Gå til innhold

Matintoleranse/allergi etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg fødte nr 4 for akkurat 3 uker siden. Siden fødsel har kiloene bare rast av. Tok av 15 kg i løpet av noen dager og vekten går fortsatt nedover. Helt greit for meg det altså, men nå bør jeg ikke gå ned så mye mer...

Jeg har vært ganske dårlig til bens og sliter med blodmangel så jeg har knapt beveget meg. Hvis jeg går ytterligere ned når jeg begynner å bli aktiv igjen vil jo jeg se ut som et rangel...

Greien er at jeg (etter fødsel) har slitt med mye magesmerter/luftsmerter etter inntak av mat. Er forstoppet og har diare om hverandre. Virker som jeg reagerer på hvete evt gluten. Spiste noen hveteboller ved 2 anledninger og fikk akutt forferdelig vondt i magen. Det varte noen timer. Det samme skjer når jeg har inntatt pasta, pannekaker osv.

Kan det rett og slett være at jeg plutselig har fått matintoleranse eller kan det være forbigående?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo være, men kan også skyldes hvis at du ikke har spist mye slik mat på en stund?

Jeg fikk astma og allergi etter nr 2, skikkelig plaget også plutselig...

Anonymous poster hash: 7196d...76f

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg slet med det samme etter begge mine fødsler, det varte rundt ett års tid, nå merker jeg det ikke lenger. Fikk aldri noe svar på hva det var heller. Ser nå at dette svaret sikkert ikke var så hjelpsomt :P Men du er ikke alene i alle fall. .

Skrevet

Kan jo være, men kan også skyldes hvis at du ikke har spist mye slik mat på en stund?

Jeg fikk astma og allergi etter nr 2, skikkelig plaget også plutselig...

Anonymous poster hash: 7196d...76f

Tenkte over det samme. Vet at hvis man holder seg unna visse typer mat en stund så kan man reagere på det en periode når man begynner å spise det igjen. Men jeg har ikke holdt meg unna denne type mat.

Skrevet

Jeg slet med det samme etter begge mine fødsler, det varte rundt ett års tid, nå merker jeg det ikke lenger. Fikk aldri noe svar på hva det var heller. Ser nå at dette svaret sikkert ikke var så hjelpsomt :P Men du er ikke alene i alle fall. .

Huff, håper ikke dette gjelder meg også :P Får satse på det er noe forbigående. Jeg er alt for glad i all slags mat til å bli allergisk! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...