Gå til innhold

Sterk angst etter fødsel. Noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære alle sammen. Jeg føler jeg skal bli gal. Har hatt en fin tid etter fødsel, fikk en nydelig gutt for snart 3 mnd siden, men nå, for 2 dager siden, kom en sterk angst og mange tårer. Får ikke sove, da jeg ligger og er konstant kvalm med masse rare, syke tenk-hvis tanker i hodet. Vet at jeg snart skal ha mensen, og at kroppen er proppfull av hormoner allerede, men føler meg så alene og hjelpeløs. Til og med gammel angst har kommet tilbake. Jeg hater dette. Går på antidep, har gjort det siden jeg kom hjem fra sykehuset, da jeg har slitt med angst i mange år. Men føler meg bare så redd. Noen andre som har/har hatt det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Har ikke erfaring med dette selv, men ville bare sende deg en klem!

Det er sikkert lurt å søke hjelp hos noen med en gang, så du ikke går med disse følelsene lenge alene.

Har du noen du kan støtte deg til?

Og, gratulerer med en liten gutt. :)

Anonymous poster hash: c124e...2be

Skrevet

Tusen takk for det :) ja, jeg har noen helt fantastiske foreldre som betyr alt for meg. Var hos dem i hele går, så vi fikk snakket mye :) skal til legen på mandag, så da håper jeg at han kan hjelpe :) klem til deg også :)

Skrevet

Tusen takk for det :) ja, jeg har noen helt fantastiske foreldre som betyr alt for meg. Var hos dem i hele går, så vi fikk snakket mye :) skal til legen på mandag, så da håper jeg at han kan hjelpe :) klem til deg også :)

Godt å høre at du har noen :)

Lykke til hos legen på mandag!

Anonymous poster hash: c124e...2be

Skrevet

ja jeg hadde angst i fem år, gjemte meg for alt av folk og delte ikke noe med noen, jeg krabbet under vinduskarmen for og late som om jeg ikke var hjemme. kombinert angst med det å bli mamma og det og ha det jævelig tenker jeg. 

Anonymous poster hash: f590c...643
Skrevet

Hadde du også masse rare tanker? :/

Skrevet

veldig rare!! ekstreme... 

Anonymous poster hash: f590c...643
Skrevet

Misforstå meg rett, men det er godt å vite at jeg ikke er alene. Grusomt når det står på, føler en mister hele kontrollen :(

Skrevet

Vet at mye hormoner og angst henger godt sammen også. Kan dette forverres ved ventende mens?

Skrevet

Sånn hadde jeg det og men det gikk kun på sønnen min.

Jeg fikk angst når jeg var alene med han for han skreik i flere timer om natten og om dagen.

Var egentlig redd å for å gjøre noe feil eller noe sånt,det var jeg trygg på.

Men fikk helt panikk av å måtte takle han alene når han skreik i mange timer hver dag.

Med en gang noen tok fra meg sønnen så forsvant angsten umiddelbart.

Men jeg var alvorlig deprimert og hadde ingen morsfølese da,itellegg til at jeg var alene med han.

Her gikk det over når han var 4 mnder,men grunnen til at det ikke "så fort" over er nok fordi jeg aldri har slitt med angst eller depresjon før,var nok bare fødselsdepresjon jeg hadde.

Hadde mye rare tanker jeg også :S

Anonymous poster hash: 3b2d2...5b5
Skrevet

Heisann, jeg mye plaget med angst inne imellom, spesielt i forbindelse med graviditet og ammetid, og ellers knyttet til ungene.

Tankene går mye på redsel for at ungene skal komme til skade på noen måte (de er små og klarer ikke å passe på seg selv), eller at noe/noen skal true hele familien/kloden (masseødeleggelsesvåpen, massemordere etc.)

Tankene kommer helst om kvelden/natta, jeg kan bråvåkne i full alarmberedskap. Hater å være alene hjemme.

Det som hjelper for meg, er å hente fram mobilen og lese nyheter eller noe annet hverdagslig. Det får meg "ned på jorden" igjen.

Ellers har jeg hørt om folk som har lært diverse mestringsteknikker hos psykolog, tankestyring for å få tankene ut av den negative loopen og til et rolig/harmonisk sted. Har mer tro på dette som langvarig behandling enn antideprisiva.

Vet uansett hvordan du har det, og det er fælt når angstanfallene kommer. Søk hjelp og finn en mestringsteknikk som hjelper akkurat deg, er mitt råd.

Lykke til!

Anonymous poster hash: e16e5...578

Skrevet

Det er forferdelig slitsomt :S føler meg som en fæl mor, men vet at det snart blir bedre <3 må bare ta tiden til hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...