den avtalen. Da er spørsmålet hva slags ny avtale dere har. Du har i utgangspunktet krav på en kontrakt, men dersom du ikke har det skal arbeidsmiljøloven likevel gjelde. Hvis du bare går i ekstravakter, slik at dere avtaler vakt for vakt når du skal jobbe, trenger du ikke gå oppsigelse ut over de vaktene dere allerede har avtalt. Hvis du går i en eler annen form for stilling må du gå ut oppsigelsestiden i den. Hvor lang oppsigelsestid kommer bl.a. ann på hvor lenge du har gått i stillingen. Sjekk arbeidsmiljøloven (du finner den lett på lovdata.no) Hvis du ønsker å slutte raskere enn du egentlig kan kan du jo prøve å forhandle med sjefen om det. Du kan jo trekke fram det faktum at du jobber uten en kontrakt, noe arbeidsgiver er pliktig til å gi deg. Du har vært rund i kantene ang. kontrakt, da kan du kanskje få sjefen til å være litt rund i kantene nå. Lykke til Anonymous poster hash: 34ccd...a69
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #4 Skrevet 5. oktober 2013 Den gamle stillingen er helt sagt opp ja, MEN jeg vet at sjefen ikke har levert sluttmelding. De vaktene jeg jobber nå er helt andre vakter, vil vel si det er ekstrahjelp vakter. Selv om jeg har oppsigelsestid, så vil jeg ikke tro at det blir noe problem å bytte de bort da. Men så er det sånn at jeg helst trenger å slutte med en gang egentlig, og vil vite om jeg kan si ifra meg ansvaret med å fylle alle vaktene framover. Eller jeg er egentlig kun satt opp på en vakt framover, flere arbeidslister har ikke kommet. Nei beste er jo å snakke med sjefen selv. Han er heldigvis ganske grei:) Anonymous poster hash: c6cdb...b35
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 En muntlig avtale har også hold. Så jeg tror at hvis dere muntlig har avtalt at du skal jobbe deltid så har både du og arbeidsgiver samme rettigheter som ved skriftlig kontrakt. Du kan jo ikke bli sparka på dagen hvis sjefen bestemmer seg for det fordi du ikke har kontrakt. Men jeg gjetter at sjefen kommer til å være ganske så fleksibel når det gjelder oppsigelsestid siden h*n vet at dere ikke har noen kontrakt. Men jeg anbefaler deg ikke å ta opp manglende kontrakt til å begynne med fordi det lett kan høres ut som en trussel. En grei sjef kan kanskje møte deg på midten? At han prøver å frigjøre deg fra så mange av dine vakter som mulig Anonymous poster hash: b9d25...e42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå