Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Evt når og hvor stor grad? Anonymous poster hash: db20c...552
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #2 Skrevet 5. oktober 2013 Rekner med du mener som gravid? Isåfall er svaret ja. Er sykepleier på sykehjem, masse tunge løft og finn tidlig bekkenløsning. Delvis sykemeldt fra rundt ordinær ul med første, 100 % fra uke 24 eller noe sånt. Med andre jobbet jeg 70% fra jeg kom i 2. trimester ca, men ble tidligere sykemeldt pga beinbrudd, så er ikke godt å si hvor jenge jeg hadde jobbet hvis ikke Uten bekkenløsning kunne jeg klart meg lenge med tilrettelegging, men uten så tror jeg jeg hadde blitt sykemeldt uansett pga svært travle, tunge arbeidsdager. Anonymous poster hash: 13ea2...8ea
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 Jobber som renholder i privat firma, ble sykemeldt 100% fra uke 17 tror jeg det var. Mye bøy og tøy, tunge løft, møbler som skal flyttes på osv. Har mye kynnere så det er pga det også jeg ble sykemeldt. Anonymous poster hash: 4340f...314
Krumelur Skrevet 5. oktober 2013 #4 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg er kokk og forrige svangerskap jobbet jeg på restaurant. Da ble jeg sykemeldt da jeg var seks mnd på vei pga ryggen. Det hadde uansett ikke vært aktuelt å fortsette så mye lengre, det er et veldig stressende yrke med lange dager på beina, mye tunge løft osv. Denne gangen har jeg en annen jobb og håper på å holde ut lengre, samt at jeg ikke får like vondt i ryggen:-)
Bustetroll Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 Jobbet i lekebutikk. Mye varepåfylling og en sjef som var over gjennomsnittet glad i å bestille 10 ganger mer enn han solgte, så var det varemottak med tunge løft daglig.. Og selv om vi var 3 på jobb, var jeg en dårlig arbeider og fortjente å få sparken fordi jeg "ikke jobbet hardt nok...". Ble først sykemeldt 60% fordi jeg har en operert hofte og hadde bekkenløsning så ble fryktelig vondt. Den tiden jeg var sykemeldt 60% fikk jeg daglig "samtaler" med sjefen, der han mente at han TROSS ALT betalte meg for de 40 % jeg var der, så fikk jeg bare se å jobbe. (da fylle på varer, varemottak, løfte ut av lager, osv) Legen min hadde full forståelse for hva for en drittsekk av en sjef jeg hadde, så fikk 100% sykemeld på slutten...De fleste andre steder kunne jeg sikkert jobbet 100% til siste dag
*Smiley* Skrevet 5. oktober 2013 #6 Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Var renholder i privat firma.50% sykemeldt fra 5 mnd og 100% fra 7 mnd Endret 5. oktober 2013 av *Smiley*
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #7 Skrevet 5. oktober 2013 Nei, jeg fikk tilrettelegging, jeg var jo ikke syk. Anonymous poster hash: e0a9c...061
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #8 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg fikk tilrettelegging, og det funket fint. Ble sykmeldt fra uke 33, da ble jeg for svær:-) Man er jo ikke syk, og man kommer langt med å finne alternative løsninger. Vi har baby i magen, vi er ikke handikappa;) så lenge man har god helse, ingen bekkenløsning, så syns jeg at det er så mange som blir sykmeldt utrolig raskt Anonymous poster hash: 869da...7cb
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #9 Skrevet 5. oktober 2013 Jobber i industrien, og der må man ha tilrettelegging når testen viser positiv. (ikke lov å jobbe i produksjon som gravid) Ikke så lett å tilrettelegge, så sist gikk jeg hjemme hele svangerskapet. Anonymous poster hash: b04cb...d96
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #10 Skrevet 5. oktober 2013 Ambulansen. Sykemeldt 50% de siste to månedene. Mange tunge løft. Gikk fint. Magen kom litt i veien på slutten når jeg tok inn og ut båren. Anonymous poster hash: b3480...637
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #11 Skrevet 5. oktober 2013 Sykmeldt fra uke 5, men da trodde de det var noen alvorlige ryggproblemer da jeg "knakk sammen" på jobb flere ganger daglig (fant ikke ut om graviditeten før i uke 6. Ryggplagene gikk over i uke 10, da bekkenløsninga slo inn for fullt. Ingen mulighet for tilrettelegging. Anonymous poster hash: 08468...212
eldnord Skrevet 22. april 2014 #12 Skrevet 22. april 2014 (endret) Mulig jeg er i feil forum, men jeg søkte på google etter fysisk tunge yrker og fant dette. Fra erfaring fra flyttebransjen vet jeg at det kan bli endel tunge løft og noen veldig tunge løft som massive møbler, piano, flygel, og banksafer, brannskap, og tilogmed bokesker med leksikon, hehe. Men jeg fant personlig ut at å jobbe med skjauing og dekkskifte hos et mekanisk verksted i dekkskifte-sesong, var mere tærende fysisk på grunn av tempo og bæring av tunge dekk i 9 timer hver dag. Det er det tyngste jeg har vært borti. Når jeg jobbet der måtte jeg droppe treninga, fordi jeg måtte restituere hver dag og var støl som pokker de første ukene. Endret 22. april 2014 av eldnord
Anonym bruker Skrevet 22. april 2014 #13 Skrevet 22. april 2014 Jeg jobber på lager og fikk noe tilrettelagt, og resten som svangerskapspenger fra uke 24. Anonymous poster hash: a3f8b...886
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå