Gå til innhold

Anbefalte innlegg

☼ IKM UKE 45 ☼

Mandag 4.november
-

Tirsdag 5. november
-

Onsdag 6.november

Torsdag 7.november
- vil-bli-mamma (pp1)
- Veslemøy_83 (pp1)
- Ensligprøver25

Fredag 8.november
-

Lørdag 9. november
-Lottemor84 (pp2)
-Regine (pp6)

Søndag 10.november
-KlarForBarnNr2 (pp3)
-Lunagold (pp5)

♥Gravid ♥
SAGE90 :sol:  

♦TR har kommet ♦

-poteto

-Ønskebarn2014

-mamma_til_2gutter

Fortsetter under...

Ehm... Må vel bare innse at det er krøll med syklusen når jeg plutselig har fått el-slim nå, når jeg skulle hatt TR.... Rare greier. Hadde el-slim og stikninger i venstre side, samt nesten positiv el-test (som ble svakere utover uka) for to uker siden...

Stille fra meg siden typen var på jobb under EL, tanta kom på søndag så jeg får hippeti-hoppe meg over i ny IKM-gruppe. Satser på ny pp1 nå om et par uker, da skal det i alle fall klaffe slik at samboer er hjemme. :)

Et rungende gratulerer til deg Sage90, håper du får et fint og lett svangerskap! :smilyblomst:

☼ IKM UKE 45 ☼

Mandag 4.november
-

Tirsdag 5. november
-

Onsdag 6.november

Torsdag 7.november
- vil-bli-mamma (pp1)
- Veslemøy_83 (pp1)
- Ensligprøver25

Fredag 8.november
-

Lørdag 9. november
-Lottemor84 (pp2)
-Regine (pp6)

Søndag 10.november
-KlarForBarnNr2 (pp3)
-Lunagold (pp5)

♥Gravid ♥
SAGE90 :sol:  

♦TR har kommet ♦

-poteto

-Ønskebarn2014

-mamma_til_2gutter

-Bifrost

jeg får vel melde meg inn her jeg da. fredag er da jeg skal få svar om det blir baby. tror jeg tar test i morgen... hehe... klarer ikke vente mer.

tok EL test i sta, men den var så negativ som den kunne bli.

Annonse

Oj!!! På tirsdag var jeg helt i stuss da jeg oppdaget el-slim, ettersom jeg hadde dette to uker før og nesten positiv el-test samt stikninger. Men siden ikke TR har vist seg og jeg i prinsippet (før jeg visste når el var) trodde det var ikm i dag (ustabil syklus etter pilleslutt og mulig tidlig sa i august), tok jeg en billig-test i dag....

Etter 2 min tenkte jeg, den er garantert blendahvit, men da kikket jeg litt nærmere og ser en svak strek!!! Den ble ikke noe sterkere, men... Må nok ta ny i morgen, og en digital i helga.... Kan ikke tro det!!!! Krysser fingrene for at spiren sitter skikkelig!!!! :)))

Noen flere som har testet i dag? :)

spennede med svak strek, krysser fingrene for at den blir sterkere.

Jeg har IKM søndag, og har ikke turt å teste ennå, men har vært veldig tung i hodet i det siste, så har stusset litt over det. men ingen av dem vanlige PMS tegna har vist seg ennå, noe dem bruker å gjøre noen dager i forveien. så tror jeg skal våge meg til en test på lørdag :)

Fikk skyggestrek på billigstrimmel i går, 9 dpo! Etter tidsfristen (ja jeg vet)! Fikk skikkelig forhåpninger.. Men nå sitter jeg her med 2 blendahvite tester 10 dpo.. Før og etter frist.. Så har jeg ikke troa denne PP .. :/ FIkk ikke brukt morgenurin da jeg var på nattevakt.. Og nå er datteren min syk. Så da blir ikke det noen morgenuring i dag :P Tester uansett igjen i morgen. Slik jeg er sikker på jeg kan gå ut med jobben :)

Åh, håååper det går veien Veslemøy! Så spennende! :) Noen MÅ jo være gravid. Kanskje ensligprøver og lunagold også da :) Slaget er jo ikke tapt for noen av oss så lenge TR ikke har komt..

jeg tok en test i dag tidlig. og det var ordentlig rart. i starten så så jeg tydelig to streker. ikke noe tvil. men den ene streken bare forsvant foran øynene på meg. den er der enda, men den er kjempe kjempe svak. som en svak skygge bare.

jeg tok en test i sta igjen. men den var negativ, men det var et CB, den andre var 1a.

jeg vil være gravid! det er 11 dager siden vi hadde ubeskyttet sex og to dager til TR...

Blir spennende i morgen tidlig da KlarForBarnNr2!! Krysser fingrene for at det var blendahvit pga det ikke var morgenurin :)

Her går jeg og småsmiler for meg selv... Er så klar for å få sterkere test! Hehe.

Men, i og med at jeg har hatt så korte sykluser så synes jeg deg er vanskelig å vite hvor langt jeg isåfall er på vei... Første dag av siste mens var 13. oktober, har hatt 23 dagers syklus og er ganske sikker på at jeg hatt el enten 21. eller 21. oktober. Terminkalkulator som regner på start av siste mens sier termin 23. juli og kun 3+4 på vei... Hadde syklusen vært på 28 dager ville den jo sagt at jeg var 4+1... Noen erfarne med korte sykluser og om det stemmer?

Annonse

Her kom TR når hun skulle, så bare å hoppe over i ny ikm-gruppe for meg også.

Selv om vi ikke er de mest aktive prøverne, trodde jeg det skulle gå litt fortere enn dette (går inn i pp 7 nå) og det er litt skuffende. Jeg kjenner også at dette med barnehageinntak kan bli en utfordring. Vi har begge gode jobber og ønsker å gjøre karriere, så å være borte fra jobb i lengre tid er ikke helt ideelt. Vi kommer ikke til å begynne med prevensjon nå for å unngå å få et barn i denne perioden, men kanskje det vil bli litt mindre skuffende dersom dette tar enda lengre tid.. Vi får gjøre et ordentlig forsøk denne neste ppen, kanskje det endelig er vår tur nå :)

Hei vært inne å lest og tittet her en god stund nå og fått svar på mange ubesvarte spørsmål... Syntes det var litt skummelt å skulle melde seg inn i begynnelsen, men mest på grunn av frykten for å stresse opp kroppen for mye...:) har jo hørt skrekk historiene om der det blir altfor mye fokus så skjer det ikke like fort😜 Men litt for mye tanker blir det uansett!! Skulle hatt IKM nå på fredag, men fortsatt ingen TR.. Tok en test lørdags morgen men den var negativ... Har den siste uken hatt murringer i underlivet (fra mandag ca) og ømme bryster (ikke utvendig, kun innvendig om det gir noen mening:p) og en forsterket luktesans, men er veldig redd for å overtolke signalene slik at det blir mer enn det det egentlig er, og at man lurer kroppen slik at TR ikke kommer😳

Dette er i prinsippet teste periode, hadde beregnet meg frem til å gå inn i 1pp etter denne TR for å helt tydelig beregne syklusen min.. Sluttet med P-piller i september, fikk TR etter 28 dager, har ikke målt el... Krysser fingrene for alle😊

Alba kan være at det er P pillene også, ikke nødvendigvis stress :D Jeg fikk 28 syklus mnd etter P pilleslutt, så fikk jeg 32 dager to mnd på rad. Spennende å se hvor mange dager den ender på nå, håper jo på 28, men tipper den blir på 32 D nå også :P

Ja det er nettopp det... Så har ikke så veldig store forhåpninger denne gangen!! Men håper den kommer snart så man kan hive seg på 1pp med sånn omtrentlig riktig syklus... Har nemlig en samboer som jobber 2 uker på og 2 uker fri, men nå neste periode har han fri i 4 uker, så er liksom måneden for prøving😜

Det skjønner jeg! Men siden du fikk 28 dager forrige måned, tipper jeg den er rett rundt hjørnet ;) Mensen blir hvertfall ikke forskjøvet pga stress, det er det kun el som kan bli. Det beroliget hvertfall meg når jeg gikk og ventet på mensen. Så er ikke mye du får gjort nå annet enn å vente, håper den kommer til deg snartsnart👍

Det skjønner jeg! Men siden du fikk 28 dager forrige måned, tipper jeg den er rett rundt hjørnet ;) Mensen blir hvertfall ikke forskjøvet pga stress, det er det kun el som kan bli. Det beroliget hvertfall meg når jeg gikk og ventet på mensen. Så er ikke mye du får gjort nå annet enn å vente, håper den kommer til deg snartsnart

Men når det gikk 60 dager, hadde du ikke hatt el i mellomtiden da (kanskje dumt spørsmål men) er ganske sikker påsatt jeg hadde det ca mellom 12 og 14 dager etter TR, hadde i hvertfall elslim... Hmmmm....

Det skjønner jeg! Men siden du fikk 28 dager forrige måned, tipper jeg den er rett rundt hjørnet ;) Mensen blir hvertfall ikke forskjøvet pga stress, det er det kun el som kan bli. Det beroliget hvertfall meg når jeg gikk og ventet på mensen. Så er ikke mye du får gjort nå annet enn å vente, håper den kommer til deg snartsnart

Men når det gikk 60 dager, hadde du ikke hatt el i mellomtiden da (kanskje dumt spørsmål men) er ganske sikker påsatt jeg hadde det ca mellom 12 og 14 dager etter TR, hadde i hvertfall elslim... Hmmmm....

Oiii det var ikke deg det gjaldt!! Helt ny på dette så gikk litt fort når jeg skrev... Var nemlig en som hadde hatt en syklus på 60 dager etter p-pille slutt og da ble jeg litt usikker i forhold til el☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...